PARA ALÉM DA SALA DE AULA:: TEMPOS DE TRABALHO DE PROFESSORES DO INSTITUTO FEDERAL DE MATO GROSSO
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
Texto Completo: | https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1061 |
Resumo: | This article aims to analyze the working time of teachers of professional and technological education, highlighting those not counted in the formal records, addressing a brief analysis about working times, their official records and the difficulty of demarcation of boundaries between working and non-work times. A qualitative approach was used through a case study of the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT/Campus Cuiabá Cel. Octayde Jorge da Silva, through electronic questionnaire and semi-structured interviews with teachers of the institution. It was verified the existence of working times are not counted in their journeys, and are often intertwined with other temporalities. |
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PARA ALÉM DA SALA DE AULA:: TEMPOS DE TRABALHO DE PROFESSORES DO INSTITUTO FEDERAL DE MATO GROSSOtrabalho docentetempos sociaisInstitutos Federaiseducação profissionalThis article aims to analyze the working time of teachers of professional and technological education, highlighting those not counted in the formal records, addressing a brief analysis about working times, their official records and the difficulty of demarcation of boundaries between working and non-work times. A qualitative approach was used through a case study of the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT/Campus Cuiabá Cel. Octayde Jorge da Silva, through electronic questionnaire and semi-structured interviews with teachers of the institution. It was verified the existence of working times are not counted in their journeys, and are often intertwined with other temporalities. Este artigo visa a análise do tempo de trabalho dos docentes da educação profissional e tecnológica, destacando aqueles não contabilizados nos registros formais, abordando uma breve análise sobre os tempos de trabalho, seus registros oficiais e a dificuldade de demarcação de fronteiras entre tempos de trabalho e de não trabalho. Utilizou-se uma abordagem qualitativa, através de um estudo de caso do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT/Campus Cuiabá Cel. Octayde Jorge da Silva, através de questionário eletrônico e entrevistas semiestruturadas com professores da instituição. Verificou-se a existência de tempos de trabalho não são contabilizados em suas jornadas, sendo que muitas vezes estão entrelaçadas com outras temporalidades.EDIFES2022-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/106110.36524/profept.v6i2.1061Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 6 n. 2 (2022): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 40-542594-482710.36524/profept.v6i2reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1061/951Copyright (c) 2022 Danilo Herbert Queiroz Martins, Tania Ludmila Dias Tostahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessQueiroz Martins, Danilo HerbertDias Tosta, Tania Ludmila 2022-08-31T22:54:27Zoai::article/1061Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:20.081326Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false |
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