The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gil, Robledo Lima
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Brum, Alexandre Antunes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599
Resumo: The objective of this work was to investigate - within the scope of the new curriculum of the Biological Sciences Teaching Course - the possible changes of conceptual, personal and/or methodological order that may have occurred during the training period of 22 academics of the course. The results indicated that the bigger changes, despite the close results, occurred in the methodological field (37.29%), followed by the conceptual one (32.20%) and of the personal one (30.51%). Allowing the understanding that the training period favors the update of the pedagogical knowledge towards the construction of its own system of ideas.
id FURG-12_2457a75a1e1cd2560a22b38f3d58bcba
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/2599
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling The importance of the biology’s teaching period of training as source of changesA importância do estágio docente de biologia como fonte de mudançasEstágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitualpessoal e metodológica.The objective of this work was to investigate - within the scope of the new curriculum of the Biological Sciences Teaching Course - the possible changes of conceptual, personal and/or methodological order that may have occurred during the training period of 22 academics of the course. The results indicated that the bigger changes, despite the close results, occurred in the methodological field (37.29%), followed by the conceptual one (32.20%) and of the personal one (30.51%). Allowing the understanding that the training period favors the update of the pedagogical knowledge towards the construction of its own system of ideas.Neste trabalho objetivou-se investigar, no âmbito do novo currículo do Curso de Licenciatura em Ciências Biológicas, possíveis mudanças de ordem conceitual, pessoal e/ou metodológica, ocorridas durante as experiências de estágio vivenciadas por 22 acadêmicos do curso em questão. Os resultados indicaram que as maiores mudanças, apesar de próximos os resultados, se deram no campo metodológico (37,29%), seguido do conceitual (32,20%) e do pessoal (30,51%), possibilitando o entendimento de que o estágio favorece a atualização dos saberes pedagógicos, em direção à construção do sistema próprio de idéias (modelo didático pessoal).Lepidus2012-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599Revista Didática Sistêmica; v. 14 n. 1 (2012); 113-1261809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599/1631Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessGil, Robledo LimaBrum, Alexandre Antunes2018-11-08T18:41:23Zoai:periodicos.furg.br:article/2599Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:41:23Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
A importância do estágio docente de biologia como fonte de mudanças
title The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
spellingShingle The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
Gil, Robledo Lima
Estágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitual
pessoal e metodológica.
title_short The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
title_full The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
title_fullStr The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
title_full_unstemmed The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
title_sort The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
author Gil, Robledo Lima
author_facet Gil, Robledo Lima
Brum, Alexandre Antunes
author_role author
author2 Brum, Alexandre Antunes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gil, Robledo Lima
Brum, Alexandre Antunes
dc.subject.por.fl_str_mv Estágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitual
pessoal e metodológica.
topic Estágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitual
pessoal e metodológica.
description The objective of this work was to investigate - within the scope of the new curriculum of the Biological Sciences Teaching Course - the possible changes of conceptual, personal and/or methodological order that may have occurred during the training period of 22 academics of the course. The results indicated that the bigger changes, despite the close results, occurred in the methodological field (37.29%), followed by the conceptual one (32.20%) and of the personal one (30.51%). Allowing the understanding that the training period favors the update of the pedagogical knowledge towards the construction of its own system of ideas.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-09-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599/1631
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 14 n. 1 (2012); 113-126
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041940031602688