ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
DOI: | 10.36524/profept.v5i1.832 |
Texto Completo: | https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832 |
Resumo: | Anxiety can become harmful when extreme, affecting up to 20% of adolescents, including in the school environment. Thus, this study aimed to verify the frequency of anxious symptoms in students from three Integrated High School Courses at a public educational institution in a city in southern Minas Gerais and to investigate possible differences in anxiety levels between genders, school years, ages and the courses. 257 students participated in the study, of both sexes, from the 1st to the 3rd year. The instruments used were: Adolescent Anxiety Scale and Self-Rating Anxiety Scale of Zung. The results showed normal levels of anxiety, female sex more anxious, lack of statistically significant difference between school years and ages, and the Administration Course with a higher level of anxiety. |
id |
IFES-1_e3c43afc32f0a8d8e0934063ff542b99 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/832 |
network_acronym_str |
IFES-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
spelling |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCOAnsiedadeAdolescênciaEnsino médio integradoAnsietyAdolescenceIntegrated High SchoolAnxiety can become harmful when extreme, affecting up to 20% of adolescents, including in the school environment. Thus, this study aimed to verify the frequency of anxious symptoms in students from three Integrated High School Courses at a public educational institution in a city in southern Minas Gerais and to investigate possible differences in anxiety levels between genders, school years, ages and the courses. 257 students participated in the study, of both sexes, from the 1st to the 3rd year. The instruments used were: Adolescent Anxiety Scale and Self-Rating Anxiety Scale of Zung. The results showed normal levels of anxiety, female sex more anxious, lack of statistically significant difference between school years and ages, and the Administration Course with a higher level of anxiety.A ansiedade pode se tornar prejudicial quando extrema, podendo acometer até 20% dos adolescentes. Assim, este estudo objetivou verificar a frequência dos sintomas ansiosos de estudantes de três Cursos Integrados ao Ensino Médio de uma instituição pública de ensino de uma cidade sul mineira e averiguar possíveis diferenças nos níveis de ansiedade entre os sexos, os anos escolares, as idades e os cursos. Participaram do estudo 257 estudantes, de ambos os sexos, do 1º ao 3º ano. Os instrumentos utilizados foram: Escala de Ansiedade do Adolescente e de Ansiedade de Auto Avaliação de Zung. Os resultados apontaram níveis de ansiedade normais, o sexo feminino mais ansioso assim como alunos do Curso de Administração com maior nível de ansiedade.EDIFES2021-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/83210.36524/profept.v5i1.832Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 41-612594-482710.36524/profept.v5i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832/702Copyright (c) 2021 Ao publicarem na EPT em revista os(as) autores(as) mantém os direitos autorais dos seus artigos sem restrições.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Cybele Maria dos Santos de Brito Cunha, Neide2021-09-24T20:34:26Zoai::article/832Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:18.750128Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
title |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
spellingShingle |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO Martins, Cybele Maria dos Santos Ansiedade Adolescência Ensino médio integrado Ansiety Adolescence Integrated High School Martins, Cybele Maria dos Santos Ansiedade Adolescência Ensino médio integrado Ansiety Adolescence Integrated High School |
title_short |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
title_full |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
title_fullStr |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
title_full_unstemmed |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
title_sort |
ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO |
author |
Martins, Cybele Maria dos Santos |
author_facet |
Martins, Cybele Maria dos Santos Martins, Cybele Maria dos Santos de Brito Cunha, Neide de Brito Cunha, Neide |
author_role |
author |
author2 |
de Brito Cunha, Neide |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Cybele Maria dos Santos de Brito Cunha, Neide |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ansiedade Adolescência Ensino médio integrado Ansiety Adolescence Integrated High School |
topic |
Ansiedade Adolescência Ensino médio integrado Ansiety Adolescence Integrated High School |
description |
Anxiety can become harmful when extreme, affecting up to 20% of adolescents, including in the school environment. Thus, this study aimed to verify the frequency of anxious symptoms in students from three Integrated High School Courses at a public educational institution in a city in southern Minas Gerais and to investigate possible differences in anxiety levels between genders, school years, ages and the courses. 257 students participated in the study, of both sexes, from the 1st to the 3rd year. The instruments used were: Adolescent Anxiety Scale and Self-Rating Anxiety Scale of Zung. The results showed normal levels of anxiety, female sex more anxious, lack of statistically significant difference between school years and ages, and the Administration Course with a higher level of anxiety. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832 10.36524/profept.v5i1.832 |
url |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832 |
identifier_str_mv |
10.36524/profept.v5i1.832 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832/702 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDIFES |
publisher.none.fl_str_mv |
EDIFES |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 41-61 2594-4827 10.36524/profept.v5i1 reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) instacron:IFES |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
instacron_str |
IFES |
institution |
IFES |
reponame_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
collection |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com |
_version_ |
1822181075384795136 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.36524/profept.v5i1.832 |