Análise das políticas de prevenção à violência na escola
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação e Saúde |
Texto Completo: | https://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/9314 |
Resumo: | The objective was to identify and analyze studies on Violence Prevention Policies at school, based on an integrative literature review. Methodology: Integrative review study, defined as a type of secondary study, arising from primary scientific evidence, performed in the following databases: Latin American and Caribbean Health Sciences Literature (LILACS), Medical Literature Analysis and Retrieval System Online (MEDLINE), Virtual Health Library (VHL), Database on Nursing (BDENF). Results: Ten studies were selected to compose the sample of this review, in which they present studies in Portuguese, English and Spanish. The countries where the studies were carried out were Brazil, United States, Spain and Germany. The period of publication of the same occurred between 2011 and December 2018. Conclusion: therefore, the importance of public health policies for the prevention of violence in the school environment was evidenced in the national and international literature, this evidence was notorious through the investigations of the articles produced in the last ten years. |
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Análise das políticas de prevenção à violência na escolaThe objective was to identify and analyze studies on Violence Prevention Policies at school, based on an integrative literature review. Methodology: Integrative review study, defined as a type of secondary study, arising from primary scientific evidence, performed in the following databases: Latin American and Caribbean Health Sciences Literature (LILACS), Medical Literature Analysis and Retrieval System Online (MEDLINE), Virtual Health Library (VHL), Database on Nursing (BDENF). Results: Ten studies were selected to compose the sample of this review, in which they present studies in Portuguese, English and Spanish. The countries where the studies were carried out were Brazil, United States, Spain and Germany. The period of publication of the same occurred between 2011 and December 2018. Conclusion: therefore, the importance of public health policies for the prevention of violence in the school environment was evidenced in the national and international literature, this evidence was notorious through the investigations of the articles produced in the last ten years.O objetivo foi identificar e analisar estudos sobre as Políticas de Prevenção à Violência na escola, a partir de revisão integrativa da literatura. Metodologia: Estudo de revisão integrativa, definida como um tipo de estudo secundário, advinda de evidências científicas primárias, realizado nas bases de dados: Literatura Latino-Americana e do Caribe em Ciências da Saúde (LILACS), Medical Literature Analysis and Retrieval System Online (MEDLINE), Biblioteca Virtual de Saúde (BVS), Base de Dados em Enfermagem (BDENF). Resultado: Foram selecionados 10 estudos para compor a amostra desta revisão, no qual apresentam estudos nos idiomas português, inglês e espanhol. Os países onde foram realizados os estudos foram: Brasil, Estados Unidos, Espanha e Alemanha. O período de publicação dos mesmos acorreu entre 2011 a dezembro de 2018. Conclusão: portanto, evidenciou-se na literatura nacional e internacional a importância das políticas públicas de saúde para prevenção da violência no ambiente escolar, essa evidência foi notória por intermédio das investigações dos artigos produzidos nos últimos dez anos.GRUPO VERDE DE AGROECOLOGIA E ABELHAS2022-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/931410.18378/rebes.v12i3.9314Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 12 No. 3 (2022); 321-327Revista Brasileira de Educação e Saúde; Vol. 12 Núm. 3 (2022); 321-327Revista Brasileira de Educação e Saúde; v. 12 n. 3 (2022); 321-3272358-2391reponame:Revista Brasileira de Educação e Saúdeinstname:Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)instacron:GVAAporhttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/article/view/9314/11298Copyright (c) 2022 Pâmela Tays de Holanda Silva, Matheus dos Santos Carvalho, Matheus Vinicius Barbosa da Silva, Carlos Antonio de Lima Filho, Estela Maria Leite Meirelles Monteiro, Andrea Rosane Souza Silva, Amanda de Oliveira Bernardinoinfo:eu-repo/semantics/openAccess Silva, Pâmela Tays de Holanda Carvalho, Matheus dos SantosSilva, Matheus Vinicius Barbosa da Lima Filho, Carlos Antonio deMonteiro, Estela Maria Leite Meirelles Silva, Andrea Rosane Souza Bernardino, Amanda de Oliveira2023-04-16T20:05:09Zoai:ojs.gvaa.com.br:article/9314Revistahttps://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBESPRIhttp://www.gvaa.com.br/revista/index.php/REBES/oaimilenanunes@fiponline.edu.br||patriciomaracaja@gmail.com2358-23912358-2391opendoar:2023-04-16T20:05:09Revista Brasileira de Educação e Saúde - Grupo Verde de Agroecologia e Abelhas (GVAA)false |
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