AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Derossi, Caio Corrêa
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/149
Resumo: The present essay with a qualitative approach and bibliographic and documentary nature presents a state of knowledge made from the CAPES Theses and Dissertations Bank and the Digital Theses and Dissertations Library with the search terms “(auto) biographical research” and “Biographical research”. The objective was to present a panoramic view on the quantity of productions, the producing institutions and the related study areas, with an emphasis on investigations in the educational field, making it possible to globally analyze research on the themes. In the end, there is a greater number of results linked to graduate education programs, as well as the concentration of work in public institutions and in the Center-South region of the country.
id IFMT_7cf4cf5d4b3fc75f00f6e03944d30659
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/149
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMSUN ANÁLISIS DE LA INVESTIGACIÓN (AUTO) BIOGRÁFICA Y BIOGRÁFICA: UNA VISTA PANORÁMICA SOBRE LAS PLATAFORMAS CAPES Y BDTDUMA ANÁLISE SOBRE AS PESQUISAS (AUTO) BIOGRÁFICA E BIOGRÁFICA: VISADA PANORÂMICA NAS PLATAFORMAS DA CAPES E DA BDTDPesquisa (Auto) BiográficaPesquisa biográficaEstado do conhecimentoBiographical (Auto) ResearchBiographical researchState of knowledgeInvestigación biográfica (automotriz)Investigación biográficaEstado del conocimientoThe present essay with a qualitative approach and bibliographic and documentary nature presents a state of knowledge made from the CAPES Theses and Dissertations Bank and the Digital Theses and Dissertations Library with the search terms “(auto) biographical research” and “Biographical research”. The objective was to present a panoramic view on the quantity of productions, the producing institutions and the related study areas, with an emphasis on investigations in the educational field, making it possible to globally analyze research on the themes. In the end, there is a greater number of results linked to graduate education programs, as well as the concentration of work in public institutions and in the Center-South region of the country.El presente ensayo con enfoque cualitativo y carácter bibliográfico y documental presenta un estado de conocimiento elaborado a partir del Banco de Tesis y Disertaciones CAPES y la Biblioteca de Tesis y Disertaciones Digitales con los términos de búsqueda “(auto) investigación biográfica” e “Investigación biográfica”. El objetivo fue presentar una visión panorámica sobre la cantidad de producciones, las instituciones productoras y las áreas de estudio relacionadas, con énfasis en las investigaciones en el campo educativo, permitiendo analizar globalmente las investigaciones sobre los temas. Al final, hay un mayor número de resultados vinculados a los programas de educación de posgrado, así como la concentración del trabajo en las instituciones públicas y en la región Centro-Sur del país.O presente ensaio de abordagem qualitativa e naturezas bibliográfica e documental apresenta um estado do conhecimento realizado a partir do Banco de Teses e Dissertações da CAPES e da Biblioteca Digital de Teses e Dissertações com os termos de busca “pesquisa (auto)biográfica” e “pesquisa biográfica”. O objetivo foi apresentar uma visada panorâmica sobre o quantitativo de produções, as instituições produtoras e as áreas de estudo vinculadas, com ênfase para as investigações do campo educacional, possibilitando analisar globalmente as pesquisas acerca das temáticas. Ao fim, é observado um maior número de resultados ligados aos programas de pós-graduação em educação, bem como a concentração de trabalhos nas instituições públicas e da região Centro-Sul do país.Revista Prática Docente2023-02-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHuman SciencesCiências HumanasCiências Humanasapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/14910.23926/RPD.2023.v8.n1.23004.id1588Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 8 (2023): January to December 2023 (Continuous flow); e23004Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 8 (2023): Enero a Diciembre 2023 (Flujo continuo); e23004Revista Prática Docente; v. 8 (2023): Janeiro a Dezembro de 2023 (Fluxo contínuo); e230042526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/149/141Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDerossi, Caio Corrêa2024-01-25T20:19:48Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/149Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2024-01-25T20:19:48Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
UN ANÁLISIS DE LA INVESTIGACIÓN (AUTO) BIOGRÁFICA Y BIOGRÁFICA: UNA VISTA PANORÁMICA SOBRE LAS PLATAFORMAS CAPES Y BDTD
UMA ANÁLISE SOBRE AS PESQUISAS (AUTO) BIOGRÁFICA E BIOGRÁFICA: VISADA PANORÂMICA NAS PLATAFORMAS DA CAPES E DA BDTD
title AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
spellingShingle AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
Derossi, Caio Corrêa
Pesquisa (Auto) Biográfica
Pesquisa biográfica
Estado do conhecimento
Biographical (Auto) Research
Biographical research
State of knowledge
Investigación biográfica (automotriz)
Investigación biográfica
Estado del conocimiento
title_short AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
title_full AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
title_fullStr AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
title_full_unstemmed AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
title_sort AN ANALYSIS OF SELF-BIOGRAPHIC AND BIOGRAPHIC (SELF) RESEARCH: A PANORAMIC VIEW ON CAPES AND BDTD PLATFORMS
author Derossi, Caio Corrêa
author_facet Derossi, Caio Corrêa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Derossi, Caio Corrêa
dc.subject.por.fl_str_mv Pesquisa (Auto) Biográfica
Pesquisa biográfica
Estado do conhecimento
Biographical (Auto) Research
Biographical research
State of knowledge
Investigación biográfica (automotriz)
Investigación biográfica
Estado del conocimiento
topic Pesquisa (Auto) Biográfica
Pesquisa biográfica
Estado do conhecimento
Biographical (Auto) Research
Biographical research
State of knowledge
Investigación biográfica (automotriz)
Investigación biográfica
Estado del conocimiento
description The present essay with a qualitative approach and bibliographic and documentary nature presents a state of knowledge made from the CAPES Theses and Dissertations Bank and the Digital Theses and Dissertations Library with the search terms “(auto) biographical research” and “Biographical research”. The objective was to present a panoramic view on the quantity of productions, the producing institutions and the related study areas, with an emphasis on investigations in the educational field, making it possible to globally analyze research on the themes. In the end, there is a greater number of results linked to graduate education programs, as well as the concentration of work in public institutions and in the Center-South region of the country.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Human Sciences
Ciências Humanas
Ciências Humanas
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/149
10.23926/RPD.2023.v8.n1.23004.id1588
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/149
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2023.v8.n1.23004.id1588
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/149/141
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 8 (2023): January to December 2023 (Continuous flow); e23004
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 8 (2023): Enero a Diciembre 2023 (Flujo continuo); e23004
Revista Prática Docente; v. 8 (2023): Janeiro a Dezembro de 2023 (Fluxo contínuo); e23004
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068939616845824