Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação e Saúde |
Texto Completo: | https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284 |
Resumo: | Background: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training. |
id |
GVAA-2_3463fefd106b9f4e4422969730976e6e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.gvaa.com.br:article/10284 |
network_acronym_str |
GVAA-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
repository_id_str |
|
spelling |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de ExperiênciaBackground: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training.Objetivo: Descrever a experiência de implementar um protocolo para avaliação de Residentes de Enfermagem em unidade de terapia intensiva de adultos, utilizando a Metodologia Mini-cex adaptada para a unidade de terapia intensiva. Método: Estudo descritivo com abordagem qualitativa, tipo relato de experiência, conforme as etapas de adaptação do instrumento, desenvolvimento de protocolo institucional para treinamento dos profissionais para feedback e avaliação da prática educativa. Resultados: Foi elaborado um instrumento adaptado para a unidade de terapia intensiva do instrumento MIni-cex. Para a capacitação dos profissionais para feedback foi formulado um treinamento com os profissionais, produzido um vídeo e uma cartilha educativa. Para avaliação da prática educativa foi criado um instrumento online . Conclusão: O instrumento Mini-cex adaptado para a terapia intensiva é uma importante ferramenta de padronização para as avaliações de residentes contribuindo para a avaliação formativa.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2024-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/1028410.18378/rebes.v14i1.10284Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 No. 1 (2024); 159-164Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 Núm. 1 (2024); 159-164Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 14 n. 1 (2024); 159-1642358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284/12286Copyright (c) 2024 Elizabete Maria da Silva, Fabrícia Eduarda Baia Estevamhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Elizabete MariaBaia Estevam, Fabrícia Eduarda2024-02-11T14:20:13Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/10284Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2024-02-11T14:20:13Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
title |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
spellingShingle |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência da Silva, Elizabete Maria |
title_short |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
title_full |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
title_fullStr |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
title_full_unstemmed |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
title_sort |
Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência |
author |
da Silva, Elizabete Maria |
author_facet |
da Silva, Elizabete Maria Baia Estevam, Fabrícia Eduarda |
author_role |
author |
author2 |
Baia Estevam, Fabrícia Eduarda |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva, Elizabete Maria Baia Estevam, Fabrícia Eduarda |
description |
Background: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-02-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284 10.18378/rebes.v14i1.10284 |
url |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284 |
identifier_str_mv |
10.18378/rebes.v14i1.10284 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284/12286 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Elizabete Maria da Silva, Fabrícia Eduarda Baia Estevam http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Elizabete Maria da Silva, Fabrícia Eduarda Baia Estevam http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS |
publisher.none.fl_str_mv |
GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 No. 1 (2024); 159-164 Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 Núm. 1 (2024); 159-164 Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 14 n. 1 (2024); 159-164 2358-2391 reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúde instname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) instacron:GVAA |
instname_str |
Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) |
instacron_str |
GVAA |
institution |
GVAA |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
collection |
Revista Brasileira de Educação e Saúde |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA) |
repository.mail.fl_str_mv |
milenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com |
_version_ |
1798949668795711488 |