Speaking of memory: relationship with education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1663 |
Resumo: | This article aims to make a brief conceptual analysis of cognitive memory, based on the neuroscience, in order to understand its importance in the education process. Initially we will hold the concept of cognitive memory and some of their ratings and then carry out the analysis of this function in educational processes. |
id |
FURG-2_88cae3f2f5b30e791667fd2499c230b5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.furg.br:article/1663 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Speaking of memory: relationship with educationFalando sobre memória: relações com a educaçãoeducaçãomemória cognitivaimaginaçãoprocesso de educaçãoThis article aims to make a brief conceptual analysis of cognitive memory, based on the neuroscience, in order to understand its importance in the education process. Initially we will hold the concept of cognitive memory and some of their ratings and then carry out the analysis of this function in educational processes.Este artigo tem como proposta realizar uma breve análise conceitual da memória cognitiva, pautada na neurociência, a fim de compreender sua importância no processo de educação. Inicialmente iremos nos deter no conceito de memória cognitiva e algumas de suas classificações e em seguida realizaremos a análise da função desta em processos educacionais.Universidade Federal do Rio Grande2012-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/1663Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 1 (2011); 87-100Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 1 (2011); 87-1002316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/1663/1364Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAzevedo, Cláudio Tarouco deBemfica, Vera Teresa Sperotto2018-05-08T14:50:48Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/1663Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2018-05-08T14:50:48Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Speaking of memory: relationship with education Falando sobre memória: relações com a educação |
title |
Speaking of memory: relationship with education |
spellingShingle |
Speaking of memory: relationship with education Azevedo, Cláudio Tarouco de educação memória cognitiva imaginação processo de educação |
title_short |
Speaking of memory: relationship with education |
title_full |
Speaking of memory: relationship with education |
title_fullStr |
Speaking of memory: relationship with education |
title_full_unstemmed |
Speaking of memory: relationship with education |
title_sort |
Speaking of memory: relationship with education |
author |
Azevedo, Cláudio Tarouco de |
author_facet |
Azevedo, Cláudio Tarouco de Bemfica, Vera Teresa Sperotto |
author_role |
author |
author2 |
Bemfica, Vera Teresa Sperotto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Azevedo, Cláudio Tarouco de Bemfica, Vera Teresa Sperotto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação memória cognitiva imaginação processo de educação |
topic |
educação memória cognitiva imaginação processo de educação |
description |
This article aims to make a brief conceptual analysis of cognitive memory, based on the neuroscience, in order to understand its importance in the education process. Initially we will hold the concept of cognitive memory and some of their ratings and then carry out the analysis of this function in educational processes. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1663 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1663 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/1663/1364 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Momento - Diálogos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 20 No. 1 (2011); 87-100 Momento - Diálogos em Educação; v. 20 n. 1 (2011); 87-100 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1798944869698240512 |