BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDE
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/326 |
Resumo: | This study aims to understand the importance of the Bio V application for improving the teaching of botany in rural schools. This application was designed to make it possible for students from rural schools to understand botanical concepts. This is a qualitative research that describes the process of elaboration and evaluation of the use of the Bio V application with ten Basic Education professionals from the city of Floriano-Piauí, working in rural schools. Bio V was evaluated positively by most participants, being an instrument that facilitates the teaching process and learning. Thus, the study is of great relevance for the teaching of botany, especially, for the strengthening of Rural Education |
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BIO V: APP FOR BOTANICAL TEACHING IN THE SCHOOL OF THE COUNTRYSIDEBIO V: APLICACIÓN PARA LA ENSEÑANZA DE BOTÁNICA EN ESCUELAS CAMPOBIO V: APLICATIVO PARA O ENSINO DE BOTÂNICA NAS ESCOLAS DO CAMPOEnsino de botânicaBiologiaTecnologiasEducação do CampoBotany teachingBiologyTechnologiesRural EducationEnseñanza de la botánicaBiologíaTecnologíasEducación ruralThis study aims to understand the importance of the Bio V application for improving the teaching of botany in rural schools. This application was designed to make it possible for students from rural schools to understand botanical concepts. This is a qualitative research that describes the process of elaboration and evaluation of the use of the Bio V application with ten Basic Education professionals from the city of Floriano-Piauí, working in rural schools. Bio V was evaluated positively by most participants, being an instrument that facilitates the teaching process and learning. Thus, the study is of great relevance for the teaching of botany, especially, for the strengthening of Rural EducationEste estudio tiene como objetivo comprender la importancia de la aplicación Bio V para mejorar la enseñanza de la botánica en las escuelas rurales. La aplicación Bio V fue diseñada para permitir a los estudiantes de escuelas rurales comprender conceptos botánicos. Se trata de una investigación cualitativa, que describe el proceso de elaboración y evaluación del uso de la aplicación Bio V, con diez profesionales de Educación Básica, del municipio de Floriano-Piauí, que laboran en escuelas rurales. Bio V fue evaluado positivamente por la mayoría de los participantes, siendo un instrumento que facilita el proceso de enseñanza y aprendizaje. Los datos afirman la importancia de desarrollar herramientas tecnológicas que acerquen a los estudiantes a los contenidos, de forma dinámica, objetiva e interactiva. Por tanto, el estudio es de gran relevancia para la enseñanza de la botánica, especialmente para el fortalecimiento de la educación rural.O presente estudo tem como objetivo compreender a importância do aplicativo Bio V para a melhoria do ensino de botânica nas escolas do campo. Este aplicativo foi elaborado de forma a possibilitar a compreensão dos conceitos botânicos aos alunos campesinos. Trata-se de uma pesquisa qualitativa que descreve o processo de elaboração e avaliação do uso do aplicativo Bio V com dez profissionais da Educação Básica do município de Floriano-Piauí, que atuam em escolas do campo. O Bio V foi avaliado positivamente pela maioria dos participantes, sendo um instrumento facilitador do processo de ensino e aprendizagem. Os dados afirmam a importância do desenvolvimento de ferramentas tecnológicas que aproximem os alunos dos conteúdos de forma dinâmica, objetiva e interativa. Dessa forma, o estudo é de grande relevância para o ensino de botânica, sobremodo, para o fortalecimento da Educação do Campo.Revista Prática Docente2021-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/32610.23926/RPD.2021.v6.n2.e040.id988Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e040Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e040Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e0402526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/326/318Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva Rocha, Iluanny da Galdino Andrade, Thales EduardoLaremberg Alves Cavalcanti, Ágata LaisaFerreira Costa, Marcones2023-05-30T00:42:06Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/326Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-30T00:42:06Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
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