The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002 |
Resumo: | The school´s vegetable garden is an environment that should be explored for the learning and students welfare. Not all the schools have labs for experiments in Science and Biology. Considering this need, this essay aimed to present a textbook with practical lessons, using the school´s vegetable garden as a lab. The textbook was shown to 23 teachers, of 10 different public schools of Cascavel – Parana, together with a structured questionnaire. Most of the teacher thought the textbook was viable, because it will help carrying practical lessons, at schools that have vegetable garden. |
id |
FURG-12_23a4ec9d477f4f8b2d2631b97d893c37 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/2002 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labsViabilidade da utilização da horta da escola como laboratório para ensino de ciências e biologiaaula práticaapostilaensino-aprendizagemThe school´s vegetable garden is an environment that should be explored for the learning and students welfare. Not all the schools have labs for experiments in Science and Biology. Considering this need, this essay aimed to present a textbook with practical lessons, using the school´s vegetable garden as a lab. The textbook was shown to 23 teachers, of 10 different public schools of Cascavel – Parana, together with a structured questionnaire. Most of the teacher thought the textbook was viable, because it will help carrying practical lessons, at schools that have vegetable garden.A horta da escola é um ambiente que deve ser explorado para o aprendizado e bem estar do aluno. Nem todas as Escolas possuem laboratório para experimentos nas disciplinas de Ciências e Biologia. Pensando nessa defasagem, esse trabalho objetivou apresentar uma apostila com roteiros de aula prática, utilizando a horta da escola como um laboratório. A apostila foi apresentada a 23 professores, de dez escolas públicas do município de Cascavel -PR, juntamente com um questionário estruturado. A grande maioria dos professores achou a apostila viável, pois a mesma facilitará a realização de aulas práticas, em escolas que possuem horta.Lepidus2011-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002Revista Didática Sistêmica; v. 13 n. 1 (2011); 50-631809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002/1215Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo daMunaretto, Franciele CarolineMantovani, Tatiana2018-11-08T18:43:33Zoai:periodicos.furg.br:article/2002Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:43:33Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs Viabilidade da utilização da horta da escola como laboratório para ensino de ciências e biologia |
title |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs |
spellingShingle |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da aula prática apostila ensino-aprendizagem |
title_short |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs |
title_full |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs |
title_fullStr |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs |
title_full_unstemmed |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs |
title_sort |
The viability of using the school´s vegetable garden as a science and biology labs |
author |
Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da |
author_facet |
Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da Munaretto, Franciele Caroline Mantovani, Tatiana |
author_role |
author |
author2 |
Munaretto, Franciele Caroline Mantovani, Tatiana |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz-Silva, Claudia Tatiana Araujo da Munaretto, Franciele Caroline Mantovani, Tatiana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
aula prática apostila ensino-aprendizagem |
topic |
aula prática apostila ensino-aprendizagem |
description |
The school´s vegetable garden is an environment that should be explored for the learning and students welfare. Not all the schools have labs for experiments in Science and Biology. Considering this need, this essay aimed to present a textbook with practical lessons, using the school´s vegetable garden as a lab. The textbook was shown to 23 teachers, of 10 different public schools of Cascavel – Parana, together with a structured questionnaire. Most of the teacher thought the textbook was viable, because it will help carrying practical lessons, at schools that have vegetable garden. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2002/1215 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 13 n. 1 (2011); 50-63 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939996999681 |