Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão, Claudia Mariza Mattos
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Correa, Daniel Teixeira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178
Resumo: In a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient.
id FURG-12_80c543e59e705e91acb651d4d9d0f8a1
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/1178
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.Arte. Educação. CidadaniaIn a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient.Numa parceria com a Secretaria Municipal de Educação e Cultura de São José do Norte, a proposta buscou acima de tudo incentivar a discussão sobre as questões identitárias e as relações de alteridade na contemporaneidade, entre os acadêmicos do curso de Artes Visuais – Licenciatura, FURG, os alunos da rede municipal de ensino do vizinho município e a comunidade em geral. Mais que tudo, se buscou vincular significativamente a produção artística acadêmica com a discussão acerca da necessidade de preservação do patrimônio histórico da cidade de São José do Norte, como marco da identidade coletiva e individual de seus cidadãos, fortalecendo o desenvolvimento do sentido de pertencimento e valorização do espaço urbano. Viabilizando o desenvolvimento de ações vinculadas ao fazer artístico e à reflexão crítica, o grupo desenvolveu atividades interdisciplinares, que possibilitaram o cultivo da auto-estima, da cooperação e da responsabilidade sócio-ambiental.Lepidus2010-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178Revista Didática Sistêmica; v. 1 (2005); 16-281809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178/473Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Claudia Mariza MattosCorrea, Daniel Teixeira2018-11-08T19:35:30Zoai:periodicos.furg.br:article/1178Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:35:30Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
title Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
spellingShingle Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
Brandão, Claudia Mariza Mattos
Arte. Educação. Cidadania
title_short Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
title_full Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
title_fullStr Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
title_full_unstemmed Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
title_sort Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
author Brandão, Claudia Mariza Mattos
author_facet Brandão, Claudia Mariza Mattos
Correa, Daniel Teixeira
author_role author
author2 Correa, Daniel Teixeira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão, Claudia Mariza Mattos
Correa, Daniel Teixeira
dc.subject.por.fl_str_mv Arte. Educação. Cidadania
topic Arte. Educação. Cidadania
description In a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178/473
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 1 (2005); 16-28
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041939070058496