Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblos (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/biblos/article/view/14377 |
Resumo: | The beginning of the Covid-19 Pandemic led the Library of the Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Fabico / UFRGS) to rethink the structure of the mandatory curricular internship. Mandatory social restrictions have led to the creation of alternative options to mandatory face-to-face internships. As some of these options, remote activities were included, a new idea for the Library, which needed to be developed and implemented quickly. The unknowns of a post-Covid world leave open several possibilities for human services for the future. This experience report presents what the Library has learned about remote stages, including strengths, challenges and recommendations. |
id |
FURG-3_a58e9188b11f415d707d51ca614bd42f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.furg.br:article/14377 |
network_acronym_str |
FURG-3 |
network_name_str |
Biblos (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência Biblioteca universitária.Estágio CurricularBiblioteconomiaPandemia de Covid-19The beginning of the Covid-19 Pandemic led the Library of the Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Fabico / UFRGS) to rethink the structure of the mandatory curricular internship. Mandatory social restrictions have led to the creation of alternative options to mandatory face-to-face internships. As some of these options, remote activities were included, a new idea for the Library, which needed to be developed and implemented quickly. The unknowns of a post-Covid world leave open several possibilities for human services for the future. This experience report presents what the Library has learned about remote stages, including strengths, challenges and recommendations.O início da Pandemia do Covid-19 levou à Biblioteca da Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Fabico / UFRGS) a repensar a estrutura do estágio curricular obrigatório. As restrições sociais obrigatórias levaram à criação de opções alternativas aos estágios obrigatórios presenciais. Como algumas dessas opções, inclui-se atividades remotas, uma ideia nova, para a Biblioteca, que precisava ser desenvolvida e implementada rapidamente. As incógnitas de um mundo pós-Covid deixam em aberto várias possibilidades de serviços humanos para o futuro. Este relato de experiência apresenta o que a Biblioteca aprendeu sobre estágios remotos, incluindo pontos fortes, desafios e recomendações.Editora e Gráfica da FURG - EDGRAF2022-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/biblos/article/view/1437710.14295/biblos.v36i1.14377BIBLOS; Vol. 36 No. 1 (2022): Dossiê temático bibliotecas, informação e pandemia covid-19BIBLOS; v. 36 n. 1 (2022): Dossiê temático bibliotecas, informação e pandemia covid-192236-75940102-4388reponame:Biblos (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/biblos/article/view/14377/9857Copyright (c) 2022 BIBLOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBernini, Ismael MaynardLoss, Miriam MoemaCosta, Josiane Gonçalves daRodrigues, Mirtha Goalconda Vasques2023-01-19T19:58:03Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/14377Revistahttps://www.seer.furg.br/biblosPUBhttps://www.seer.furg.br/biblos/oaiangelicacdm@gmail.com2236-75940102-4388opendoar:2023-01-19T19:58:03Biblos (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
title |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
spellingShingle |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência Bernini, Ismael Maynard Biblioteca universitária. Estágio Curricular Biblioteconomia Pandemia de Covid-19 |
title_short |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
title_full |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
title_fullStr |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
title_full_unstemmed |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
title_sort |
Estágios remotos durante a pandemia do covid-19: relato de experiência |
author |
Bernini, Ismael Maynard |
author_facet |
Bernini, Ismael Maynard Loss, Miriam Moema Costa, Josiane Gonçalves da Rodrigues, Mirtha Goalconda Vasques |
author_role |
author |
author2 |
Loss, Miriam Moema Costa, Josiane Gonçalves da Rodrigues, Mirtha Goalconda Vasques |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bernini, Ismael Maynard Loss, Miriam Moema Costa, Josiane Gonçalves da Rodrigues, Mirtha Goalconda Vasques |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Biblioteca universitária. Estágio Curricular Biblioteconomia Pandemia de Covid-19 |
topic |
Biblioteca universitária. Estágio Curricular Biblioteconomia Pandemia de Covid-19 |
description |
The beginning of the Covid-19 Pandemic led the Library of the Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Fabico / UFRGS) to rethink the structure of the mandatory curricular internship. Mandatory social restrictions have led to the creation of alternative options to mandatory face-to-face internships. As some of these options, remote activities were included, a new idea for the Library, which needed to be developed and implemented quickly. The unknowns of a post-Covid world leave open several possibilities for human services for the future. This experience report presents what the Library has learned about remote stages, including strengths, challenges and recommendations. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/biblos/article/view/14377 10.14295/biblos.v36i1.14377 |
url |
https://periodicos.furg.br/biblos/article/view/14377 |
identifier_str_mv |
10.14295/biblos.v36i1.14377 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/biblos/article/view/14377/9857 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 BIBLOS https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 BIBLOS https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora e Gráfica da FURG - EDGRAF |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora e Gráfica da FURG - EDGRAF |
dc.source.none.fl_str_mv |
BIBLOS; Vol. 36 No. 1 (2022): Dossiê temático bibliotecas, informação e pandemia covid-19 BIBLOS; v. 36 n. 1 (2022): Dossiê temático bibliotecas, informação e pandemia covid-19 2236-7594 0102-4388 reponame:Biblos (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Biblos (Rio Grande. Online) |
collection |
Biblos (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Biblos (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
angelicacdm@gmail.com |
_version_ |
1798945098899128320 |