THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues Rocha, Patrícia
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Souza Santos, Alessandra de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/572
Resumo: This is an experience report on the writing analysis conducted with students of the first three years of elementary school, one of the activities proposed by the Trainers of Studies of the National Pact for Literacy in the Right Age (PNAIC) 2016 Polo Nova Iguaçu / RJ. Our objective with this report is to emphasize the importance of the writing analysis as an evaluation tool in the literacy period. We apply a dictation and an immediate reading of by the students of the schools in which we act as Pedagogical Consuellors. We have seen significant advances in children's learning. We concluded that such practice must occur constantly throughout the period of literacy in order to mobilize intervention strategies of the teacher for the students development.
id IFMT_70c9acbc6c12602bc047f321ad3f19c1
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/572
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACYA IMPORTÂNCIA DA SONDAGEM DA ESCRITA COMO INSTRUMENTO DE AVALIAÇÃO NO PERÍODO DA ALFABETIZAÇÃOAvaliaçãoSondagemAlfabetizaçãoEvaluationProbingLiteracyThis is an experience report on the writing analysis conducted with students of the first three years of elementary school, one of the activities proposed by the Trainers of Studies of the National Pact for Literacy in the Right Age (PNAIC) 2016 Polo Nova Iguaçu / RJ. Our objective with this report is to emphasize the importance of the writing analysis as an evaluation tool in the literacy period. We apply a dictation and an immediate reading of by the students of the schools in which we act as Pedagogical Consuellors. We have seen significant advances in children's learning. We concluded that such practice must occur constantly throughout the period of literacy in order to mobilize intervention strategies of the teacher for the students development.Este é um relato de experiência sobre a sondagem da escrita realizada com alunos dos três primeiros anos do Ensino Fundamental, uma das atividades propostas pelas Orientadoras de Estudos (OE) do Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa (PNAIC) 2016 Polo Nova Iguaçu/RJ. Nosso objetivo com este relato é acentuar a importância da sondagem da escrita como instrumento de avaliação no período da alfabetização. Aplicamos um ditado para a escrita e leitura imediata pelos alunos das escolas em que atuamos como Orientadoras Pedagógicas. Percebemos significativos avanços na aprendizagem das crianças. Concluímos que tal prática deve ocorrer constantemente em todo o período da alfabetização de modo a mobilizar estratégias de intervenção pelo professor e o desenvolvimento dos alunos.Revista Prática Docente2018-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLanguagesLenguasLinguagensapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/57210.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p453-460.id248Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 453-460Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 453-460Revista Prática Docente; v. 3 n. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 453-4602526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/572/560Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues Rocha, PatríciaSouza Santos, Alessandra de2023-06-09T00:54:24Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/572Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-09T00:54:24Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
A IMPORTÂNCIA DA SONDAGEM DA ESCRITA COMO INSTRUMENTO DE AVALIAÇÃO NO PERÍODO DA ALFABETIZAÇÃO
title THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
spellingShingle THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
Rodrigues Rocha, Patrícia
Avaliação
Sondagem
Alfabetização
Evaluation
Probing
Literacy
title_short THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
title_full THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
title_fullStr THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
title_full_unstemmed THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
title_sort THE IMPORTANCE OF THE WRITING ANALYSIS AS AN INSTRUMENT OF EVALUATION IN THE PERIOD OF LITERACY
author Rodrigues Rocha, Patrícia
author_facet Rodrigues Rocha, Patrícia
Souza Santos, Alessandra de
author_role author
author2 Souza Santos, Alessandra de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues Rocha, Patrícia
Souza Santos, Alessandra de
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação
Sondagem
Alfabetização
Evaluation
Probing
Literacy
topic Avaliação
Sondagem
Alfabetização
Evaluation
Probing
Literacy
description This is an experience report on the writing analysis conducted with students of the first three years of elementary school, one of the activities proposed by the Trainers of Studies of the National Pact for Literacy in the Right Age (PNAIC) 2016 Polo Nova Iguaçu / RJ. Our objective with this report is to emphasize the importance of the writing analysis as an evaluation tool in the literacy period. We apply a dictation and an immediate reading of by the students of the schools in which we act as Pedagogical Consuellors. We have seen significant advances in children's learning. We concluded that such practice must occur constantly throughout the period of literacy in order to mobilize intervention strategies of the teacher for the students development.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Languages
Lenguas
Linguagens
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/572
10.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p453-460.id248
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/572
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p453-460.id248
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/572/560
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 453-460
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 453-460
Revista Prática Docente; v. 3 n. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 453-460
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068944547250176