O projeto de instrução pública da República Rio-grandense (1836-1845)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Xavier, Itamaragiba Chaves
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1329
Resumo: The Public Instruction on the current state of Rio Grande do Sul was in total delay when the Farroupilha Revolution erupted. Some problems continued in the Republic Rio-Grandense. The Catholic religion continued to be the official religion of the State and was part of the contents to be taught at the First School. When the movement began, the country was in Regencial Period, and Instruction under the Additional Act of 1834, had been decentralized, but there was a setback of the Law in the Republic. The Farroupilhas saw in Public Education a way to coopt fans, having in it, an ally in the dissemination of the Republicans precepts. The “Farrapa” model of education was classist and don´t having by assumption, changing the state of things.
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spelling O projeto de instrução pública da República Rio-grandense (1836-1845)Instrução Pública. República Rio-grandense. Revolução Farroupilha.The Public Instruction on the current state of Rio Grande do Sul was in total delay when the Farroupilha Revolution erupted. Some problems continued in the Republic Rio-Grandense. The Catholic religion continued to be the official religion of the State and was part of the contents to be taught at the First School. When the movement began, the country was in Regencial Period, and Instruction under the Additional Act of 1834, had been decentralized, but there was a setback of the Law in the Republic. The Farroupilhas saw in Public Education a way to coopt fans, having in it, an ally in the dissemination of the Republicans precepts. The “Farrapa” model of education was classist and don´t having by assumption, changing the state of things.A Instrução Pública no atual estado do Rio Grande do Sul estava em total atraso quando eclodiu a Revolução Farroupilha. Alguns problemas continuaram na República Rio-grandense. A religião Católica continuou sendo a oficial do Estado e fez parte dos conteúdos a serem ensinados na Primeira Escola. Quando iniciou o movimento, o País estava no Período Regencial, e a Instrução por força do Ato Adicional de 1834, havia sido descentralizada, mas na República houve um retrocesso da Lei. Os Farroupilhas viam na Educação Pública um meio de cooptar adeptos, tendo nessa, uma aliada na difusão dos preceitos Republicanos. O modelo de Educação Farrapa era classista e não tendo como pressuposto mudar o estado das coisas.Lepidus2010-04-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1329Revista Didática Sistêmica; v. 8 (2008); 281-2941809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1329/614Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessXavier, Itamaragiba Chaves2018-11-08T19:02:23Zoai:periodicos.furg.br:article/1329Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:23Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
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