Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schreiner, Vanderléia
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389
Resumo: Nowadays, the environmental subjects are being discussed by virtue of the need of changes in relation to degradation of the atmosphere. The education, in that sense, it should be pointed out as element for the transformation of the society. Knowing that the garbage is one of the largest problems than it affects directly all the social subjects and you adapt, the effect of an educational lecture was evaluated on recycling, besides aiming at, to become aware on the handling of the school residues and domiciliary. A questionnaire was applied, approaching 90 students, that frequented of the 1st to the 3rd year of the Secondary Education, of both sexes, in the referred school unit. Later, a lecture was accomplished, followed by the application of the same questionnaire for the efficiency of the same to be observed.
id FURG-12_9c9321bc66d65d53d9b930b758a5752b
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/1389
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagemLixoEducação AmbientalMétodo de ensinoNowadays, the environmental subjects are being discussed by virtue of the need of changes in relation to degradation of the atmosphere. The education, in that sense, it should be pointed out as element for the transformation of the society. Knowing that the garbage is one of the largest problems than it affects directly all the social subjects and you adapt, the effect of an educational lecture was evaluated on recycling, besides aiming at, to become aware on the handling of the school residues and domiciliary. A questionnaire was applied, approaching 90 students, that frequented of the 1st to the 3rd year of the Secondary Education, of both sexes, in the referred school unit. Later, a lecture was accomplished, followed by the application of the same questionnaire for the efficiency of the same to be observed.Nos dias de hoje, as questões ambientais estão sendo discutidas em função da necessidade de mudanças em relação à destruição do ambiente. A educação, nesse sentido, deve ser ressaltada como elemento para a transformação da sociedade. Sabendo que o lixo é um dos maiores problemas que afetam diretamente todas as questões sociais e ambientais, avaliou-se o efeito de uma palestra educativa sobre reciclagem, além de objetivar, conscientizar sobre o manejo dos resíduos escolares e domiciliares. Foi aplicado um questionário, abordando 90 alunos, que freqüentavam do 1º ao 3º ano do Ensino Médio, de ambos os sexos, na referida unidade escolar. Posteriormente, foi realizada uma palestra, seguida da aplicação do mesmo questionário para ser observado a eficiência da mesma.Lepidus2010-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389Revista Didática Sistêmica; v. 10 (2009); 1 - 191809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389/619Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessSchreiner, VanderléiaSilva, Claudia Tatiana Araújo Cruz2018-11-08T18:45:39Zoai:periodicos.furg.br:article/1389Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:45:39Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
title Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
spellingShingle Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
Schreiner, Vanderléia
Lixo
Educação Ambiental
Método de ensino
title_short Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
title_full Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
title_fullStr Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
title_full_unstemmed Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
title_sort Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
author Schreiner, Vanderléia
author_facet Schreiner, Vanderléia
Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz
author_role author
author2 Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Schreiner, Vanderléia
Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz
dc.subject.por.fl_str_mv Lixo
Educação Ambiental
Método de ensino
topic Lixo
Educação Ambiental
Método de ensino
description Nowadays, the environmental subjects are being discussed by virtue of the need of changes in relation to degradation of the atmosphere. The education, in that sense, it should be pointed out as element for the transformation of the society. Knowing that the garbage is one of the largest problems than it affects directly all the social subjects and you adapt, the effect of an educational lecture was evaluated on recycling, besides aiming at, to become aware on the handling of the school residues and domiciliary. A questionnaire was applied, approaching 90 students, that frequented of the 1st to the 3rd year of the Secondary Education, of both sexes, in the referred school unit. Later, a lecture was accomplished, followed by the application of the same questionnaire for the efficiency of the same to be observed.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-05-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389/619
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 10 (2009); 1 - 19
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041939517800449