O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
Texto Completo: | https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751 |
Resumo: | The Brazilian Law 12,711/2012 that regulates affirmative action in the Federal Institutions of Education caused some controversies about its effectiveness and the sense of equality. The aim of the paper is to promote a case study on this public policy in the Federal Institute of the North of Minas Gerais – Campus Almenara, through a descriptive analysis of the high school students’ academic performance. The nature of the research is quantitative, since data collection and analysis techniques will be used from the Quarterly Student Achievement Coefficient and the Average Annual Score, in order to compare the income of the quota and non-quota students. This research will use the ANOVA, a statistical model for estimates the variance among and between groups. |
id |
IFES-1_bc31ee10fa0389f062eb25511839248d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/751 |
network_acronym_str |
IFES-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository_id_str |
|
spelling |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino MédioCotasPolíticas AfirmativasEnsino MédioQuotasAffirmative PoliciesHigh SchoolThe Brazilian Law 12,711/2012 that regulates affirmative action in the Federal Institutions of Education caused some controversies about its effectiveness and the sense of equality. The aim of the paper is to promote a case study on this public policy in the Federal Institute of the North of Minas Gerais – Campus Almenara, through a descriptive analysis of the high school students’ academic performance. The nature of the research is quantitative, since data collection and analysis techniques will be used from the Quarterly Student Achievement Coefficient and the Average Annual Score, in order to compare the income of the quota and non-quota students. This research will use the ANOVA, a statistical model for estimates the variance among and between groups.O advento da Lei 12.711/2012, que trata das ações afirmativas nas Instituições Federais de Ensino, causou certa polêmica sobre a sua eficácia e o senso de igualdade. O objetivo do artigo é promover um estudo de caso sobre a gestão das cotas em uma instituição de nível médio, por meio da análise descritiva e quantitativa do desempenho acadêmico dos estudantes. Serão utilizadas técnicas de coleta e análise de dados a partir do Coeficiente Trimestral de Rendimento e da Média Final de cada aluno por ano do curso, de modo a comparar o rendimento dos cotistas e não cotistas ao longo dos três anos do curso. Para inferir a diferença de rendimento, essa pesquisa utilizará o ANOVA, método estatístico que estima a variância entre grupos.EDIFES2021-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/75110.36524/profept.v5i1.751Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 151-1752594-482710.36524/profept.v5i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751/707Copyright (c) 2021 Ao publicarem na EPT em revista os(as) autores(as) mantém os direitos autorais dos seus artigos sem restrições.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Alex Lara2021-09-24T20:34:26Zoai::article/751Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:18.323756Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
title |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
spellingShingle |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio Martins, Alex Lara Cotas Políticas Afirmativas Ensino Médio Quotas Affirmative Policies High School |
title_short |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
title_full |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
title_fullStr |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
title_full_unstemmed |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
title_sort |
O desempenho acadêmico e as ações afirmativas no Ensino Médio |
author |
Martins, Alex Lara |
author_facet |
Martins, Alex Lara |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Alex Lara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cotas Políticas Afirmativas Ensino Médio Quotas Affirmative Policies High School |
topic |
Cotas Políticas Afirmativas Ensino Médio Quotas Affirmative Policies High School |
description |
The Brazilian Law 12,711/2012 that regulates affirmative action in the Federal Institutions of Education caused some controversies about its effectiveness and the sense of equality. The aim of the paper is to promote a case study on this public policy in the Federal Institute of the North of Minas Gerais – Campus Almenara, through a descriptive analysis of the high school students’ academic performance. The nature of the research is quantitative, since data collection and analysis techniques will be used from the Quarterly Student Achievement Coefficient and the Average Annual Score, in order to compare the income of the quota and non-quota students. This research will use the ANOVA, a statistical model for estimates the variance among and between groups. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751 10.36524/profept.v5i1.751 |
url |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751 |
identifier_str_mv |
10.36524/profept.v5i1.751 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/751/707 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDIFES |
publisher.none.fl_str_mv |
EDIFES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 151-175 2594-4827 10.36524/profept.v5i1 reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) instacron:IFES |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
instacron_str |
IFES |
institution |
IFES |
reponame_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
collection |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com |
_version_ |
1798948029467721728 |