EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagens |
DOI: | 10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127 |
Texto Completo: | https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683 |
Resumo: | The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention. |
id |
FURB-7_0b9b520c445175dc68772b29183903cb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.bu.furb.br:article/683 |
network_acronym_str |
FURB-7 |
network_name_str |
Linguagens |
spelling |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANINGEDUCAÇÃO PELO SENSÍVELEducação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention.O presente estudo procura apontar alguns caminhos para que o professor adote métodos para educar e educar-se pela via do sensível, destacando aspectos que contribuem para esse fim: intuição, emoção, criação, percepção, sensibilidade, sobretudo. A escola continua priorizando em suas práticas um ensino e aprendizagem voltados ao pensamento linear, disciplinar e, conseqüentemente, fragmentado. O conhecimento sensível surge como elemento imprescindível na apropriação e internalização dos conhecimentos de um modo sistêmico. Palavras-chave: Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação.Fundação Universidade Regional de Blumenau2008-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/68310.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 1 n. 2 (2007); 113-1271981-9943reponame:Linguagensinstname:Universidade Regional de Blumenau (FURB)instacron:FURBporhttps://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683/599Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSell Duarte Pillotto, Silvia2008-11-27T04:10:40Zoai:ojs.bu.furb.br:article/683Revistahttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagensPUBhttp://proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagens/oailinguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com1981-99431981-9943opendoar:2008-11-27T04:10:40Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING EDUCAÇÃO PELO SENSÍVEL |
title |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING |
spellingShingle |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING Sell Duarte Pillotto, Silvia Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação. Sell Duarte Pillotto, Silvia Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação. |
title_short |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING |
title_full |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING |
title_fullStr |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING |
title_full_unstemmed |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING |
title_sort |
EDUCATION THROUGH A SENSIBLE MEANING |
author |
Sell Duarte Pillotto, Silvia |
author_facet |
Sell Duarte Pillotto, Silvia Sell Duarte Pillotto, Silvia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sell Duarte Pillotto, Silvia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação. |
topic |
Educação. Conhecimento sensível. Percepção. Mediação. |
description |
The present study searches to point out some ways so that the teacher adopts methods to educate and to educate himself by the sensible way, emphasizing an aspect which contributes to this purpose: intuition, emotion, creation, perception and sensibility. Above all school still continues prioritizing in its practice to a linear, disciplinary and consequently fragmentary education and learning. The sensible knowledge appears as an essential element in the appropriation and inward of the knowledge as a systemic way. Key words: Education. Sensitive knowledge. Perception. Intervention. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683 10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127 |
url |
https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683 |
identifier_str_mv |
10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojsrevista.furb.br/ojs/index.php/linguagens/article/view/683/599 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Regional de Blumenau |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Universidade Regional de Blumenau |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linguagens - Revista de Letras, Artes e Comunicação; v. 1 n. 2 (2007); 113-127 1981-9943 reponame:Linguagens instname:Universidade Regional de Blumenau (FURB) instacron:FURB |
instname_str |
Universidade Regional de Blumenau (FURB) |
instacron_str |
FURB |
institution |
FURB |
reponame_str |
Linguagens |
collection |
Linguagens |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagens - Universidade Regional de Blumenau (FURB) |
repository.mail.fl_str_mv |
linguagens@furb.br||linguagens.revista@gmail.com |
_version_ |
1822181070060126208 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.7867/1981-9943.2007v1n2p113-127 |