Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/92 |
Resumo: | This study aims to describe the process of developing the “Mountain Method”, promote its example and offer students a new knowledge acquisition strategy. Thus, the method was applied, based on a chapter in the area of Biological Sciences and Health, which is one of the references for the study of Immunology. In addition, it was necessary to aggregate the advances of Neuroscience, mainly regarding the physiological relationship between brain structures and their contribution to the understanding of the construction of human cognitive development, also using the contribution of Cognitive and Educational Psychology. |
id |
IFSP-2_4a6b5ac7a2503e777ce9b0822ac5f85d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/92 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learningDescripción del desarrollo de un método de estudio título "método de montaña" para la enseñanza y aprendizaje de la inmunología en la educación superiorDescrição do desenvolvimento de um método de estudo intitulado “método da montanha” para o ensino e aprendizagem de imunologia no ensino superiorAprendizagem. Memória. Atenção. Técnicas de estudo. Métodos de estudoensino de ciênciasLearning process. Memory. Attention. Study techniques. Study methods.science teachingAprendizaje. Memoria. Atención. Técnicas de estúdio. Métodos de estúdio.enseñanza de la cienciaThis study aims to describe the process of developing the “Mountain Method”, promote its example and offer students a new knowledge acquisition strategy. Thus, the method was applied, based on a chapter in the area of Biological Sciences and Health, which is one of the references for the study of Immunology. In addition, it was necessary to aggregate the advances of Neuroscience, mainly regarding the physiological relationship between brain structures and their contribution to the understanding of the construction of human cognitive development, also using the contribution of Cognitive and Educational Psychology.Este estudio tiene como objetivo describir el proceso de desarrollo del "Método de la montaña", promover su ejemplificación y ofrecerlo a los estudiantes como una nueva estrategia para la adquisición de conocimiento. Así, la aplicación del método se realizó, a partir de un capítulo de libro en el área de Ciencias Biológicas y de la Salud, que es una de las referencias para el estudio de la Inmunología. Además, fue necesario agregar los avances en Neurociencia, especialmente con respecto a la relación fisiológica entre las estructuras cerebrales y su contribución a la comprensión de la construcción del desarrollo cognitivo humano, también utilizando la contribución de la Psicología Cognitiva y Educativa.Este estudo visa descrever o processo de desenvolvimento do “Método da Montanha”, promover a sua exemplificação e oferecê-lo aos estudantes como uma nova estratégia para aquisição de conhecimento. Assim, foi realizada a aplicação do método, a partir de um capítulo de livro da área das Ciências Biológicas e da Saúde, que é uma das referências para o estudo da Imunologia. Além disso, foi necessário agregar os avanços da Neurociência, sobretudo quanto à relação fisiológica entre estruturas encefálicas e a sua contribuição para o entendimento da construção do desenvolvimento cognitivo humano, se valendo também da contribuição da Psicologia Cognitiva e Educacional.Revista Brasileira de Iniciação Científica2021-02-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/92Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e0210082359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/92/141Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira Barros, Kallef Manzoni de Almeida, DanielBueno, Kenia de Oliveira2023-01-12T11:17:22Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/92Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:17:22Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning Descripción del desarrollo de un método de estudio título "método de montaña" para la enseñanza y aprendizaje de la inmunología en la educación superior Descrição do desenvolvimento de um método de estudo intitulado “método da montanha” para o ensino e aprendizagem de imunologia no ensino superior |
title |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning |
spellingShingle |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning Oliveira Barros, Kallef Aprendizagem. Memória. Atenção. Técnicas de estudo. Métodos de estudo ensino de ciências Learning process. Memory. Attention. Study techniques. Study methods. science teaching Aprendizaje. Memoria. Atención. Técnicas de estúdio. Métodos de estúdio. enseñanza de la ciencia |
title_short |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning |
title_full |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning |
title_fullStr |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning |
title_full_unstemmed |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning |
title_sort |
Description of the development of a study methodology entitled “mountain method” for higher education immunology teaching and learning |
author |
Oliveira Barros, Kallef |
author_facet |
Oliveira Barros, Kallef Manzoni de Almeida, Daniel Bueno, Kenia de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Manzoni de Almeida, Daniel Bueno, Kenia de Oliveira |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira Barros, Kallef Manzoni de Almeida, Daniel Bueno, Kenia de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem. Memória. Atenção. Técnicas de estudo. Métodos de estudo ensino de ciências Learning process. Memory. Attention. Study techniques. Study methods. science teaching Aprendizaje. Memoria. Atención. Técnicas de estúdio. Métodos de estúdio. enseñanza de la ciencia |
topic |
Aprendizagem. Memória. Atenção. Técnicas de estudo. Métodos de estudo ensino de ciências Learning process. Memory. Attention. Study techniques. Study methods. science teaching Aprendizaje. Memoria. Atención. Técnicas de estúdio. Métodos de estúdio. enseñanza de la ciencia |
description |
This study aims to describe the process of developing the “Mountain Method”, promote its example and offer students a new knowledge acquisition strategy. Thus, the method was applied, based on a chapter in the area of Biological Sciences and Health, which is one of the references for the study of Immunology. In addition, it was necessary to aggregate the advances of Neuroscience, mainly regarding the physiological relationship between brain structures and their contribution to the understanding of the construction of human cognitive development, also using the contribution of Cognitive and Educational Psychology. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/92 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/92 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/92/141 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e021008 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951678461870080 |