URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395 |
Resumo: | The actions that involve the school-society connection are a challenge today. But they must be implemented, since educational environments have different professionals who can assist public administrations limited in being able to supply the training needs of their employees. Among municipal public management bodies, there are health agents, who tend to have limited technical knowledge, to act in their activities. Our objective was to promote the school-society connection with technical and scientific training, for health professionals in the municipality of Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brazil, on urban bats. The methodology had a previous organization chart, which included actions for preparing the material carrying out the training and feedback to see the results of the process. The results denote positive aspects, and make agents active and replicators of knowledge Actions with this aim add knowledge to expand the role of action in the health care process of the municipality on the theme of bats. |
id |
IFMT_571e94d2343fe4654f963487f91f5a7c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/395 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGEMORCEGOS URBANOS: A CONEXÃO ESCOLA-SOCIEDADE NA BUSCA DA CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO TÉCNICO-CIENTÍFICOCapacitaçãoAgente de SaúdeEducaçãoInformaçãoTrainingHealth AgentEducacionInformationThe actions that involve the school-society connection are a challenge today. But they must be implemented, since educational environments have different professionals who can assist public administrations limited in being able to supply the training needs of their employees. Among municipal public management bodies, there are health agents, who tend to have limited technical knowledge, to act in their activities. Our objective was to promote the school-society connection with technical and scientific training, for health professionals in the municipality of Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brazil, on urban bats. The methodology had a previous organization chart, which included actions for preparing the material carrying out the training and feedback to see the results of the process. The results denote positive aspects, and make agents active and replicators of knowledge Actions with this aim add knowledge to expand the role of action in the health care process of the municipality on the theme of bats.As ações que envolvem a conexão escola-sociedade são um desafio nos tempos atuais. Mas devem ser implantadas, pois ambientes educacionais possuem profissionais diversos que podem auxiliar gestões públicas limitadas em poder suprir as necessidades de formação de seus colaboradores. Entre órgãos da gestão pública municipal, estão os agentes de saúde, que tendem a possuir conhecimento técnico limitado para atuarem em suas atividades. Nosso objetivo foi promover a conexão escola-sociedade com realização de capacitação técnica-científica para profissionais da saúde do município de Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brasil, sobre os morcegos urbanos. A metodologia contou com organograma prévio que incluíram ações de elaboração do material, realização da capacitação e retroalimentação para ver os resultados do processo. Os resultados denotam aspectos positivos e tornam os agentes atuantes e replicadores de conhecimento. Ações com esse intuito agregam conhecimentos para ampliar o rol de atuação no processo de atenção à saúde do município sobre a temática morcegos.Revista Prática Docente2020-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/39510.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n3.p1717-1732.id822Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732Revista Prática Docente; v. 5 n. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-17322526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395/386Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes da Silva, SérgioFernandes Ferreira , Francimeire Silva Polizei, Jéssica da Aguiar Lago, Jonas2023-06-02T00:43:09Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/395Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-02T00:43:09Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE MORCEGOS URBANOS: A CONEXÃO ESCOLA-SOCIEDADE NA BUSCA DA CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO TÉCNICO-CIENTÍFICO |
title |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE |
spellingShingle |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE Gomes da Silva, Sérgio Capacitação Agente de Saúde Educação Informação Training Health Agent Educacion Information |
title_short |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE |
title_full |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE |
title_fullStr |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE |
title_full_unstemmed |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE |
title_sort |
URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE |
author |
Gomes da Silva, Sérgio |
author_facet |
Gomes da Silva, Sérgio Fernandes Ferreira , Francimeire Silva Polizei, Jéssica da Aguiar Lago, Jonas |
author_role |
author |
author2 |
Fernandes Ferreira , Francimeire Silva Polizei, Jéssica da Aguiar Lago, Jonas |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes da Silva, Sérgio Fernandes Ferreira , Francimeire Silva Polizei, Jéssica da Aguiar Lago, Jonas |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Capacitação Agente de Saúde Educação Informação Training Health Agent Educacion Information |
topic |
Capacitação Agente de Saúde Educação Informação Training Health Agent Educacion Information |
description |
The actions that involve the school-society connection are a challenge today. But they must be implemented, since educational environments have different professionals who can assist public administrations limited in being able to supply the training needs of their employees. Among municipal public management bodies, there are health agents, who tend to have limited technical knowledge, to act in their activities. Our objective was to promote the school-society connection with technical and scientific training, for health professionals in the municipality of Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brazil, on urban bats. The methodology had a previous organization chart, which included actions for preparing the material carrying out the training and feedback to see the results of the process. The results denote positive aspects, and make agents active and replicators of knowledge Actions with this aim add knowledge to expand the role of action in the health care process of the municipality on the theme of bats. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Natural Sciences Ciencias Naturales Ciências Naturais |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395 10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n3.p1717-1732.id822 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n3.p1717-1732.id822 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395/386 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732 Revista Prática Docente; v. 5 n. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068943185149952 |