The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599 |
Resumo: | The objective of this work was to investigate - within the scope of the new curriculum of the Biological Sciences Teaching Course - the possible changes of conceptual, personal and/or methodological order that may have occurred during the training period of 22 academics of the course. The results indicated that the bigger changes, despite the close results, occurred in the methodological field (37.29%), followed by the conceptual one (32.20%) and of the personal one (30.51%). Allowing the understanding that the training period favors the update of the pedagogical knowledge towards the construction of its own system of ideas. |
id |
FURG-12_2457a75a1e1cd2560a22b38f3d58bcba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/2599 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changesA importância do estágio docente de biologia como fonte de mudançasEstágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitualpessoal e metodológica.The objective of this work was to investigate - within the scope of the new curriculum of the Biological Sciences Teaching Course - the possible changes of conceptual, personal and/or methodological order that may have occurred during the training period of 22 academics of the course. The results indicated that the bigger changes, despite the close results, occurred in the methodological field (37.29%), followed by the conceptual one (32.20%) and of the personal one (30.51%). Allowing the understanding that the training period favors the update of the pedagogical knowledge towards the construction of its own system of ideas.Neste trabalho objetivou-se investigar, no âmbito do novo currículo do Curso de Licenciatura em Ciências Biológicas, possíveis mudanças de ordem conceitual, pessoal e/ou metodológica, ocorridas durante as experiências de estágio vivenciadas por 22 acadêmicos do curso em questão. Os resultados indicaram que as maiores mudanças, apesar de próximos os resultados, se deram no campo metodológico (37,29%), seguido do conceitual (32,20%) e do pessoal (30,51%), possibilitando o entendimento de que o estágio favorece a atualização dos saberes pedagógicos, em direção à construção do sistema próprio de idéias (modelo didático pessoal).Lepidus2012-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599Revista Didática Sistêmica; v. 14 n. 1 (2012); 113-1261809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599/1631Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessGil, Robledo LimaBrum, Alexandre Antunes2018-11-08T18:41:23Zoai:periodicos.furg.br:article/2599Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:41:23Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes A importância do estágio docente de biologia como fonte de mudanças |
title |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes |
spellingShingle |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes Gil, Robledo Lima Estágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitual pessoal e metodológica. |
title_short |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes |
title_full |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes |
title_fullStr |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes |
title_full_unstemmed |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes |
title_sort |
The importance of the biology’s teaching period of training as source of changes |
author |
Gil, Robledo Lima |
author_facet |
Gil, Robledo Lima Brum, Alexandre Antunes |
author_role |
author |
author2 |
Brum, Alexandre Antunes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gil, Robledo Lima Brum, Alexandre Antunes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitual pessoal e metodológica. |
topic |
Estágio supervisionado de ciências e biologia. Modelo didático pessoal. Mudanças conceitual pessoal e metodológica. |
description |
The objective of this work was to investigate - within the scope of the new curriculum of the Biological Sciences Teaching Course - the possible changes of conceptual, personal and/or methodological order that may have occurred during the training period of 22 academics of the course. The results indicated that the bigger changes, despite the close results, occurred in the methodological field (37.29%), followed by the conceptual one (32.20%) and of the personal one (30.51%). Allowing the understanding that the training period favors the update of the pedagogical knowledge towards the construction of its own system of ideas. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/2599/1631 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 14 n. 1 (2012); 113-126 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041940031602688 |