THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/238 |
Resumo: | We approach the articulation between Regent Teacher and Student Support Assistant at school in the city of Belo Horizonte. With observations and interviews we analyzed the need for this partnership, its systematization, obstacles and evolution, from the perspective of School Inclusion. We investigated the articulation and general aspects that could influence the dynamic. Through data surveys, we demonstrate the established mediation, identifying systematizations used to work together in school routine. We tried to understand the aids offered to make the articulation effective and understand if this partnership, even if informal, was being carried out for the benefit of the inclusion student. |
id |
IFMT_3e175c8205f6a60227e8a4e58d505828 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/238 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENTLA ARTICULACIÓN ENTRE EL DOCENTE Y EL ASISTENTE DE APOYO AL ESTUDIANTE DE EDUCACIÓN INCLUSIVAA ARTICULAÇÃO ENTRE PROFESSOR REGENTE E O AUXILIAR DE APOIO AO EDUCANDO DE EDUCAÇÃO INCLUSIVAInclusãoProfessor RegenteMediadorAuxiliar de Apoio ao EducandoInclusionRegent ProfessorMediatorStudent Support AssistantInclusiónProfesor RegenteMediadorAsistente de Apoyo EstudiantilWe approach the articulation between Regent Teacher and Student Support Assistant at school in the city of Belo Horizonte. With observations and interviews we analyzed the need for this partnership, its systematization, obstacles and evolution, from the perspective of School Inclusion. We investigated the articulation and general aspects that could influence the dynamic. Through data surveys, we demonstrate the established mediation, identifying systematizations used to work together in school routine. We tried to understand the aids offered to make the articulation effective and understand if this partnership, even if informal, was being carried out for the benefit of the inclusion student.Abordamos la articulación entre Maestro Regente y Asistente de Apoyo al Estudiante en una escuela de Belo Horizonte. Con observaciones, entrevistas analizamos la necesidad de esta alianza, sistematización, obstáculos y evolución, desde la perspectiva de la Inclusión. Investigamos la articulación y aspectos generales que podrían influir en esta dinámica. A través de encuestas de datos, demostramos la mediación establecida, identificando sistematizaciones utilizadas para trabajar en conjunto en clase. Intentamos entender las ayudas ofrecidas para hacer efectiva esta articulación y entender si esta asociación, aunque informal, se estaba llevando a cabo en beneficio del alumno de inclusión.Abordamos a articulação entre o Professor Regente e o Auxiliar de Apoio ao Educando em uma escola da Prefeitura de Belo Horizonte. Com observações e entrevistas analisamos a necessidade dessa parceria, sua sistematização, entraves e evolução, na perspectiva da Inclusão Escolar. Investigamos a articulação e aspectos gerais que poderiam influenciar essa dinâmica. Através do levantamentos de dados, evidenciamos a mediação estabelecida, identificando sistematizações usadas para atuarem juntos no cotidiano escolar. Tentamos perceber os auxílios oferecidos para efetivação dessa articulação e compreender se essa parceria, mesmo que informal, estava sendo realizada em prol do aluno de inclusão.Revista Prática Docente2022-05-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLanguagesLenguasLinguagensapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/23810.23926/RPD.2022.v7.n2.e22051.id1461Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22051Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22051Revista Prática Docente; v. 7 n. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e220512526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/238/228Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPereira Barcelos, ZenaideFernandes Marques, Stela Maria2023-05-26T00:41:06Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/238Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-26T00:41:06Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT LA ARTICULACIÓN ENTRE EL DOCENTE Y EL ASISTENTE DE APOYO AL ESTUDIANTE DE EDUCACIÓN INCLUSIVA A ARTICULAÇÃO ENTRE PROFESSOR REGENTE E O AUXILIAR DE APOIO AO EDUCANDO DE EDUCAÇÃO INCLUSIVA |
title |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT |
spellingShingle |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT Pereira Barcelos, Zenaide Inclusão Professor Regente Mediador Auxiliar de Apoio ao Educando Inclusion Regent Professor Mediator Student Support Assistant Inclusión Profesor Regente Mediador Asistente de Apoyo Estudiantil |
title_short |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT |
title_full |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT |
title_fullStr |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT |
title_full_unstemmed |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT |
title_sort |
THE ARTICULATION BETWEEN THE TEACHER AND THE SUPPORT ASSISTANT TO THE INCLUSIVE EDUCATION STUDENT |
author |
Pereira Barcelos, Zenaide |
author_facet |
Pereira Barcelos, Zenaide Fernandes Marques, Stela Maria |
author_role |
author |
author2 |
Fernandes Marques, Stela Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira Barcelos, Zenaide Fernandes Marques, Stela Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusão Professor Regente Mediador Auxiliar de Apoio ao Educando Inclusion Regent Professor Mediator Student Support Assistant Inclusión Profesor Regente Mediador Asistente de Apoyo Estudiantil |
topic |
Inclusão Professor Regente Mediador Auxiliar de Apoio ao Educando Inclusion Regent Professor Mediator Student Support Assistant Inclusión Profesor Regente Mediador Asistente de Apoyo Estudiantil |
description |
We approach the articulation between Regent Teacher and Student Support Assistant at school in the city of Belo Horizonte. With observations and interviews we analyzed the need for this partnership, its systematization, obstacles and evolution, from the perspective of School Inclusion. We investigated the articulation and general aspects that could influence the dynamic. Through data surveys, we demonstrate the established mediation, identifying systematizations used to work together in school routine. We tried to understand the aids offered to make the articulation effective and understand if this partnership, even if informal, was being carried out for the benefit of the inclusion student. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Languages Lenguas Linguagens |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/238 10.23926/RPD.2022.v7.n2.e22051.id1461 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/238 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2022.v7.n2.e22051.id1461 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/238/228 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 7 No. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22051 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 7 Núm. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22051 Revista Prática Docente; v. 7 n. 2 (2022): Maio a Agosto de 2022 (Fluxo Contínuo); e22051 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068941051297792 |