Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1050 |
Resumo: | According to the Ministry of Education, there is a significant increase in cases of Autism Spectrum Disorder (ASD) in children, and new interventions for this population are essential. This article sought to carry out an integrative literature review, including only clinical trials that addressed the effects of games on the development of social skills in children with ASD. One study found benefits in a specific game. Although other studies did not report relevant differences between the intervention and control groups, they did find improvements in post-game assessments. Therefore, it cannot be affirmed that games have the potential to benefit autistic children, constituting a gap in knowledge that requires new clinical trials. |
id |
IFSP-2_317e28fe75775d79145e56b52c9814e8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/1050 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative reviewLos juegos en el desarrollo de habilidades sociales en niños con autismo: una revisión integradoraOs jogos no desenvolvimento de habilidades sociais em crianças com autismo: uma revisão integrativaTranstorno do Espectro Autista. Jogos experimentais. Habilidades sociais.Ciências da SaúdeAutism Spectrum DisorderGames experimentalSocial skillscollective healthTrastorno del Espectro AutistaJuegos experimentalesHabilidades socialesSalud públicaAccording to the Ministry of Education, there is a significant increase in cases of Autism Spectrum Disorder (ASD) in children, and new interventions for this population are essential. This article sought to carry out an integrative literature review, including only clinical trials that addressed the effects of games on the development of social skills in children with ASD. One study found benefits in a specific game. Although other studies did not report relevant differences between the intervention and control groups, they did find improvements in post-game assessments. Therefore, it cannot be affirmed that games have the potential to benefit autistic children, constituting a gap in knowledge that requires new clinical trials.Según el Ministerio de Educación, actualmente hay un aumento significativo de casos de Trastorno del Espectro Autista (TEA) en niños, por lo que son esenciales nuevas intervenciones para esta población. Este artículo buscó realizar una revisión bibliográfica integradora, incluyendo sólo ensayos clínicos que abordaran los efectos de los juegos en el desarrollo de habilidades sociales en niños con TEA. Un estudio encontró beneficios en un juego específico. Aunque otros estudios no informaron de diferencias significativas entre los grupos de intervención y control, sí encontraron mejoras en las evaluaciones posteriores al juego. Por lo tanto, no se puede afirmar que los juegos tengan el potencial de beneficiar a los niños autistas, lo que constituye una laguna de conocimiento que requiere nuevos ensayos clínicos.Conforme o Ministério da Educação, atualmente, há um aumento significativo de casos de Transtorno do Espectro Autista (TEA) em crianças, sendo fundamental novas intervenções para essa população. Objetivou-se realizar uma revisão integrativa de literatura, incluindo apenas ensaios clínicos que abordassem os efeitos dos jogos no desenvolvimento de habilidades sociais em crianças com TEA. Um estudo apontou benefícios em jogo específico. Embora outros trabalhos não tenham relatado diferenças relevantes entre os grupos intervenção e controle, obtiveram melhoras nas avaliações pós-jogo. Portanto, não se pode afirmar que os jogos têm potencial para beneficiar crianças autistas, constituindo-se como uma lacuna de conhecimentos que carecem de novos ensaios clínicos.Revista Brasileira de Iniciação Científica2023-11-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1050Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 11, 2024 – publicação Contínua; e0240022359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1050/569Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Ferreira Filho, Francisco JoséOliveira de Sousa, KalineLopes Martins, Maria AméliaFerreira Lima Júnior, José2024-04-05T14:02:51Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/1050Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2024-04-05T14:02:51Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review Los juegos en el desarrollo de habilidades sociales en niños con autismo: una revisión integradora Os jogos no desenvolvimento de habilidades sociais em crianças com autismo: uma revisão integrativa |
title |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review |
spellingShingle |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review Ferreira Filho, Francisco José Transtorno do Espectro Autista. Jogos experimentais. Habilidades sociais. Ciências da Saúde Autism Spectrum Disorder Games experimental Social skills collective health Trastorno del Espectro Autista Juegos experimentales Habilidades sociales Salud pública |
title_short |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review |
title_full |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review |
title_fullStr |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review |
title_full_unstemmed |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review |
title_sort |
Games in the development of social skills in children with autism: an integrative review |
author |
Ferreira Filho, Francisco José |
author_facet |
Ferreira Filho, Francisco José Oliveira de Sousa, Kaline Lopes Martins, Maria Amélia Ferreira Lima Júnior, José |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira de Sousa, Kaline Lopes Martins, Maria Amélia Ferreira Lima Júnior, José |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira Filho, Francisco José Oliveira de Sousa, Kaline Lopes Martins, Maria Amélia Ferreira Lima Júnior, José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Transtorno do Espectro Autista. Jogos experimentais. Habilidades sociais. Ciências da Saúde Autism Spectrum Disorder Games experimental Social skills collective health Trastorno del Espectro Autista Juegos experimentales Habilidades sociales Salud pública |
topic |
Transtorno do Espectro Autista. Jogos experimentais. Habilidades sociais. Ciências da Saúde Autism Spectrum Disorder Games experimental Social skills collective health Trastorno del Espectro Autista Juegos experimentales Habilidades sociales Salud pública |
description |
According to the Ministry of Education, there is a significant increase in cases of Autism Spectrum Disorder (ASD) in children, and new interventions for this population are essential. This article sought to carry out an integrative literature review, including only clinical trials that addressed the effects of games on the development of social skills in children with ASD. One study found benefits in a specific game. Although other studies did not report relevant differences between the intervention and control groups, they did find improvements in post-game assessments. Therefore, it cannot be affirmed that games have the potential to benefit autistic children, constituting a gap in knowledge that requires new clinical trials. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-11-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1050 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1050 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1050/569 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 11, 2024 – publicação Contínua; e024002 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951679088918528 |