Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Didática Sistêmica
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239
Resumo: The observation of birds is an activity initiated in Europe in the middle of the XVIII century as leisure, passing now to the status of ecological tourism, being still very limited its exploration as didactic tool, in spite of the recognized benefits that it can provide for the education, especially the environmental, considering its ludic, practical, not based on content, sensorial and experimental character, offering thus multiple possibilities to work contents and attitudes whith the students. The easiness of the observation of birds is founded in the attraction that the birds exercise on the people, above all young and children, allied to its occurrence in all of the areas and atmospheres, the activity without need of equipments, didactic materials and teachers' training.
id FURG-12_e55416fb291e3b54353dc07336a242e2
oai_identifier_str oai:periodicos.furg.br:article/1239
network_acronym_str FURG-12
network_name_str Revista Didática Sistêmica
repository_id_str
spelling Observação de aves como ferramenta didática para Educação AmbientalObservação de aves. Educação Ambiental. Didática.The observation of birds is an activity initiated in Europe in the middle of the XVIII century as leisure, passing now to the status of ecological tourism, being still very limited its exploration as didactic tool, in spite of the recognized benefits that it can provide for the education, especially the environmental, considering its ludic, practical, not based on content, sensorial and experimental character, offering thus multiple possibilities to work contents and attitudes whith the students. The easiness of the observation of birds is founded in the attraction that the birds exercise on the people, above all young and children, allied to its occurrence in all of the areas and atmospheres, the activity without need of equipments, didactic materials and teachers' training.A observação de aves é uma atividade iniciada na Europa em meados do século XVIII como lazer, passando atualmente ao status de turismo ecológico, sendo ainda muito limitada a sua exploração como ferramenta didática, apesar dos reconhecidos benefícios que ela pode proporcionar para a educação, mormente a ambiental, visto seu caráter lúdico, prático, não conteudista, sensorial e experimental, oferecendo assim múltiplas possibilidades de trabalhar conteúdos e atitudes nos alunos. A facilidade de condução da observação de aves se funda na atração que as aves exercem sobre as pessoas, sobretudo jovens e crianças, aliada à sua ocorrência em todas as regiões e ambientes, a condução sem necessidade de equipamentos, materiais didáticos e capacitação de professores.Lepidus2010-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239Revista Didática Sistêmica; v. 6 (2007); 33-441809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239/534Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Ronaldo Gonçalves de Andrade2018-11-08T19:02:52Zoai:periodicos.furg.br:article/1239Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:52Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
title Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
spellingShingle Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade
Observação de aves. Educação Ambiental. Didática.
title_short Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
title_full Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
title_fullStr Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
title_full_unstemmed Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
title_sort Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
author Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade
author_facet Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Observação de aves. Educação Ambiental. Didática.
topic Observação de aves. Educação Ambiental. Didática.
description The observation of birds is an activity initiated in Europe in the middle of the XVIII century as leisure, passing now to the status of ecological tourism, being still very limited its exploration as didactic tool, in spite of the recognized benefits that it can provide for the education, especially the environmental, considering its ludic, practical, not based on content, sensorial and experimental character, offering thus multiple possibilities to work contents and attitudes whith the students. The easiness of the observation of birds is founded in the attraction that the birds exercise on the people, above all young and children, allied to its occurrence in all of the areas and atmospheres, the activity without need of equipments, didactic materials and teachers' training.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239
url https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239/534
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Lepidus
publisher.none.fl_str_mv Lepidus
dc.source.none.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica; v. 6 (2007); 33-44
1809-3108
reponame:Revista Didática Sistêmica
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Revista Didática Sistêmica
collection Revista Didática Sistêmica
repository.name.fl_str_mv Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com
_version_ 1797041939465371648