Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389 |
Resumo: | Nowadays, the environmental subjects are being discussed by virtue of the need of changes in relation to degradation of the atmosphere. The education, in that sense, it should be pointed out as element for the transformation of the society. Knowing that the garbage is one of the largest problems than it affects directly all the social subjects and you adapt, the effect of an educational lecture was evaluated on recycling, besides aiming at, to become aware on the handling of the school residues and domiciliary. A questionnaire was applied, approaching 90 students, that frequented of the 1st to the 3rd year of the Secondary Education, of both sexes, in the referred school unit. Later, a lecture was accomplished, followed by the application of the same questionnaire for the efficiency of the same to be observed. |
id |
FURG-12_9c9321bc66d65d53d9b930b758a5752b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1389 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagemLixoEducação AmbientalMétodo de ensinoNowadays, the environmental subjects are being discussed by virtue of the need of changes in relation to degradation of the atmosphere. The education, in that sense, it should be pointed out as element for the transformation of the society. Knowing that the garbage is one of the largest problems than it affects directly all the social subjects and you adapt, the effect of an educational lecture was evaluated on recycling, besides aiming at, to become aware on the handling of the school residues and domiciliary. A questionnaire was applied, approaching 90 students, that frequented of the 1st to the 3rd year of the Secondary Education, of both sexes, in the referred school unit. Later, a lecture was accomplished, followed by the application of the same questionnaire for the efficiency of the same to be observed.Nos dias de hoje, as questões ambientais estão sendo discutidas em função da necessidade de mudanças em relação à destruição do ambiente. A educação, nesse sentido, deve ser ressaltada como elemento para a transformação da sociedade. Sabendo que o lixo é um dos maiores problemas que afetam diretamente todas as questões sociais e ambientais, avaliou-se o efeito de uma palestra educativa sobre reciclagem, além de objetivar, conscientizar sobre o manejo dos resíduos escolares e domiciliares. Foi aplicado um questionário, abordando 90 alunos, que freqüentavam do 1º ao 3º ano do Ensino Médio, de ambos os sexos, na referida unidade escolar. Posteriormente, foi realizada uma palestra, seguida da aplicação do mesmo questionário para ser observado a eficiência da mesma.Lepidus2010-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389Revista Didática Sistêmica; v. 10 (2009); 1 - 191809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389/619Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessSchreiner, VanderléiaSilva, Claudia Tatiana Araújo Cruz2018-11-08T18:45:39Zoai:periodicos.furg.br:article/1389Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T18:45:39Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
title |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
spellingShingle |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem Schreiner, Vanderléia Lixo Educação Ambiental Método de ensino |
title_short |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
title_full |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
title_fullStr |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
title_full_unstemmed |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
title_sort |
Palestra educativa no ensino médio sobre reciclagem |
author |
Schreiner, Vanderléia |
author_facet |
Schreiner, Vanderléia Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schreiner, Vanderléia Silva, Claudia Tatiana Araújo Cruz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Lixo Educação Ambiental Método de ensino |
topic |
Lixo Educação Ambiental Método de ensino |
description |
Nowadays, the environmental subjects are being discussed by virtue of the need of changes in relation to degradation of the atmosphere. The education, in that sense, it should be pointed out as element for the transformation of the society. Knowing that the garbage is one of the largest problems than it affects directly all the social subjects and you adapt, the effect of an educational lecture was evaluated on recycling, besides aiming at, to become aware on the handling of the school residues and domiciliary. A questionnaire was applied, approaching 90 students, that frequented of the 1st to the 3rd year of the Secondary Education, of both sexes, in the referred school unit. Later, a lecture was accomplished, followed by the application of the same questionnaire for the efficiency of the same to be observed. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-05-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1389/619 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 10 (2009); 1 - 19 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939517800449 |