Library management processes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Blattmann, Ursula
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Reis, Margarida Maria de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077
Resumo: The reflections contribute in the management of communication and information technologies at libraries. Presents concepts and characteristics of the management processes in organizations, with the purpose of give a view of the importance of processes, processes management, information management, information services and products at libraries. It considers information services and products managed by the use of new information and communication technologies to emphasize quality improvement centered in the users needs. The conclusion point to respect the diversity when implementing techniques and methods about process management at organizations. 
id IBDCivil_2be6e5a3c1940a1e806881a61b08b8c7
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2077
network_acronym_str IBDCivil
network_name_str Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
repository_id_str
spelling Library management processesGestão de processos em bibliotecasManagement ProcessesLibrary – managementQuality – ImprovementInternet.Library scienceInformation sciencesadministration.Gestão de processosBiblioteca – gestãoMelhoria da qualidadeInternetThe reflections contribute in the management of communication and information technologies at libraries. Presents concepts and characteristics of the management processes in organizations, with the purpose of give a view of the importance of processes, processes management, information management, information services and products at libraries. It considers information services and products managed by the use of new information and communication technologies to emphasize quality improvement centered in the users needs. The conclusion point to respect the diversity when implementing techniques and methods about process management at organizations. As reflexões visam contribuir no gerenciamento de tecnologias da informação e comunicação em bibliotecas. Apresenta conceitos e características sobre gestão de processos nas organizações com a finalidade de proporcionar uma visão da importância dos processos, do gerenciamento de processos, da gestão da informação, dos serviços e dos produtos de informação em bibliotecas. Considera os serviços e produtos de informação gerenciados por meio de novas tecnologias da informação e comunicação. Busca-se enfatizar a melhoria da qualidade contínua direcionando os esforços centrados nos usuários. As conclusões apontam para respeitar as diversidades no momento de implementar técnicas e métodos da gestão por processos nas organizações e questionamentos sobre os impactos das inovações tecnológicas na Sociedade do Conhecimento.Universidade Estadual de Campinas2004-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/207710.20396/rdbci.v1i2.2077RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 2 No. 1 (2004): jan./jun.; 1-17RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 2 n. 1 (2004): jan./jun.; 1-171678-765Xreponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civilporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077/2207Brasil; ContemporâneoCopyright (c) 2004 Ursula Blattmann, Margarida Maria de Oliveira Reishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBlattmann, UrsulaReis, Margarida Maria de Oliveira2022-05-03T14:18:49Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2077Revistahttps://rbdcivil.ibdcivil.org.br/rbdchttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oai||rbdcivil@ibdcivil.org.br2358-69742358-6974opendoar:2022-05-03T14:18:49Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)false
dc.title.none.fl_str_mv Library management processes
Gestão de processos em bibliotecas
title Library management processes
spellingShingle Library management processes
Blattmann, Ursula
Management Processes
Library – management
Quality – Improvement
Internet.
Library science
Information sciences
administration.
Gestão de processos
Biblioteca – gestão
Melhoria da qualidade
Internet
title_short Library management processes
title_full Library management processes
title_fullStr Library management processes
title_full_unstemmed Library management processes
title_sort Library management processes
author Blattmann, Ursula
author_facet Blattmann, Ursula
Reis, Margarida Maria de Oliveira
author_role author
author2 Reis, Margarida Maria de Oliveira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Blattmann, Ursula
Reis, Margarida Maria de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Management Processes
Library – management
Quality – Improvement
Internet.
Library science
Information sciences
administration.
Gestão de processos
Biblioteca – gestão
Melhoria da qualidade
Internet
topic Management Processes
Library – management
Quality – Improvement
Internet.
Library science
Information sciences
administration.
Gestão de processos
Biblioteca – gestão
Melhoria da qualidade
Internet
description The reflections contribute in the management of communication and information technologies at libraries. Presents concepts and characteristics of the management processes in organizations, with the purpose of give a view of the importance of processes, processes management, information management, information services and products at libraries. It considers information services and products managed by the use of new information and communication technologies to emphasize quality improvement centered in the users needs. The conclusion point to respect the diversity when implementing techniques and methods about process management at organizations. 
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077
10.20396/rdbci.v1i2.2077
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077
identifier_str_mv 10.20396/rdbci.v1i2.2077
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077/2207
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2004 Ursula Blattmann, Margarida Maria de Oliveira Reis
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2004 Ursula Blattmann, Margarida Maria de Oliveira Reis
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 2 No. 1 (2004): jan./jun.; 1-17
RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 2 n. 1 (2004): jan./jun.; 1-17
1678-765X
reponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)
instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civil
instname_str Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)
instacron_str Instituto Brasileiro de Direito Civil
institution Instituto Brasileiro de Direito Civil
reponame_str Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
collection Revista Brasileira de Direito Civil (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)
repository.mail.fl_str_mv ||rbdcivil@ibdcivil.org.br
_version_ 1798675296721829888