Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178 |
Resumo: | In a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient. |
id |
FURG-12_80c543e59e705e91acb651d4d9d0f8a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1178 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental.Arte. Educação. CidadaniaIn a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient.Numa parceria com a Secretaria Municipal de Educação e Cultura de São José do Norte, a proposta buscou acima de tudo incentivar a discussão sobre as questões identitárias e as relações de alteridade na contemporaneidade, entre os acadêmicos do curso de Artes Visuais – Licenciatura, FURG, os alunos da rede municipal de ensino do vizinho município e a comunidade em geral. Mais que tudo, se buscou vincular significativamente a produção artística acadêmica com a discussão acerca da necessidade de preservação do patrimônio histórico da cidade de São José do Norte, como marco da identidade coletiva e individual de seus cidadãos, fortalecendo o desenvolvimento do sentido de pertencimento e valorização do espaço urbano. Viabilizando o desenvolvimento de ações vinculadas ao fazer artístico e à reflexão crítica, o grupo desenvolveu atividades interdisciplinares, que possibilitaram o cultivo da auto-estima, da cooperação e da responsabilidade sócio-ambiental.Lepidus2010-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178Revista Didática Sistêmica; v. 1 (2005); 16-281809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178/473Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandão, Claudia Mariza MattosCorrea, Daniel Teixeira2018-11-08T19:35:30Zoai:periodicos.furg.br:article/1178Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:35:30Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
title |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
spellingShingle |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. Brandão, Claudia Mariza Mattos Arte. Educação. Cidadania |
title_short |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
title_full |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
title_fullStr |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
title_full_unstemmed |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
title_sort |
Identidades: relato de uma experiência em arte-educação ambiental. |
author |
Brandão, Claudia Mariza Mattos |
author_facet |
Brandão, Claudia Mariza Mattos Correa, Daniel Teixeira |
author_role |
author |
author2 |
Correa, Daniel Teixeira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão, Claudia Mariza Mattos Correa, Daniel Teixeira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Arte. Educação. Cidadania |
topic |
Arte. Educação. Cidadania |
description |
In a partnership with the “Secretaria Municipal de Educação e Cultura” from São José do Norte, the proposal search above all things to encourage the discussion about questions related to the identity of the subject e the relations of equality in the contemporary times, between the academics of Artes Visuais – Licenciatura, FURG, the students of the municipal system of teaching from the neighbour municipally and the community in general. More than everything, it search to entail meaningly the academic art production with the discussion about the necessity of preservation of the historical patrimony from the city of São José do Norte, as a identity landmark collective and individual of your citizens, fortifying the meaning development of belonging and valorization of the urban space. Making possible the development of actions entailed to the artistic production and the critical reflection, the group develops activities inter disciplines, that will make possible the cultivation of the self-esteem, cooperation and responsibility social-ambient. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1178/473 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 1 (2005); 16-28 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939070058496 |