Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório do Instituto Federal do Amapá |
Texto Completo: | http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325 |
Resumo: | This paper aims to investigate teaching methodologies and the use of technological tools that may be able to assist in this process, in order to offer a diversified way of encouraging students from the public school system in the act of reading and writing. the proposal to use audiovisual as a teaching and learning tool, the study used resources present in the students' daily life, the cell phone, as well as external resources such as professional cameras and audio recording devices, in order to provide the creation of audiovisual material of quality, the application of this work assists teachers of Portuguese language and literature, discipline where the act of reading and writing is essential, and that the great lack of incentives to motivate students, the production of audiovisual content then brings an innovative methodology, where the students will receive technical knowledge about the area and then merge with the met Portuguese language, students work their creativity in the creation and scripts that address social or literary themes, thus practicing their reading in research related to their theme and writing in the writing of the script, given that technology attracts the student, relate It with education provides a more attractive and innovative teaching practice, motivating the student to seek knowledge and develop their enhancement of intellectual wealth. |
id |
IFAP-2_738d3650a2e4c0c6bc723407afa7dd4f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ifap.edu.br:prefix/325 |
network_acronym_str |
IFAP-2 |
network_name_str |
Repositório do Instituto Federal do Amapá |
repository_id_str |
|
spelling |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensinoTecnologia na educaçãoAudiovisual - ferramenta de ensinoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONALThis paper aims to investigate teaching methodologies and the use of technological tools that may be able to assist in this process, in order to offer a diversified way of encouraging students from the public school system in the act of reading and writing. the proposal to use audiovisual as a teaching and learning tool, the study used resources present in the students' daily life, the cell phone, as well as external resources such as professional cameras and audio recording devices, in order to provide the creation of audiovisual material of quality, the application of this work assists teachers of Portuguese language and literature, discipline where the act of reading and writing is essential, and that the great lack of incentives to motivate students, the production of audiovisual content then brings an innovative methodology, where the students will receive technical knowledge about the area and then merge with the met Portuguese language, students work their creativity in the creation and scripts that address social or literary themes, thus practicing their reading in research related to their theme and writing in the writing of the script, given that technology attracts the student, relate It with education provides a more attractive and innovative teaching practice, motivating the student to seek knowledge and develop their enhancement of intellectual wealth.A presente pesquisa tem como objetivo investigar metodologias de ensino e o uso de ferramentas tecnológicas que possam ser capazes de auxiliar nesse processo, com o intuito de oferecer uma forma diversificada de incentivar alunos da rede pública de ensino no ato da leitura e da escrita tem-se a proposta de utilizar o audiovisual como ferramenta de ensino e aprendizagem, no estudo foram utilizados recursos presentes no cotidiano dos alunos, como o celular, e também recursos externos como câmeras profissionais e aparelhos de gravação de áudio, a fim de proporcionar a criação de material audiovisual de qualidade, a aplicação desse trabalho vem auxiliar professores da língua portuguesa e literatura, disciplina onde o ato da leitura e escrita é essencial, e que a grande carência de incentivos para motivar os alunos, a produção de conteúdo audiovisual vem então trazer uma metodologia inovadora, onde os alunos irão receber conhecimento técnico sobre a área e então mesclar com o conhecimento da língua portuguesa, os alunos trabalham sua criatividade na criação e roteiros que abordam temas sociais ou literários, assim praticando sua leitura nas pesquisas relacionadas ao seu tema e a escrita na elaboração do roteiro, tendo em vista que a tecnologia atrai o aluno, relacionar ela com a educação proporciona uma prática de ensino mais atrativa e inovadora, motivando o aluno a buscar conhecimento e desenvolver seu aprimoramento da riqueza intelectual.Instituto Federal do AmapáBrasilLicenciatura em InformáticaIFAPRODRIGUES, Célio do Nascimentohttp://lattes.cnpq.br/2305902212511861SAMPAIO, Raicley ContadiniSILVA, Helinton Anderson Costa da2021-06-15T20:10:46Z2021-06-152021-06-15T20:10:46Z2020-12-18info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisSAMPAIO, Raicley Contadini; SILVA, Helinton Anderson Costa da. Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino. 2020. 24f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Informática)-Instituto Federal do Amapá, Macapá, AP, 2020.http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325porAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório do Instituto Federal do Amapáinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)instacron:IFAP2021-06-15T20:10:46Zoai:repositorio.ifap.edu.br:prefix/325Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ifap.edu.br/oai/requestsuzana.cardoso@ifap.edu.bropendoar:2021-06-15T20:10:46Repositório do Instituto Federal do Amapá - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
title |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
spellingShingle |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino SAMPAIO, Raicley Contadini Tecnologia na educação Audiovisual - ferramenta de ensino CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL |
title_short |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
title_full |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
title_fullStr |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
title_full_unstemmed |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
title_sort |
Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino |
author |
SAMPAIO, Raicley Contadini |
author_facet |
SAMPAIO, Raicley Contadini SILVA, Helinton Anderson Costa da |
author_role |
author |
author2 |
SILVA, Helinton Anderson Costa da |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
RODRIGUES, Célio do Nascimento http://lattes.cnpq.br/2305902212511861 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
SAMPAIO, Raicley Contadini SILVA, Helinton Anderson Costa da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologia na educação Audiovisual - ferramenta de ensino CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL |
topic |
Tecnologia na educação Audiovisual - ferramenta de ensino CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::TECNOLOGIA EDUCACIONAL |
description |
This paper aims to investigate teaching methodologies and the use of technological tools that may be able to assist in this process, in order to offer a diversified way of encouraging students from the public school system in the act of reading and writing. the proposal to use audiovisual as a teaching and learning tool, the study used resources present in the students' daily life, the cell phone, as well as external resources such as professional cameras and audio recording devices, in order to provide the creation of audiovisual material of quality, the application of this work assists teachers of Portuguese language and literature, discipline where the act of reading and writing is essential, and that the great lack of incentives to motivate students, the production of audiovisual content then brings an innovative methodology, where the students will receive technical knowledge about the area and then merge with the met Portuguese language, students work their creativity in the creation and scripts that address social or literary themes, thus practicing their reading in research related to their theme and writing in the writing of the script, given that technology attracts the student, relate It with education provides a more attractive and innovative teaching practice, motivating the student to seek knowledge and develop their enhancement of intellectual wealth. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-18 2021-06-15T20:10:46Z 2021-06-15 2021-06-15T20:10:46Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SAMPAIO, Raicley Contadini; SILVA, Helinton Anderson Costa da. Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino. 2020. 24f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Informática)-Instituto Federal do Amapá, Macapá, AP, 2020. http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325 |
identifier_str_mv |
SAMPAIO, Raicley Contadini; SILVA, Helinton Anderson Costa da. Tecnologia na educação: audiovisual como ferramenta de ensino. 2020. 24f. Trabalho de Conclusão de Curso (Licenciatura em Informática)-Instituto Federal do Amapá, Macapá, AP, 2020. |
url |
http://repositorio.ifap.edu.br:8080/jspui/handle/prefix/325 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal do Amapá Brasil Licenciatura em Informática IFAP |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal do Amapá Brasil Licenciatura em Informática IFAP |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório do Instituto Federal do Amapá instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP) instacron:IFAP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP) |
instacron_str |
IFAP |
institution |
IFAP |
reponame_str |
Repositório do Instituto Federal do Amapá |
collection |
Repositório do Instituto Federal do Amapá |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório do Instituto Federal do Amapá - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Amapá (IFAP) |
repository.mail.fl_str_mv |
suzana.cardoso@ifap.edu.br |
_version_ |
1798311981186285568 |