Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: SAMPAIO, Raicley Contadini
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: SILVA, Helinton Anderson Costa da
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório do Instituto Federal do Amapá
Texto Completo: http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325
Resumo: This paper aims to investigate teaching methodologies and the use of technological tools that may be able to assist in this process, in order to offer a diversified way of encouraging students from the public school system in the act of reading and writing. the proposal to use audiovisual as a teaching and learning tool, the study used resources present in the students' daily life, the cell phone, as well as external resources such as professional cameras and audio recording devices, in order to provide the creation of audiovisual material of quality, the application of this work assists teachers of Portuguese language and literature, discipline where the act of reading and writing is essential, and that the great lack of incentives to motivate students, the production of audiovisual content then brings an innovative methodology, where the students will receive technical knowledge about the area and then merge with the met Portuguese language, students work their creativity in the creation and scripts that address social or literary themes, thus practicing their reading in research related to their theme and writing in the writing of the script, given that technology attracts the student, relate It with education provides a more attractive and innovative teaching practice, motivating the student to seek knowledge and develop their enhancement of intellectual wealth.
id IFAP-2_738d3650a2e4c0c6bc723407afa7dd4f
oai_identifier_str oai:repositorio.ifap.edu.br:prefix/325
network_acronym_str IFAP-2
network_name_str Repositório do Instituto Federal do Amapá
repository_id_str
spelling Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensinoTecnologia na educaçãoAudiovisual - ferramenta de ensinoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONALThis paper aims to investigate teaching methodologies and the use of technological tools that may be able to assist in this process, in order to offer a diversified way of encouraging students from the public school system in the act of reading and writing. the proposal to use audiovisual as a teaching and learning tool, the study used resources present in the students' daily life, the cell phone, as well as external resources such as professional cameras and audio recording devices, in order to provide the creation of audiovisual material of quality, the application of this work assists teachers of Portuguese language and literature, discipline where the act of reading and writing is essential, and that the great lack of incentives to motivate students, the production of audiovisual content then brings an innovative methodology, where the students will receive technical knowledge about the area and then merge with the met Portuguese language, students work their creativity in the creation and scripts that address social or literary themes, thus practicing their reading in research related to their theme and writing in the writing of the script, given that technology attracts the student, relate It with education provides a more attractive and innovative teaching practice, motivating the student to seek knowledge and develop their enhancement of intellectual wealth.A presente pesquisa tem como objetivo investigar metodologias de ensino e o uso de ferramentas tecnológicas que possam ser capazes de auxiliar nesse processo, com o intuito de oferecer uma forma diversificada de incentivar alunos da rede pública de ensino no ato da leitura e da escrita tem-se a proposta de utilizar o audiovisual como ferramenta de ensino e aprendizagem, no estudo foram utilizados recursos presentes no cotidiano dos alunos, como o celular, e também recursos externos como câmeras profissionais e aparelhos de gravação de áudio, a fim de proporcionar a criação de material audiovisual de qualidade, a aplicação desse trabalho vem auxiliar professores da língua portuguesa e literatura, disciplina onde o ato da leitura e escrita é essencial, e que a grande carência de incentivos para motivar os alunos, a produção de conteúdo audiovisual vem então trazer uma metodologia inovadora, onde os alunos irão receber conhecimento técnico sobre a área e então mesclar com o conhecimento da língua portuguesa, os alunos trabalham sua criatividade na criação e roteiros que abordam temas sociais ou literários, assim praticando sua leitura nas pesquisas relacionadas ao seu tema e a escrita na elaboração do roteiro, tendo em vista que a tecnologia atrai o aluno, relacionar ela com a educação proporciona uma prática de ensino mais atrativa e inovadora, motivando o aluno a buscar conhecimento e desenvolver seu aprimoramento da riqueza intelectual.Instituto Federal do AmapáBrasilLicenciatura em InformáticaIFAPRODRIGUES, Célio do Nascimentohttp://lattes.cnpq.br/2305902212511861SAMPAIO, Raicley ContadiniSILVA, Helinton Anderson Costa da2021-06-15T20:10:46Z2021-06-152021-06-15T20:10:46Z2020-12-18info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisSAMPAIO, Raicley Contadini; SILVA, Helinton Anderson Costa da. Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino. 2020. 24f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Informática)-Instituto Federal do Amapá, Macapá, AP, 2020.http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325porAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Instituto Federal do Amapáinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)instacron:IFAP2021-06-15T20:10:46Zoai:repositorio.ifap.edu.br:prefix/325Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ifap.edu.br/oai/requestsuzana.cardoso@ifap.edu.bropendoar:2021-06-15T20:10:46Repositório do Instituto Federal do Amapá - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)false
dc.title.none.fl_str_mv Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
title Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
spellingShingle Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
SAMPAIO, Raicley Contadini
Tecnologia na educação
Audiovisual - ferramenta de ensino
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL
title_short Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
title_full Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
title_fullStr Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
title_full_unstemmed Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
title_sort Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
author SAMPAIO, Raicley Contadini
author_facet SAMPAIO, Raicley Contadini
SILVA, Helinton Anderson Costa da
author_role author
author2 SILVA, Helinton Anderson Costa da
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv RODRIGUES, Célio do Nascimento
http://lattes.cnpq.br/2305902212511861
dc.contributor.author.fl_str_mv SAMPAIO, Raicley Contadini
SILVA, Helinton Anderson Costa da
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologia na educação
Audiovisual - ferramenta de ensino
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL
topic Tecnologia na educação
Audiovisual - ferramenta de ensino
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL
description This paper aims to investigate teaching methodologies and the use of technological tools that may be able to assist in this process, in order to offer a diversified way of encouraging students from the public school system in the act of reading and writing. the proposal to use audiovisual as a teaching and learning tool, the study used resources present in the students' daily life, the cell phone, as well as external resources such as professional cameras and audio recording devices, in order to provide the creation of audiovisual material of quality, the application of this work assists teachers of Portuguese language and literature, discipline where the act of reading and writing is essential, and that the great lack of incentives to motivate students, the production of audiovisual content then brings an innovative methodology, where the students will receive technical knowledge about the area and then merge with the met Portuguese language, students work their creativity in the creation and scripts that address social or literary themes, thus practicing their reading in research related to their theme and writing in the writing of the script, given that technology attracts the student, relate It with education provides a more attractive and innovative teaching practice, motivating the student to seek knowledge and develop their enhancement of intellectual wealth.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-18
2021-06-15T20:10:46Z
2021-06-15
2021-06-15T20:10:46Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SAMPAIO, Raicley Contadini; SILVA, Helinton Anderson Costa da. Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino. 2020. 24f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Informática)-Instituto Federal do Amapá, Macapá, AP, 2020.
http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325
identifier_str_mv SAMPAIO, Raicley Contadini; SILVA, Helinton Anderson Costa da. Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino. 2020. 24f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Informática)-Instituto Federal do Amapá, Macapá, AP, 2020.
url http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal do Amapá
Brasil
Licenciatura em Informática
IFAP
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal do Amapá
Brasil
Licenciatura em Informática
IFAP
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório do Instituto Federal do Amapá
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)
instacron:IFAP
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)
instacron_str IFAP
institution IFAP
reponame_str Repositório do Instituto Federal do Amapá
collection Repositório do Instituto Federal do Amapá
repository.name.fl_str_mv Repositório do Instituto Federal do Amapá - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)
repository.mail.fl_str_mv suzana.cardoso@ifap.edu.br
_version_ 1798311981186285568