Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239 |
Resumo: | The observation of birds is an activity initiated in Europe in the middle of the XVIII century as leisure, passing now to the status of ecological tourism, being still very limited its exploration as didactic tool, in spite of the recognized benefits that it can provide for the education, especially the environmental, considering its ludic, practical, not based on content, sensorial and experimental character, offering thus multiple possibilities to work contents and attitudes whith the students. The easiness of the observation of birds is founded in the attraction that the birds exercise on the people, above all young and children, allied to its occurrence in all of the areas and atmospheres, the activity without need of equipments, didactic materials and teachers' training. |
id |
FURG-12_e55416fb291e3b54353dc07336a242e2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1239 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação AmbientalObservação de aves. Educação Ambiental. Didática.The observation of birds is an activity initiated in Europe in the middle of the XVIII century as leisure, passing now to the status of ecological tourism, being still very limited its exploration as didactic tool, in spite of the recognized benefits that it can provide for the education, especially the environmental, considering its ludic, practical, not based on content, sensorial and experimental character, offering thus multiple possibilities to work contents and attitudes whith the students. The easiness of the observation of birds is founded in the attraction that the birds exercise on the people, above all young and children, allied to its occurrence in all of the areas and atmospheres, the activity without need of equipments, didactic materials and teachers' training.A observação de aves é uma atividade iniciada na Europa em meados do século XVIII como lazer, passando atualmente ao status de turismo ecológico, sendo ainda muito limitada a sua exploração como ferramenta didática, apesar dos reconhecidos benefícios que ela pode proporcionar para a educação, mormente a ambiental, visto seu caráter lúdico, prático, não conteudista, sensorial e experimental, oferecendo assim múltiplas possibilidades de trabalhar conteúdos e atitudes nos alunos. A facilidade de condução da observação de aves se funda na atração que as aves exercem sobre as pessoas, sobretudo jovens e crianças, aliada à sua ocorrência em todas as regiões e ambientes, a condução sem necessidade de equipamentos, materiais didáticos e capacitação de professores.Lepidus2010-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239Revista Didática Sistêmica; v. 6 (2007); 33-441809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239/534Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessCosta, Ronaldo Gonçalves de Andrade2018-11-08T19:02:52Zoai:periodicos.furg.br:article/1239Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:52Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
title |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
spellingShingle |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade Observação de aves. Educação Ambiental. Didática. |
title_short |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
title_full |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
title_fullStr |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
title_full_unstemmed |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
title_sort |
Observação de aves como ferramenta didática para Educação Ambiental |
author |
Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade |
author_facet |
Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Costa, Ronaldo Gonçalves de Andrade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Observação de aves. Educação Ambiental. Didática. |
topic |
Observação de aves. Educação Ambiental. Didática. |
description |
The observation of birds is an activity initiated in Europe in the middle of the XVIII century as leisure, passing now to the status of ecological tourism, being still very limited its exploration as didactic tool, in spite of the recognized benefits that it can provide for the education, especially the environmental, considering its ludic, practical, not based on content, sensorial and experimental character, offering thus multiple possibilities to work contents and attitudes whith the students. The easiness of the observation of birds is founded in the attraction that the birds exercise on the people, above all young and children, allied to its occurrence in all of the areas and atmospheres, the activity without need of equipments, didactic materials and teachers' training. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1239/534 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 6 (2007); 33-44 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939465371648 |