Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Arthur Lorran Melo André da
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Carvalho, Diego Fogaça, Delalibera, Débora Cristina Aureliano Rossi
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educitec
Texto Completo: https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039
Resumo: This article aims to understand what teachers in the Health Area of a Higher Education Institution (IES) located in the Federal District understand by Hybrid Education. As a tool for collecting information, the semi-structured interview applied to seven teachers who teach or have taught subjects in the hybrid model was used, composed of a script with eight questions. The analysis of this information was inspired by Content Analysis, mainly the fragmentation, coding and grouping of responses. We conclude that the seven teachers indicated that they understand that hybrid subjects are so named for combining digital teaching with classroom teaching (online more classroom). There were indications of the benefits of Hybrid Teaching for students and teachers, mention of the legislation that defends this form of teaching in HEIs, as well as mention of the relevance of this teaching model, its structure and its effectiveness in generating autonomy and professional skills.
id IFAM-2_20121a2690cbf4d76df1396230e031e7
oai_identifier_str oai:sistemascmc.ifam.edu.br:article/2039
network_acronym_str IFAM-2
network_name_str Educitec
repository_id_str
spelling Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health AreaAprendizaje combinado según entendimientos presentados por profesores del Área de la SaludO Ensino Híbrido segundo compreensões apresentadas por professores da Área da SaúdeO Ensino Híbrido segundo compreensões apresentadas por professores da Área da SaúdeHybrid TeachingInnovationHealth EducationTeachersAprendizaje combinadoInnovaciónEducación para la saludMaestrosEnsino HíbridoInovaçãoEducação para SaúdeDocentesThis article aims to understand what teachers in the Health Area of a Higher Education Institution (IES) located in the Federal District understand by Hybrid Education. As a tool for collecting information, the semi-structured interview applied to seven teachers who teach or have taught subjects in the hybrid model was used, composed of a script with eight questions. The analysis of this information was inspired by Content Analysis, mainly the fragmentation, coding and grouping of responses. We conclude that the seven teachers indicated that they understand that hybrid subjects are so named for combining digital teaching with classroom teaching (online more classroom). There were indications of the benefits of Hybrid Teaching for students and teachers, mention of the legislation that defends this form of teaching in HEIs, as well as mention of the relevance of this teaching model, its structure and its effectiveness in generating autonomy and professional skills.Este artículo tiene como objetivo conocer qué entienden por aprendizaje combinado los profesores del Área de Salud de una Institución de Educación Superior (IES) ubicada en el Distrito Federal. Como instrumento de recolección de información se aplicó una entrevista semiestructurada a siete docentes que imparten o han impartido asignaturas en el modelo híbrido, compuesta por un guión con ocho preguntas. El análisis de esta información se inspiró en el Análisis de Contenido, principalmente los procedimientos de fragmentación, codificación y agrupación de respuestas. Se concluye que los siete docentes indicaron que entienden que las materias híbridas se denominan así porque combinan la enseñanza digital con la enseñanza presencial (online más presencial). Hubo indicaciones de beneficios del Blended Learning para estudiantes y docentes, cita de la legislación que defiende esta forma de enseñanza en las IES, así como mención de la actualidad de este modelo de enseñanza, su estructuración y su eficacia en la generación de autonomía y competencias profesionales.Este artigo tem por objetivo conhecer o que professores da Área da Saúde de uma Instituição de Ensino Superior (IES) situada no Distrito Federal entendem por Ensino Híbrido. Como instrumento de coleta de informações, foi utilizada a entrevista semiestruturada aplicada para sete professores que ministram ou já ministraram disciplinas no modelo híbrido, composta de um roteiro com oito questões. A análise dessas informações foi inspirada na Análise de Conteúdo, principalmente os procedimentos de fragmentação, codificação e realização de agrupamentos das respostas. Conclui-se que os sete professores indicaram compreender que as disciplinas híbridas são assim denominadas por combinar o ensino digital com o ensino presencial (online mais presencial). Houve indicações de benefícios do Ensino Híbrido para alunos e professores, citação da legislação que defende essa forma de ensino nas IES, bem como menção da atualidade desse modelo de ensino, de sua estruturação e da sua eficácia em gerar autonomia e competências profissionais.Este artigo tem por objetivo conhecer o que professores da Área da Saúde de uma Instituição de Ensino Superior (IES) situada no Distrito Federal entendem por Ensino Híbrido. Como instrumento de coleta de informações, foi utilizada a entrevista semiestruturada aplicada para sete professores que ministram ou já ministraram disciplinas no modelo híbrido, composta de um roteiro com oito questões. A análise dessas informações foi inspirada na Análise de Conteúdo, principalmente os procedimentos de fragmentação, codificação e realização de agrupamentos das respostas. Conclui-se que os sete professores indicaram compreender que as disciplinas híbridas são assim denominadas por combinar o ensino digital com o ensino presencial (online mais presencial). Houve indicações de benefícios do Ensino Híbrido para alunos e professores, citação da legislação que defende essa forma de ensino nas IES, bem como menção da atualidade desse modelo de ensino, de sua estruturação e da sua eficácia em gerar autonomia e competências profissionais.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas2023-03-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdftext/xmlhttps://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/203910.31417/educitec.v9.2039Educitec - Journal of Studies and Research on Technological Teaching ; Vol. 9 No. jan./dez. (2023): v. 9 (2023): jan./dec. Continuous Publishing; e203923Educitec - Revista de Estudios e Investigación sobre Enseñanza Tecnológica; Vol. 9 Núm. jan./dez. (2023): v. 9 (2023): ene./dec. Publicação Contínua (Continuous Publishing); e203923Educitec - Revista de Estudos e Pesquisas sobre Ensino Tecnológico; v. 9 n. jan./dez. (2023): Publicação Contínua (Continuous Publishing); e2039232446-774X10.31417/educitec.v9ijan./dez.reponame:Educitecinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas (IFAM)instacron:IFAMporhttps://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039/918https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039/970https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Arthur Lorran Melo André da Carvalho, Diego FogaçaDelalibera, Débora Cristina Aureliano Rossi 2023-10-16T17:18:51Zoai:sistemascmc.ifam.edu.br:article/2039Revistahttps://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitecPUBhttps://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/oaieducitec.revista@ifam.edu.brhttps://doi.org/10.314172446-774X2446-774Xopendoar:2023-10-16T17:18:51Educitec - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas (IFAM)false
dc.title.none.fl_str_mv Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
Aprendizaje combinado según entendimientos presentados por profesores del Área de la Salud
O Ensino Híbrido segundo compreensões apresentadas por professores da Área da Saúde
O Ensino Híbrido segundo compreensões apresentadas por professores da Área da Saúde
title Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
spellingShingle Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
Silva, Arthur Lorran Melo André da
Hybrid Teaching
Innovation
Health Education
Teachers
Aprendizaje combinado
Innovación
Educación para la salud
Maestros
Ensino Híbrido
Inovação
Educação para Saúde
Docentes
title_short Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
title_full Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
title_fullStr Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
title_full_unstemmed Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
title_sort Hybrid Teaching according to understandings presented by teachers in the Health Area
author Silva, Arthur Lorran Melo André da
author_facet Silva, Arthur Lorran Melo André da
Carvalho, Diego Fogaça
Delalibera, Débora Cristina Aureliano Rossi
author_role author
author2 Carvalho, Diego Fogaça
Delalibera, Débora Cristina Aureliano Rossi
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Arthur Lorran Melo André da
Carvalho, Diego Fogaça
Delalibera, Débora Cristina Aureliano Rossi
dc.subject.por.fl_str_mv Hybrid Teaching
Innovation
Health Education
Teachers
Aprendizaje combinado
Innovación
Educación para la salud
Maestros
Ensino Híbrido
Inovação
Educação para Saúde
Docentes
topic Hybrid Teaching
Innovation
Health Education
Teachers
Aprendizaje combinado
Innovación
Educación para la salud
Maestros
Ensino Híbrido
Inovação
Educação para Saúde
Docentes
description This article aims to understand what teachers in the Health Area of a Higher Education Institution (IES) located in the Federal District understand by Hybrid Education. As a tool for collecting information, the semi-structured interview applied to seven teachers who teach or have taught subjects in the hybrid model was used, composed of a script with eight questions. The analysis of this information was inspired by Content Analysis, mainly the fragmentation, coding and grouping of responses. We conclude that the seven teachers indicated that they understand that hybrid subjects are so named for combining digital teaching with classroom teaching (online more classroom). There were indications of the benefits of Hybrid Teaching for students and teachers, mention of the legislation that defends this form of teaching in HEIs, as well as mention of the relevance of this teaching model, its structure and its effectiveness in generating autonomy and professional skills.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039
10.31417/educitec.v9.2039
url https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039
identifier_str_mv 10.31417/educitec.v9.2039
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039/918
https://sistemascmc.ifam.edu.br/educitec/index.php/educitec/article/view/2039/970
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas
dc.source.none.fl_str_mv Educitec - Journal of Studies and Research on Technological Teaching ; Vol. 9 No. jan./dez. (2023): v. 9 (2023): jan./dec. Continuous Publishing; e203923
Educitec - Revista de Estudios e Investigación sobre Enseñanza Tecnológica; Vol. 9 Núm. jan./dez. (2023): v. 9 (2023): ene./dec. Publicação Contínua (Continuous Publishing); e203923
Educitec - Revista de Estudos e Pesquisas sobre Ensino Tecnológico; v. 9 n. jan./dez. (2023): Publicação Contínua (Continuous Publishing); e203923
2446-774X
10.31417/educitec.v9ijan./dez.
reponame:Educitec
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas (IFAM)
instacron:IFAM
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas (IFAM)
instacron_str IFAM
institution IFAM
reponame_str Educitec
collection Educitec
repository.name.fl_str_mv Educitec - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amazonas (IFAM)
repository.mail.fl_str_mv educitec.revista@ifam.edu.br
_version_ 1797047999173492736