WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153 |
Resumo: | In this article, we discuss the perception of the professionals who work in Early Childhood Education about the social function of day care center in the municipality of Corumbá-MS. This research was based on the quantitative-qualitative approach and adopted as an instrument for data collection the mixed questionnaire. The analysis points to the professionals' understanding of the day care center as a space for coexistence, socialization, interaction; integral development; and also care for and educate the children. In addition, we note that the vision of professionals linked to daycare as a place of custody and right of working parents still persists. |
id |
IFSP-2_b3106df4ec6a3d43b9c7e9de385024a7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.itp.ifsp.edu.br:article/1153 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS QUÉ LAS PROFESIONALES QUE ACTUAN EN LA EDUCACIÓN INFANTIL PENSAN SOBRE GUARDERÍA: EL CASO DE LA CIUDAD DE CORUMBÁ-MS O que as profissionais que atuam na educação infantil pensam sobre a creche? O caso do município de Corumbá - MSeducação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação InfantilIn this article, we discuss the perception of the professionals who work in Early Childhood Education about the social function of day care center in the municipality of Corumbá-MS. This research was based on the quantitative-qualitative approach and adopted as an instrument for data collection the mixed questionnaire. The analysis points to the professionals' understanding of the day care center as a space for coexistence, socialization, interaction; integral development; and also care for and educate the children. In addition, we note that the vision of professionals linked to daycare as a place of custody and right of working parents still persists.En este artículo se discute la percepción de los profesionales actuantes en la Educación Infantil del municipio de Corumbá-MS, sobre la función social de la guardería. La investigación de abordaje cuantitativa y cualitativa adoptó como herramienta para recolección de datos uno cuestionario mixto. Los análisis apuntan el entendimiento de la guardería como espacio de convivencia/socialización/interacción; desarrollo integral; y cuidar y educar. También notamos que persiste la visión de guardería como lugar de guardia y derecho de padres trabajadores.Nesse artigo discutimos a percepção de profissionais atuantes na Educação Infantil, do município de Corumbá-MS, sobre o papel/função da creche. A investigação de abordagem quanti-qualitativa adotou como instrumento para coleta de dados questionário misto, cuja análise aponta o entendimento da creche como espaço de convivência/socialização/interação; desenvolvimento integral; e, cuidar e educar. Também notamos que persiste a visão de creche como lugar de guarda e direito de pais trabalhadores. Revista Brasileira de Iniciação Científica2018-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153Revista Brasileira de Iniciação Científica; v. 5 n. 4 (2018): v.5, n.4, jul./set. (2018); 70-852359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/943https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/1360Oliveira, Isabella Amorim deRibeiro, Maria de FátimaSilva, Fernanda Ribeiro daRodrigues, Sílvia Adrianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-17T16:30:49Zoai:periodicos.itp.ifsp.edu.br:article/1153Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2018-07-17T16:30:49Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS QUÉ LAS PROFESIONALES QUE ACTUAN EN LA EDUCACIÓN INFANTIL PENSAN SOBRE GUARDERÍA: EL CASO DE LA CIUDAD DE CORUMBÁ-MS O que as profissionais que atuam na educação infantil pensam sobre a creche? O caso do município de Corumbá - MS |
title |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS |
spellingShingle |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS Oliveira, Isabella Amorim de educação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação Infantil |
title_short |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS |
title_full |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS |
title_fullStr |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS |
title_full_unstemmed |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS |
title_sort |
WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS |
author |
Oliveira, Isabella Amorim de |
author_facet |
Oliveira, Isabella Amorim de Ribeiro, Maria de Fátima Silva, Fernanda Ribeiro da Rodrigues, Sílvia Adriana |
author_role |
author |
author2 |
Ribeiro, Maria de Fátima Silva, Fernanda Ribeiro da Rodrigues, Sílvia Adriana |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Isabella Amorim de Ribeiro, Maria de Fátima Silva, Fernanda Ribeiro da Rodrigues, Sílvia Adriana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação Infantil |
topic |
educação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação Infantil |
description |
In this article, we discuss the perception of the professionals who work in Early Childhood Education about the social function of day care center in the municipality of Corumbá-MS. This research was based on the quantitative-qualitative approach and adopted as an instrument for data collection the mixed questionnaire. The analysis points to the professionals' understanding of the day care center as a space for coexistence, socialization, interaction; integral development; and also care for and educate the children. In addition, we note that the vision of professionals linked to daycare as a place of custody and right of working parents still persists. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153 |
url |
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/943 https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/1360 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; v. 5 n. 4 (2018): v.5, n.4, jul./set. (2018); 70-85 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1752129780390559744 |