The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Munaretto, Franciele Caroline, Mantovani, Tatiana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002
Resumo: The school´s vegetable garden is an environment that should be explored for the learning and students welfare. Not all the schools have labs for experiments in Science and Biology. Considering this need, this essay aimed to present a textbook with practical lessons, using the school´s vegetable garden as a lab. The textbook was shown to 23 teachers, of 10 different public schools of Cascavel – Parana, together with a structured questionnaire. Most of the teacher thought the textbook was viable, because it will help carrying practical lessons, at schools that have vegetable garden.
id FURG-12_23a4ec9d477f4f8b2d2631b97d893c37
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/2002
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labsViabilidade da utilização da horta da escola como laboratório para ensino de ciências e biologiaaula práticaapostilaensino-aprendizagemThe school´s vegetable garden is an environment that should be explored for the learning and students welfare. Not all the schools have labs for experiments in Science and Biology. Considering this need, this essay aimed to present a textbook with practical lessons, using the school´s vegetable garden as a lab. The textbook was shown to 23 teachers, of 10 different public schools of Cascavel – Parana, together with a structured questionnaire. Most of the teacher thought the textbook was viable, because it will help carrying practical lessons, at schools that have vegetable garden.A horta da escola é um ambiente que deve ser explorado para o aprendizado e bem estar do aluno. Nem todas as Escolas possuem laboratório para experimentos nas disciplinas de Ciências e Biologia. Pensando nessa defasagem, esse trabalho objetivou apresentar uma apostila com roteiros de aula prática, utilizando a horta da escola como um laboratório. A apostila foi apresentada a 23 professores, de dez escolas públicas do município de Cascavel -PR, juntamente com um questionário estruturado. A grande maioria dos professores achou a apostila viável, pois a mesma facilitará a realização de aulas práticas, em escolas que possuem horta.Lepidus2011-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002Revista Didática Sistêmica; v. 13 n. 1 (2011); 50-631809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002/1215Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo daMunaretto, Franciele CarolineMantovani, Tatiana2018-11-08T18:43:33Zoai:periodicos.furg.br:article/2002Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:43:33Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
Viabilidade da utilização da horta da escola como laboratório para ensino de ciências e biologia
title The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
spellingShingle The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da
aula prática
apostila
ensino-aprendizagem
title_short The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
title_full The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
title_fullStr The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
title_full_unstemmed The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
title_sort The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
author Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da
author_facet Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da
Munaretto, Franciele Caroline
Mantovani, Tatiana
author_role author
author2 Munaretto, Franciele Caroline
Mantovani, Tatiana
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da
Munaretto, Franciele Caroline
Mantovani, Tatiana
dc.subject.por.fl_str_mv aula prática
apostila
ensino-aprendizagem
topic aula prática
apostila
ensino-aprendizagem
description The school´s vegetable garden is an environment that should be explored for the learning and students welfare. Not all the schools have labs for experiments in Science and Biology. Considering this need, this essay aimed to present a textbook with practical lessons, using the school´s vegetable garden as a lab. The textbook was shown to 23 teachers, of 10 different public schools of Cascavel – Parana, together with a structured questionnaire. Most of the teacher thought the textbook was viable, because it will help carrying practical lessons, at schools that have vegetable garden.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002/1215
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 13 n. 1 (2011); 50-63
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041939996999681