O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1305 |
Resumo: | At the Casas Familiares Rurais there are carried out educative autonomous experiences in which the pedagogy of the alternancia is applied. The present study takes as a reference the Houses of the local authorities of Tucuruí, Cametá and Igarapé-Miri in the state of the Pará. The adopted methodology there consisted of observation participant, who produced instruments of register; individual study, through visits to the towns in study, thematic workshops of “Environmental Education” and group studies. The method offers great means of adaptation to the cultural characteristics and to the objectives of the families. Besides, this pedagogic model is straightly well-adjusted for the conditions and means of the rural environment. |
id |
FURG-12_750c986549269ded58efc15007204c3e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1305 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PApedagogia da alternânciaMeio ruralCasas familiares rurais. Natureza.At the Casas Familiares Rurais there are carried out educative autonomous experiences in which the pedagogy of the alternancia is applied. The present study takes as a reference the Houses of the local authorities of Tucuruí, Cametá and Igarapé-Miri in the state of the Pará. The adopted methodology there consisted of observation participant, who produced instruments of register; individual study, through visits to the towns in study, thematic workshops of “Environmental Education” and group studies. The method offers great means of adaptation to the cultural characteristics and to the objectives of the families. Besides, this pedagogic model is straightly well-adjusted for the conditions and means of the rural environment.Nas Casas Familiares Rurais são realizadas experiências educativas autônomas em que é aplicada a pedagogia da alternância. O presente estudo tem como referência as Casas dos municípios de Tucuruí, Cametá e Igarapé-Miri no estado do Pará. A metodologia adotada consistiu em observação participante, que gerou instrumentos de registro; estudo individual, através de visitas às localidades em estudo, oficinas temáticas de “Educação Ambiental” e estudo em grupo. O método oferece grandes possibilidades de adaptação às características culturais e aos objetivos das famílias. Além disso, este modelo pedagógico está diretamente adaptado às condições e possibilidades do ambiente rural.Lepidus2010-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1305Revista Didática Sistêmica; v. 8 (2008); 191-2021809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1305/607Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessMagalhães, Luís Mauro Sampaio2018-11-08T19:02:23Zoai:periodicos.furg.br:article/1305Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:23Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
title |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
spellingShingle |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA Magalhães, Luís Mauro Sampaio pedagogia da alternância Meio rural Casas familiares rurais. Natureza. |
title_short |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
title_full |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
title_fullStr |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
title_full_unstemmed |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
title_sort |
O ecologismo das famílias participantes das casas familiares rurais da região Tocantina, PA |
author |
Magalhães, Luís Mauro Sampaio |
author_facet |
Magalhães, Luís Mauro Sampaio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Magalhães, Luís Mauro Sampaio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
pedagogia da alternância Meio rural Casas familiares rurais. Natureza. |
topic |
pedagogia da alternância Meio rural Casas familiares rurais. Natureza. |
description |
At the Casas Familiares Rurais there are carried out educative autonomous experiences in which the pedagogy of the alternancia is applied. The present study takes as a reference the Houses of the local authorities of Tucuruí, Cametá and Igarapé-Miri in the state of the Pará. The adopted methodology there consisted of observation participant, who produced instruments of register; individual study, through visits to the towns in study, thematic workshops of “Environmental Education” and group studies. The method offers great means of adaptation to the cultural characteristics and to the objectives of the families. Besides, this pedagogic model is straightly well-adjusted for the conditions and means of the rural environment. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-04-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1305 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1305 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1305/607 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 8 (2008); 191-202 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939503120384 |