TEACHER'S PRACTICE AND STREET LEVEL BUREAUCRACY: A PROMISING INTERDISCIPLINARY DIALOGUE
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/617 |
Resumo: | This paper proposes to examine the teacher’s practice through the theory of street-level bureaucrats. Therefore, the present study is an effort to dialogue presuppositions of the educational area with the area of public politics aiming to contribute with the agenda of research, which is about the teacher’s practice. Methodologically, it is a descriptive research guided by literature review that places in the same epistemological level the teacher’s practice and the street-level bureaucracy. This research resulted in an original proposal of approach to analyze the phenomenon of education regarding the teacher’s practice connecting it to its bias of public politic; to do so it focused in its employees that work directly in the context in its operational level. |
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TEACHER'S PRACTICE AND STREET LEVEL BUREAUCRACY: A PROMISING INTERDISCIPLINARY DIALOGUEPRÁTICA DOCENTE E BUROCRACIA DE NÍVEL DE RUA: UM DIÁLOGO INTERDISCIPLINAR PROMISSORPrática docenteburocracia de nível de ruaeducaçãopolíticas públicasTeacher practicestreet-level bureaucracyeducation; public politicsThis paper proposes to examine the teacher’s practice through the theory of street-level bureaucrats. Therefore, the present study is an effort to dialogue presuppositions of the educational area with the area of public politics aiming to contribute with the agenda of research, which is about the teacher’s practice. Methodologically, it is a descriptive research guided by literature review that places in the same epistemological level the teacher’s practice and the street-level bureaucracy. This research resulted in an original proposal of approach to analyze the phenomenon of education regarding the teacher’s practice connecting it to its bias of public politic; to do so it focused in its employees that work directly in the context in its operational level.Este artigo propõe examinar a prática docente mediante a teoria dos burocratas de nível de rua. Logo, o presente estudo é um esforço para dialogar pressupostos da área de educação com a área de políticas públicas visando contribuir com a agenda de pesquisa que trata da prática docente. Metodologicamente, se perfaz em uma pesquisa descritiva norteada pela revisão da literatura que coloca em um mesmo plano epistemológico a prática docente e a burocracia de nível de rua. Esta pesquisa resultou em uma proposta de abordagem para análise dos fenômenos da educação atinentes à prática docente conectando-a com seu viés de política pública; para tal desiderato, foca-se nos funcionários que trabalham diariamente nesse contexto em seu nível operacional.Revista Prática Docente2018-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHuman SciencesCiências HumanasCiências Humanasapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/61710.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n1.p316-333.id151Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 316-333Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 316-333Revista Prática Docente; v. 3 n. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 316-3332526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/617/605Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosta Filho , José Vinícius daGonçalves-Costa , LyssaVinícius da Costa , José2023-06-09T00:55:50Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/617Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-09T00:55:50Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
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