Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva, Elizabete Maria
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Baia Estevam, Fabrícia Eduarda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Educação e Saúde
Texto Completo: https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284
Resumo: Background: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training.
id GVAA-2_3463fefd106b9f4e4422969730976e6e
oai_identifier_str oai:ojs.gvaa.com.br:article/10284
network_acronym_str GVAA-2
network_name_str Revista Brasileira de Educação e Saúde
repository_id_str
spelling Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de ExperiênciaBackground: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training.Objetivo: Descrever a experiência de implementar um protocolo para avaliação de Residentes de Enfermagem em unidade de terapia intensiva de adultos, utilizando a Metodologia Mini-cex adaptada para a unidade de terapia intensiva. Método: Estudo descritivo com abordagem qualitativa, tipo relato de experiência, conforme as etapas de adaptação do instrumento, desenvolvimento de protocolo institucional para treinamento dos profissionais para feedback e avaliação da prática educativa. Resultados: Foi elaborado um instrumento adaptado para a unidade de terapia intensiva do instrumento MIni-cex. Para a capacitação dos profissionais para feedback foi formulado um treinamento com os profissionais, produzido um vídeo e uma cartilha educativa. Para avaliação da prática educativa foi criado um instrumento online .  Conclusão: O instrumento Mini-cex adaptado para a terapia intensiva é uma importante ferramenta de padronização para as avaliações de residentes contribuindo para a avaliação formativa.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2024-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/1028410.18378/rebes.v14i1.10284Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 No. 1 (2024); 159-164Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 Núm. 1 (2024); 159-164Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 14 n. 1 (2024); 159-1642358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284/12286Copyright (c) 2024 Elizabete Maria da Silva, Fabrícia Eduarda Baia Estevamhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Elizabete MariaBaia Estevam, Fabrícia Eduarda2024-02-11T14:20:13Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/10284Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2024-02-11T14:20:13Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false
dc.title.none.fl_str_mv Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
title Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
spellingShingle Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
da Silva, Elizabete Maria
title_short Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
title_full Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
title_fullStr Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
title_full_unstemmed Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
title_sort Uma adaptação de instrumento para avaliação de residentes na terapia intensiva: Relato de Experiência
author da Silva, Elizabete Maria
author_facet da Silva, Elizabete Maria
Baia Estevam, Fabrícia Eduarda
author_role author
author2 Baia Estevam, Fabrícia Eduarda
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv da Silva, Elizabete Maria
Baia Estevam, Fabrícia Eduarda
description Background: To learn about the experience of implementing a protocol for evaluating Nursing Residents in an adult intensive care unit, using the Mini-cex Methodology adapted for the intensive care unit. Method: Descriptive study with a qualitative approach, experience report type, according to the stages of adapting the instrument, elaboration of an institutional protocol for training two professionals for feedback and evaluation of educational practice. Results: An instrument adapted for the intensive care unit of the MIni-cex instrument was developed. To enable professionals to provide feedback, training sessions were held with professionals, a video was produced and an educational card was produced. An online instrument was created to evaluate educational practice. Conclusion: The Mini-cex instrument adapted for intensive care is an important recording tool in resident evaluations, contributing to the evaluation of training.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-02-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284
10.18378/rebes.v14i1.10284
url https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284
identifier_str_mv 10.18378/rebes.v14i1.10284
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/10284/12286
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Elizabete Maria da Silva, Fabrícia Eduarda Baia Estevam
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Elizabete Maria da Silva, Fabrícia Eduarda Baia Estevam
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS
publisher.none.fl_str_mv GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 No. 1 (2024); 159-164
Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 14 Núm. 1 (2024); 159-164
Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 14 n. 1 (2024); 159-164
2358-2391
reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúde
instname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
instacron:GVAA
instname_str Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
instacron_str GVAA
institution GVAA
reponame_str Revista Brasileira de Educação e Saúde
collection Revista Brasileira de Educação e Saúde
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)
repository.mail.fl_str_mv milenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com
_version_ 1798949668795711488