EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sell Duarte Pillotto, Silvia
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagens
DOI: 10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127
Texto Completo: https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683
Resumo: The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention.
id FURB-7_0b9b520c445175dc68772b29183903cb
oai_identifier_str oai:ojs.bu.furb.br:article/683
network_acronym_str FURB-7
network_name_str Linguagens
spelling EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANINGEDUCAÇÃO PELO SENSÍVELEducação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention.O presente estudo procura apontar alguns caminhos para que o professor adote métodos para educar e educar-se pela via do sensível, destacando aspectos que contribuem para esse fim: intuição, emoção, criação, percepção, sensibilidade, sobretudo. A escola continua priorizando em suas práticas um ensino e aprendizagem voltados ao pensamento linear, disciplinar e, conseqüentemente, fragmentado. O conhecimento sensível surge como elemento imprescindível na apropriação e internalização dos conhecimentos de um modo sistêmico. Palavras-chave: Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.Fundação Universidade Regional de Blumenau2008-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/68310.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 1 n. 2 (2007); 113-1271981-9943reponame:Linguagensinstname:Universidade Regional de Blumenau (FURB)instacron:FURBporhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683/599Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSell Duarte Pillotto, Silvia2008-11-27T04:10:40Zoai:ojs.bu.furb.br:article/683Revistahttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagensPUBhttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagens/oailinguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com1981-99431981-9943opendoar:2008-11-27T04:10:40Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB)false
dc.title.none.fl_str_mv EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
EDUCAÇÃO PELO SENSÍVEL
title EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
spellingShingle EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
Sell Duarte Pillotto, Silvia
Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.
Sell Duarte Pillotto, Silvia
Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.
title_short EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
title_full EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
title_fullStr EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
title_full_unstemmed EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
title_sort EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
author Sell Duarte Pillotto, Silvia
author_facet Sell Duarte Pillotto, Silvia
Sell Duarte Pillotto, Silvia
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sell Duarte Pillotto, Silvia
dc.subject.por.fl_str_mv Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.
topic Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.
description The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-03-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683
10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127
url https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683
identifier_str_mv 10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683/599
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Regional de Blumenau
publisher.none.fl_str_mv Fundação Universidade Regional de Blumenau
dc.source.none.fl_str_mv Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 1 n. 2 (2007); 113-127
1981-9943
reponame:Linguagens
instname:Universidade Regional de Blumenau (FURB)
instacron:FURB
instname_str Universidade Regional de Blumenau (FURB)
instacron_str FURB
institution FURB
reponame_str Linguagens
collection Linguagens
repository.name.fl_str_mv Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB)
repository.mail.fl_str_mv linguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com
_version_ 1822181070060126208
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127