SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1499 |
Resumo: | Text intends to reflect upon observation activity that characterizes School Life Observatory (OBVIE) action in the past eighteen months. As OBVIE belongs to a Higher Education Institution one major question is to what extent can University establish an open conversation with Elementary and Secondary Schools? This is an epistemological analysis about Observatories demands ( like OBVIE), as well as further impact on their organization and management requests. Empirical analysis is limited, so far, to thirteen Schools. However analysis relevance is larger than specific context from which it arises. |
id |
FURG-2_844a2fd0e67e494e6a8b7dd57856bc5d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1499 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLSObservatório da vida nas escolas: entre a universidade e a escolaObservatório educacionalReflexão epistemológicaRelação universidade- escolasText intends to reflect upon observation activity that characterizes School Life Observatory (OBVIE) action in the past eighteen months. As OBVIE belongs to a Higher Education Institution one major question is to what extent can University establish an open conversation with Elementary and Secondary Schools? This is an epistemological analysis about Observatories demands ( like OBVIE), as well as further impact on their organization and management requests. Empirical analysis is limited, so far, to thirteen Schools. However analysis relevance is larger than specific context from which it arises.O presente texto pretende constituir-se como a reflexão necessária sobre a actividade de observação que o Observatório da Vida das Escolas (OBVIE) tem procurado dedicar-se neste ano e meio da sua existência. Algumas características fundamentais do OBVIE ditam esta reflexão, a primeira das quais diz respeito ao facto de estar sedeado numa Instituição Universitária e pretender olhar para a vida das Escolas. Como pode a Universidade estabelecer uma conversa contínua com as Escolas que seja uma conversa aberta é o desafio maior deste Observatório. Em particular são analisadas as exigências epistemológicas que Observatórios como o OBVIE colocam aos seus promotores, bem como o modo como a estrutura desenhada, organizacional, de gestão e de disseminação dos resultados, reflectem essas exigências. Empiricamente e até ao presente o Observatório da Vida das Escolas tem uma sustentabilidade limitada, que decorre do nº de escolas protocoladas. Todavia, a significância da análise vai para além do contexto específico que a originou.Universidade Federal do Rio Grande2011-09-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/1499Momento - Diálogos em Educação; Vol. 19 No. 2 (2010); 77-87Momento - Diálogos em Educação; v. 19 n. 2 (2010); 77-872316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/1499/1113Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Ana Mouraz2023-01-05T15:57:20Zoai:periodicos.furg.br:article/1499Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2023-01-05T15:57:20Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS Observatório da vida nas escolas: entre a universidade e a escola |
title |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS |
spellingShingle |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS Lopes, Ana Mouraz Observatório educacional Reflexão epistemológica Relação universidade- escolas |
title_short |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS |
title_full |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS |
title_fullStr |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS |
title_full_unstemmed |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS |
title_sort |
SCHOOL LIFE OBSERVATORY: BETWEEN UNIVERSITY AND SCHOOLS |
author |
Lopes, Ana Mouraz |
author_facet |
Lopes, Ana Mouraz |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Ana Mouraz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Observatório educacional Reflexão epistemológica Relação universidade- escolas |
topic |
Observatório educacional Reflexão epistemológica Relação universidade- escolas |
description |
Text intends to reflect upon observation activity that characterizes School Life Observatory (OBVIE) action in the past eighteen months. As OBVIE belongs to a Higher Education Institution one major question is to what extent can University establish an open conversation with Elementary and Secondary Schools? This is an epistemological analysis about Observatories demands ( like OBVIE), as well as further impact on their organization and management requests. Empirical analysis is limited, so far, to thirteen Schools. However analysis relevance is larger than specific context from which it arises. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-09-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1499 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1499 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1499/1113 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 19 No. 2 (2010); 77-87 Momento - Diálogos em Educação; v. 19 n. 2 (2010); 77-87 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1775493249026228224 |