Library management processes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077 |
Resumo: | The reflections contribute in the management of communication and information technologies at libraries. Presents concepts and characteristics of the management processes in organizations, with the purpose of give a view of the importance of processes, processes management, information management, information services and products at libraries. It considers information services and products managed by the use of new information and communication technologies to emphasize quality improvement centered in the users needs. The conclusion point to respect the diversity when implementing techniques and methods about process management at organizations. |
id |
IBDCivil_2be6e5a3c1940a1e806881a61b08b8c7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2077 |
network_acronym_str |
IBDCivil |
network_name_str |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Library management processesGestão de processos em bibliotecasManagement ProcessesLibrary – managementQuality – ImprovementInternet.Library scienceInformation sciencesadministration.Gestão de processosBiblioteca – gestãoMelhoria da qualidadeInternetThe reflections contribute in the management of communication and information technologies at libraries. Presents concepts and characteristics of the management processes in organizations, with the purpose of give a view of the importance of processes, processes management, information management, information services and products at libraries. It considers information services and products managed by the use of new information and communication technologies to emphasize quality improvement centered in the users needs. The conclusion point to respect the diversity when implementing techniques and methods about process management at organizations. As reflexões visam contribuir no gerenciamento de tecnologias da informação e comunicação em bibliotecas. Apresenta conceitos e características sobre gestão de processos nas organizações com a finalidade de proporcionar uma visão da importância dos processos, do gerenciamento de processos, da gestão da informação, dos serviços e dos produtos de informação em bibliotecas. Considera os serviços e produtos de informação gerenciados por meio de novas tecnologias da informação e comunicação. Busca-se enfatizar a melhoria da qualidade contínua direcionando os esforços centrados nos usuários. As conclusões apontam para respeitar as diversidades no momento de implementar técnicas e métodos da gestão por processos nas organizações e questionamentos sobre os impactos das inovações tecnológicas na Sociedade do Conhecimento.Universidade Estadual de Campinas2004-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/207710.20396/rdbci.v1i2.2077RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 2 No. 1 (2004): jan./jun.; 1-17RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 2 n. 1 (2004): jan./jun.; 1-171678-765Xreponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online)instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civilporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077/2207Brasil; ContemporâneoCopyright (c) 2004 Ursula Blattmann, Margarida Maria de Oliveira Reishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBlattmann, UrsulaReis, Margarida Maria de Oliveira2022-05-03T14:18:49Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/2077Revistahttps://rbdcivil.ibdcivil.org.br/rbdchttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oai||rbdcivil@ibdcivil.org.br2358-69742358-6974opendoar:2022-05-03T14:18:49Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Library management processes Gestão de processos em bibliotecas |
title |
Library management processes |
spellingShingle |
Library management processes Blattmann, Ursula Management Processes Library – management Quality – Improvement Internet. Library science Information sciences administration. Gestão de processos Biblioteca – gestão Melhoria da qualidade Internet |
title_short |
Library management processes |
title_full |
Library management processes |
title_fullStr |
Library management processes |
title_full_unstemmed |
Library management processes |
title_sort |
Library management processes |
author |
Blattmann, Ursula |
author_facet |
Blattmann, Ursula Reis, Margarida Maria de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Reis, Margarida Maria de Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Blattmann, Ursula Reis, Margarida Maria de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Management Processes Library – management Quality – Improvement Internet. Library science Information sciences administration. Gestão de processos Biblioteca – gestão Melhoria da qualidade Internet |
topic |
Management Processes Library – management Quality – Improvement Internet. Library science Information sciences administration. Gestão de processos Biblioteca – gestão Melhoria da qualidade Internet |
description |
The reflections contribute in the management of communication and information technologies at libraries. Presents concepts and characteristics of the management processes in organizations, with the purpose of give a view of the importance of processes, processes management, information management, information services and products at libraries. It considers information services and products managed by the use of new information and communication technologies to emphasize quality improvement centered in the users needs. The conclusion point to respect the diversity when implementing techniques and methods about process management at organizations. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077 10.20396/rdbci.v1i2.2077 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077 |
identifier_str_mv |
10.20396/rdbci.v1i2.2077 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/2077/2207 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2004 Ursula Blattmann, Margarida Maria de Oliveira Reis https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2004 Ursula Blattmann, Margarida Maria de Oliveira Reis https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 2 No. 1 (2004): jan./jun.; 1-17 RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 2 n. 1 (2004): jan./jun.; 1-17 1678-765X reponame:Revista Brasileira de Direito Civil (Online) instname:Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) instacron:Instituto Brasileiro de Direito Civil |
instname_str |
Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) |
instacron_str |
Instituto Brasileiro de Direito Civil |
institution |
Instituto Brasileiro de Direito Civil |
reponame_str |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
collection |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Direito Civil (Online) - Instituto Brasileiro de Direito Civil (IBDCivil) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rbdcivil@ibdcivil.org.br |
_version_ |
1798675296721829888 |