ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Cybele Maria dos Santos
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: de Brito Cunha, Neide
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
Texto Completo: https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832
Resumo: Anxiety can become harmful when extreme, affecting up to 20% of adolescents, including in the school environment. Thus, this study aimed to verify the frequency of anxious symptoms in students from three Integrated High School Courses at a public educational institution in a city in southern Minas Gerais and to investigate possible differences in anxiety levels between genders, school years, ages and the courses. 257 students participated in the study, of both sexes, from the 1st to the 3rd year. The instruments used were: Adolescent Anxiety Scale and Self-Rating Anxiety Scale of Zung. The results showed normal levels of anxiety, female sex more anxious, lack of statistically significant difference between school years and ages, and the Administration Course with a higher level of anxiety.
id IFES-1_e3c43afc32f0a8d8e0934063ff542b99
oai_identifier_str oai::article/832
network_acronym_str IFES-1
network_name_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository_id_str
spelling ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCOAnsiedadeAdolescênciaEnsino médio integradoAnsietyAdolescenceIntegrated High SchoolAnxiety can become harmful when extreme, affecting up to 20% of adolescents, including in the school environment. Thus, this study aimed to verify the frequency of anxious symptoms in students from three Integrated High School Courses at a public educational institution in a city in southern Minas Gerais and to investigate possible differences in anxiety levels between genders, school years, ages and the courses. 257 students participated in the study, of both sexes, from the 1st to the 3rd year. The instruments used were: Adolescent Anxiety Scale and Self-Rating Anxiety Scale of Zung. The results showed normal levels of anxiety, female sex more anxious, lack of statistically significant difference between school years and ages, and the Administration Course with a higher level of anxiety.A ansiedade pode se tornar prejudicial quando extrema, podendo acometer até 20% dos adolescentes. Assim, este estudo objetivou verificar a frequência dos sintomas ansiosos de estudantes de três Cursos Integrados ao Ensino Médio de uma instituição pública de ensino de uma cidade sul mineira e averiguar possíveis diferenças nos níveis de ansiedade entre os sexos, os anos escolares, as idades e os cursos. Participaram do estudo 257 estudantes, de ambos os sexos, do 1º ao 3º ano. Os instrumentos utilizados foram: Escala de Ansiedade do Adolescente e de Ansiedade de Auto Avaliação de Zung. Os resultados apontaram níveis de ansiedade normais, o sexo feminino mais ansioso assim como alunos do Curso de Administração com maior nível de ansiedade.EDIFES2021-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/83210.36524/profept.v5i1.832Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 41-612594-482710.36524/profept.v5i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832/702Copyright (c) 2021 Ao publicarem na EPT em revista os(as) autores(as) mantém os direitos autorais dos seus artigos sem restrições.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Cybele Maria dos Santos de Brito Cunha, Neide2021-09-24T20:34:26Zoai::article/832Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:18.750128Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false
dc.title.none.fl_str_mv ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
title ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
spellingShingle ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
Martins, Cybele Maria dos Santos
Ansiedade
Adolescência
Ensino médio integrado
Ansiety
Adolescence
Integrated High School
title_short ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
title_full ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
title_fullStr ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
title_full_unstemmed ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
title_sort ANSIEDADE NA ADOLESCÊNCIA: O ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM FOCO
author Martins, Cybele Maria dos Santos
author_facet Martins, Cybele Maria dos Santos
de Brito Cunha, Neide
author_role author
author2 de Brito Cunha, Neide
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Cybele Maria dos Santos
de Brito Cunha, Neide
dc.subject.por.fl_str_mv Ansiedade
Adolescência
Ensino médio integrado
Ansiety
Adolescence
Integrated High School
topic Ansiedade
Adolescência
Ensino médio integrado
Ansiety
Adolescence
Integrated High School
description Anxiety can become harmful when extreme, affecting up to 20% of adolescents, including in the school environment. Thus, this study aimed to verify the frequency of anxious symptoms in students from three Integrated High School Courses at a public educational institution in a city in southern Minas Gerais and to investigate possible differences in anxiety levels between genders, school years, ages and the courses. 257 students participated in the study, of both sexes, from the 1st to the 3rd year. The instruments used were: Adolescent Anxiety Scale and Self-Rating Anxiety Scale of Zung. The results showed normal levels of anxiety, female sex more anxious, lack of statistically significant difference between school years and ages, and the Administration Course with a higher level of anxiety.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832
10.36524/profept.v5i1.832
url https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832
identifier_str_mv 10.36524/profept.v5i1.832
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/832/702
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDIFES
publisher.none.fl_str_mv EDIFES
dc.source.none.fl_str_mv Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 5 n. 1 (2021): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 41-61
2594-4827
10.36524/profept.v5i1
reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron:IFES
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron_str IFES
institution IFES
reponame_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
collection Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
repository.mail.fl_str_mv revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com
_version_ 1798948029705748480