Marketing e educação: sua relação como valorização e divulgação das Instituições de Ensino Superior
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação e Saúde |
Texto Completo: | https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/9313 |
Resumo: | The increasing changes resulting from the current market scenario have imposed on educational institutions the adoption of strategies to meet the parameters required for this new reality. Thus, this article aimed to reflect on the area of marketing related to education and how higher education has been in line with the standards of market competitiveness. To carry out the study, we used qualitative methodology and bibliographic research. The results of this research show the marketing department as an area of strengthening of higher education institutions and because they are operating in the competitive market. It is concluded that Marketing applied to educational institutions will work as an instrument that will allow for the improvement of the quality of their services and, consequently, the increase in the number of students. Capturing students based on arguments such as methodology, educational practice, prepared teachers, well-structured didactic material, based on the appreciation of the human being and moral and spiritual values can be good sales techniques. However, practicing these values and keeping customers and a satisfying audience is essential. Good advertising can sell a bad product, but that won't last long if that product doesn't sustain the advertised qualities. Keywords: Superior; Institutions; Education; Marketing; Growth. |
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Marketing e educação: sua relação como valorização e divulgação das Instituições de Ensino Superior SuperiorInstituiçõesEducaçãoMarketingCrescimentoSuperiorInstitutionsEducationMarketing GrowthThe increasing changes resulting from the current market scenario have imposed on educational institutions the adoption of strategies to meet the parameters required for this new reality. Thus, this article aimed to reflect on the area of marketing related to education and how higher education has been in line with the standards of market competitiveness. To carry out the study, we used qualitative methodology and bibliographic research. The results of this research show the marketing department as an area of strengthening of higher education institutions and because they are operating in the competitive market. It is concluded that Marketing applied to educational institutions will work as an instrument that will allow for the improvement of the quality of their services and, consequently, the increase in the number of students. Capturing students based on arguments such as methodology, educational practice, prepared teachers, well-structured didactic material, based on the appreciation of the human being and moral and spiritual values can be good sales techniques. However, practicing these values and keeping customers and a satisfying audience is essential. Good advertising can sell a bad product, but that won't last long if that product doesn't sustain the advertised qualities. Keywords: Superior; Institutions; Education; Marketing; Growth.As crescentes mudanças advindas do cenário mercadológico vigente vêm impondo às instituições educacionais a adoção de estratégias para atender aos parâmetros exigíveis para essa nova realidade. Sendo assim, este artigo pretendeu refletir sobre a área de atuação do marketing relacionado à educação e como o ensino superior vem se adequando aos padrões de competitividade de mercado. Para realizar o estudo recorremos à metodologia qualitativa e à pesquisa de natureza bibliográfica. Os resultados desta pesquisa evidenciam o departamento de marketing como uma área de fortalecimento das instituições de ensino superior e por estarem atuando no mercado competitivo. Conclui-se que o Marketing aplicado às instituições de ensino, funcionará como um instrumento que permitirá a melhoria da qualidade dos seus serviços e, consequentemente, o aumento do número de alunos. Captar alunos com base em argumentos como metodologia, prática educacional, professores preparados, material didático bem estruturado, pautando-se na valorização do ser humano e em valores morais e espirituais podem ser boas técnicas de venda. Contudo, praticar esses valores e manter clientes e um público satisfatório é o essencial. Uma boa propaganda pode vender um mal produto, mas isso não se sustenta por muito tempo se esse produto não sustentar as qualidades anunciadas. Palavras-chave: Superior; Instituições; Educação; Marketing; Crescimento.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2023-11-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/931310.18378/rebes.v13i4.9313Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 13 No. 4 (2023); 805-815Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 13 Núm. 4 (2023); 805-815Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 13 n. 4 (2023); 805-8152358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/9313/12161Copyright (c) 2023 Antônio Vileimar de Souza, Fagno Dallino Rolim, Márcia Cristiane Ferreira Mendes, Marcos Aurélio Alves, Wyara Ferreira Melo Ferreira Melohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Antônio Vileimar de Rolim, Fagno DallinoMelo, Wyara Ferreira Melo Ferreira Alves, Marcos AurélioSantos, Richard José Cavalcante2023-11-08T17:59:34Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/9313Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2023-11-08T17:59:34Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false |
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