URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes da Silva, Sérgio
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Fernandes Ferreira , Francimeire, Silva Polizei, Jéssica da, Aguiar Lago, Jonas
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395
Resumo: The actions that involve the school-society connection are a challenge today. But they must be implemented, since educational environments have different professionals who can assist public administrations limited in being able to supply the training needs of their employees. Among municipal public management bodies, there are health agents, who tend to have limited technical knowledge, to act in their activities. Our objective was to promote the school-society connection with technical and scientific training, for health professionals in the municipality of Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brazil, on urban bats. The methodology had a previous organization chart, which included actions for preparing the material carrying out the training and feedback to see the results of the process. The results denote positive aspects, and make agents active and replicators of knowledge Actions with this aim add knowledge to expand the role of action in the health care process of the municipality on the theme of bats.
id IFMT_571e94d2343fe4654f963487f91f5a7c
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/395
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGEMORCEGOS URBANOS: A CONEXÃO ESCOLA-SOCIEDADE NA BUSCA DA CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO TÉCNICO-CIENTÍFICOCapacitaçãoAgente de SaúdeEducaçãoInformaçãoTrainingHealth AgentEducacionInformationThe actions that involve the school-society connection are a challenge today. But they must be implemented, since educational environments have different professionals who can assist public administrations limited in being able to supply the training needs of their employees. Among municipal public management bodies, there are health agents, who tend to have limited technical knowledge, to act in their activities. Our objective was to promote the school-society connection with technical and scientific training, for health professionals in the municipality of Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brazil, on urban bats. The methodology had a previous organization chart, which included actions for preparing the material carrying out the training and feedback to see the results of the process. The results denote positive aspects, and make agents active and replicators of knowledge Actions with this aim add knowledge to expand the role of action in the health care process of the municipality on the theme of bats.As ações que envolvem a conexão escola-sociedade são um desafio nos tempos atuais. Mas devem ser implantadas, pois ambientes educacionais possuem profissionais diversos que podem auxiliar gestões públicas limitadas em poder suprir as necessidades de formação de seus colaboradores. Entre órgãos da gestão pública municipal, estão os agentes de saúde, que tendem a possuir conhecimento técnico limitado para atuarem em suas atividades. Nosso objetivo foi promover a conexão escola-sociedade com realização de capacitação técnica-científica para profissionais da saúde do município de Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brasil, sobre os morcegos urbanos. A metodologia contou com organograma prévio que incluíram ações de elaboração do material, realização da capacitação e retroalimentação para ver os resultados do processo. Os resultados denotam aspectos positivos e tornam os agentes atuantes e replicadores de conhecimento. Ações com esse intuito agregam conhecimentos para ampliar o rol de atuação no processo de atenção à saúde do município sobre a temática morcegos.Revista Prática Docente2020-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/39510.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n3.p1717-1732.id822Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732Revista Prática Docente; v. 5 n. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-17322526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395/386Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes da Silva, SérgioFernandes Ferreira , Francimeire Silva Polizei, Jéssica da Aguiar Lago, Jonas2023-06-02T00:43:09Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/395Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-02T00:43:09Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
MORCEGOS URBANOS: A CONEXÃO ESCOLA-SOCIEDADE NA BUSCA DA CONSTRUÇÃO DO CONHECIMENTO TÉCNICO-CIENTÍFICO
title URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
spellingShingle URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
Gomes da Silva, Sérgio
Capacitação
Agente de Saúde
Educação
Informação
Training
Health Agent
Educacion
Information
title_short URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
title_full URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
title_fullStr URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
title_full_unstemmed URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
title_sort URBAN BATS: A SCHOOL-SOCIETY CONNECTION IN SEARCH OF BUILDING TECHNICAL-SCIENTIFIC KNOWLEDGE
author Gomes da Silva, Sérgio
author_facet Gomes da Silva, Sérgio
Fernandes Ferreira , Francimeire
Silva Polizei, Jéssica da
Aguiar Lago, Jonas
author_role author
author2 Fernandes Ferreira , Francimeire
Silva Polizei, Jéssica da
Aguiar Lago, Jonas
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes da Silva, Sérgio
Fernandes Ferreira , Francimeire
Silva Polizei, Jéssica da
Aguiar Lago, Jonas
dc.subject.por.fl_str_mv Capacitação
Agente de Saúde
Educação
Informação
Training
Health Agent
Educacion
Information
topic Capacitação
Agente de Saúde
Educação
Informação
Training
Health Agent
Educacion
Information
description The actions that involve the school-society connection are a challenge today. But they must be implemented, since educational environments have different professionals who can assist public administrations limited in being able to supply the training needs of their employees. Among municipal public management bodies, there are health agents, who tend to have limited technical knowledge, to act in their activities. Our objective was to promote the school-society connection with technical and scientific training, for health professionals in the municipality of Pontes e Lacerda, Mato Grosso, Brazil, on urban bats. The methodology had a previous organization chart, which included actions for preparing the material carrying out the training and feedback to see the results of the process. The results denote positive aspects, and make agents active and replicators of knowledge Actions with this aim add knowledge to expand the role of action in the health care process of the municipality on the theme of bats.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Natural Sciences
Ciencias Naturales
Ciências Naturais
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395
10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n3.p1717-1732.id822
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2526-2149.2020.v5.n3.p1717-1732.id822
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/395/386
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 5 No. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 5 Núm. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732
Revista Prática Docente; v. 5 n. 3 (2020): Setembro a Dezembro 2020 (Fluxo contínuo); 1717-1732
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068943185149952