FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
Texto Completo: | https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/538 |
Resumo: | This article aims to identify the academic and professional profiles of Physical Education (PE) teachers at Brazilian Federal Institutes and to verify their primary areas of professional practice. For this, a qualitative and descriptive survey was carried out, with the participation of 120 PE teachers. This study reveals that the Federal Institutes are privileged institutions for enabling teachers to the development of collective work, the sharing of teaching experiences, research and extension activities, and enhancing the development of collaborative network projects. |
id |
IFES-1_6fd6ddcaf696a4cd7c1aa04da55db413 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/538 |
network_acronym_str |
IFES-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository_id_str |
|
spelling |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILEPERFIL DE PROFESORES DE EDUCACIÓN FÍSICA DE INSTITUTOS FEDERALESPERFIL DOS DOCENTES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DOS INSTITUTOS FEDERAISeducação física escolar; institutos federais; educação profissional.This article aims to identify the academic and professional profiles of Physical Education (PE) teachers at Brazilian Federal Institutes and to verify their primary areas of professional practice. For this, a qualitative and descriptive survey was carried out, with the participation of 120 PE teachers. This study reveals that the Federal Institutes are privileged institutions for enabling teachers to the development of collective work, the sharing of teaching experiences, research and extension activities, and enhancing the development of collaborative network projects.El presente artículo tiene como objetivo identificar el perfil académico y profesional de los profesores de Educación Física de los Institutos Federales y verificar sus principales áreas/líneas de práctica profesional. Para eso, se realizó una investigación cualitativa/cuantitativa y descriptiva, con la participación de 120 docentes de Educación Física. El estudio revela que los Institutos Federales se presentan como instituciones privilegiadas por dar oportunidad a los docentes, para el desarrollo de trabajos colectivos, el intercambio de experiencias de enseñanza, investigación y/o extensión, y para mejorar el desarrollo de proyectos de redes de colaboración.O presente artigo tem por objetivo identificar o perfil acadêmico e profissional dos professores de Educação Física dos Institutos Federais e verificar as suas principais áreas/linhas de atuação profissional. Para isso, foi desenvolvida uma pesquisa quali-quantitativa, de caráter descritivo e de levantamento, que contou com a participação de 120 docentes de EF. O estudo revela que os Institutos Federais se constituem em instituições privilegiadas por oportunizar, aos docentes, o desenvolvimento de trabalhos coletivos, o compartilhamento de experiências de ensino, pesquisa e/ou extensão, além de potencializar o desenvolvimento de projetos colaborativos em rede.EDIFES2020-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/53810.36524/profept.v4i2.538Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 4 n. 2 (2020): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 154-1732594-482710.36524/profept.v4i2reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/538/542Copyright (c) 2020 Educação Profissional e Tecnológica em Revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Almeida, LucianoDöring Martins, Fabrício Carlos Bagnara, IvanManoel Righi Lang, AffonsoDaniel Boscatto, Juliano2021-02-02T22:39:10Zoai::article/538Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:16.186374Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE PERFIL DE PROFESORES DE EDUCACIÓN FÍSICA DE INSTITUTOS FEDERALES PERFIL DOS DOCENTES DE EDUCAÇÃO FÍSICA DOS INSTITUTOS FEDERAIS |
title |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE |
spellingShingle |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE de Almeida, Luciano educação física escolar; institutos federais; educação profissional. |
title_short |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE |
title_full |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE |
title_fullStr |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE |
title_full_unstemmed |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE |
title_sort |
FEDERAL INSTITUTES' PHYSICAL EDUCATION TEACHERS PROFILE |
author |
de Almeida, Luciano |
author_facet |
de Almeida, Luciano Döring Martins, Fabrício Carlos Bagnara, Ivan Manoel Righi Lang, Affonso Daniel Boscatto, Juliano |
author_role |
author |
author2 |
Döring Martins, Fabrício Carlos Bagnara, Ivan Manoel Righi Lang, Affonso Daniel Boscatto, Juliano |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Almeida, Luciano Döring Martins, Fabrício Carlos Bagnara, Ivan Manoel Righi Lang, Affonso Daniel Boscatto, Juliano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação física escolar; institutos federais; educação profissional. |
topic |
educação física escolar; institutos federais; educação profissional. |
description |
This article aims to identify the academic and professional profiles of Physical Education (PE) teachers at Brazilian Federal Institutes and to verify their primary areas of professional practice. For this, a qualitative and descriptive survey was carried out, with the participation of 120 PE teachers. This study reveals that the Federal Institutes are privileged institutions for enabling teachers to the development of collective work, the sharing of teaching experiences, research and extension activities, and enhancing the development of collaborative network projects. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/538 10.36524/profept.v4i2.538 |
url |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/538 |
identifier_str_mv |
10.36524/profept.v4i2.538 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/538/542 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação Profissional e Tecnológica em Revista info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação Profissional e Tecnológica em Revista |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDIFES |
publisher.none.fl_str_mv |
EDIFES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 4 n. 2 (2020): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 154-173 2594-4827 10.36524/profept.v4i2 reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) instacron:IFES |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
instacron_str |
IFES |
institution |
IFES |
reponame_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
collection |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com |
_version_ |
1798948029405855744 |