O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Alex Lara
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
Texto Completo: https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751
Resumo: The Brazilian Law 12,711/2012 that regulates affirmative action in the Federal Institutions of Education caused some controversies about its effectiveness and the sense of equality. The aim of the paper is to promote a case study on this public policy in the Federal Institute of the North of Minas Gerais – Campus Almenara, through a descriptive analysis of the high school students’ academic performance. The nature of the research is quantitative, since data collection and analysis techniques will be used from the Quarterly Student Achievement Coefficient and the Average Annual Score, in order to compare the income of the quota and non-quota students. This research will use the ANOVA, a statistical model for estimates the variance among and between groups.
id IFES-1_bc31ee10fa0389f062eb25511839248d
oai_identifier_str oai::article/751
network_acronym_str IFES-1
network_name_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository_id_str
spelling O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino MédioCotasPolíticas AfirmativasEnsino MédioQuotasAffirmative PoliciesHigh SchoolThe Brazilian Law 12,711/2012 that regulates affirmative action in the Federal Institutions of Education caused some controversies about its effectiveness and the sense of equality. The aim of the paper is to promote a case study on this public policy in the Federal Institute of the North of Minas Gerais – Campus Almenara, through a descriptive analysis of the high school students’ academic performance. The nature of the research is quantitative, since data collection and analysis techniques will be used from the Quarterly Student Achievement Coefficient and the Average Annual Score, in order to compare the income of the quota and non-quota students. This research will use the ANOVA, a statistical model for estimates the variance among and between groups.O advento da Lei 12.711/2012, que trata das ações afirmativas nas Instituições Federais de Ensino, causou certa polêmica sobre a sua eficácia e o senso de igualdade. O objetivo do artigo é promover um estudo de caso sobre a gestão das cotas em uma instituição de nível médio, por meio da análise descritiva e quantitativa do desempenho acadêmico dos estudantes. Serão utilizadas técnicas de coleta e análise de dados a partir do Coeficiente Trimestral de Rendimento e da Média Final de cada aluno por ano do curso, de modo a comparar o rendimento dos cotistas e não cotistas ao longo dos três anos do curso. Para inferir a diferença de rendimento, essa pesquisa utilizará o ANOVA, método estatístico que estima a variância entre grupos.EDIFES2021-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/75110.36524/profept.v5i1.751Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 151-1752594-482710.36524/profept.v5i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751/707Copyright (c) 2021 Ao publicarem na EPT em revista os(as) autores(as) mantém os direitos autorais dos seus artigos sem restrições.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Alex Lara2021-09-24T20:34:26Zoai::article/751Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:18.323756Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false
dc.title.none.fl_str_mv O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
title O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
spellingShingle O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
Martins, Alex Lara
Cotas
Políticas Afirmativas
Ensino Médio
Quotas
Affirmative Policies
High School
title_short O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
title_full O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
title_fullStr O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
title_full_unstemmed O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
title_sort O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
author Martins, Alex Lara
author_facet Martins, Alex Lara
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Alex Lara
dc.subject.por.fl_str_mv Cotas
Políticas Afirmativas
Ensino Médio
Quotas
Affirmative Policies
High School
topic Cotas
Políticas Afirmativas
Ensino Médio
Quotas
Affirmative Policies
High School
description The Brazilian Law 12,711/2012 that regulates affirmative action in the Federal Institutions of Education caused some controversies about its effectiveness and the sense of equality. The aim of the paper is to promote a case study on this public policy in the Federal Institute of the North of Minas Gerais – Campus Almenara, through a descriptive analysis of the high school students’ academic performance. The nature of the research is quantitative, since data collection and analysis techniques will be used from the Quarterly Student Achievement Coefficient and the Average Annual Score, in order to compare the income of the quota and non-quota students. This research will use the ANOVA, a statistical model for estimates the variance among and between groups.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751
10.36524/profept.v5i1.751
url https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751
identifier_str_mv 10.36524/profept.v5i1.751
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751/707
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDIFES
publisher.none.fl_str_mv EDIFES
dc.source.none.fl_str_mv Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 151-175
2594-4827
10.36524/profept.v5i1
reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron:IFES
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron_str IFES
institution IFES
reponame_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
collection Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
repository.mail.fl_str_mv revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com
_version_ 1798948029467721728