WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Isabella Amorim de
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Ribeiro, Maria de Fátima, Silva, Fernanda Ribeiro da, Rodrigues, Sílvia Adriana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Iniciação Científica
Texto Completo: https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153
Resumo: In this article, we discuss the perception of the professionals who work in Early Childhood Education about the social function of day care center in the municipality of Corumbá-MS. This research was based on the quantitative-qualitative approach and adopted as an instrument for data collection the mixed questionnaire. The analysis points to the professionals' understanding of the day care center as a space for coexistence, socialization, interaction; integral development; and also care for and educate the children. In addition, we note that the vision of professionals linked to daycare as a place of custody and right of working parents still persists.
id IFSP-2_b3106df4ec6a3d43b9c7e9de385024a7
oai_identifier_str oai:periodicos.itp.ifsp.edu.br:article/1153
network_acronym_str IFSP-2
network_name_str Revista Brasileira de Iniciação Científica
repository_id_str
spelling WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS QUÉ LAS PROFESIONALES QUE ACTUAN EN LA EDUCACIÓN INFANTIL PENSAN SOBRE GUARDERÍA: EL CASO DE LA CIUDAD DE CORUMBÁ-MS O que as profissionais que atuam na educação infantil pensam sobre a creche? O caso do município de Corumbá - MSeducação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação InfantilIn this article, we discuss the perception of the professionals who work in Early Childhood Education about the social function of day care center in the municipality of Corumbá-MS. This research was based on the quantitative-qualitative approach and adopted as an instrument for data collection the mixed questionnaire. The analysis points to the professionals' understanding of the day care center as a space for coexistence, socialization, interaction; integral development; and also care for and educate the children. In addition, we note that the vision of professionals linked to daycare as a place of custody and right of working parents still persists.En este artículo se discute la percepción de los profesionales actuantes en la Educación Infantil del municipio de Corumbá-MS, sobre la función social de la guardería. La investigación de abordaje cuantitativa y cualitativa adoptó como herramienta para recolección de datos uno cuestionario mixto. Los análisis apuntan el entendimiento de la guardería como espacio de convivencia/socialización/interacción; desarrollo integral; y cuidar y educar. También notamos que persiste la visión de guardería como lugar de guardia y derecho de padres trabajadores.Nesse artigo discutimos a percepção de profissionais atuantes na Educação Infantil, do município de Corumbá-MS, sobre o papel/função da creche. A investigação de abordagem quanti-qualitativa adotou como instrumento para coleta de dados questionário misto, cuja análise aponta o entendimento da creche como espaço de convivência/socialização/interação; desenvolvimento integral; e, cuidar e educar. Também notamos que persiste a visão de creche como lugar de guarda e direito de pais trabalhadores. Revista Brasileira de Iniciação Científica2018-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153Revista Brasileira de Iniciação Científica; v. 5 n. 4 (2018): v.5, n.4, jul./set. (2018); 70-852359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/943https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/1360Oliveira, Isabella Amorim deRibeiro, Maria de FátimaSilva, Fernanda Ribeiro daRodrigues, Sílvia Adrianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-07-17T16:30:49Zoai:periodicos.itp.ifsp.edu.br:article/1153Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2018-07-17T16:30:49Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false
dc.title.none.fl_str_mv WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
QUÉ LAS PROFESIONALES QUE ACTUAN EN LA EDUCACIÓN INFANTIL PENSAN SOBRE GUARDERÍA: EL CASO DE LA CIUDAD DE CORUMBÁ-MS
O que as profissionais que atuam na educação infantil pensam sobre a creche? O caso do município de Corumbá - MS
title WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
spellingShingle WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
Oliveira, Isabella Amorim de
educação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação Infantil
title_short WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
title_full WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
title_fullStr WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
title_full_unstemmed WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
title_sort WHAT DO THE PROFESSIONALS WHO WORK IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION THINK ABOUT DAY CARE: THE CASE OF THE MUNICIPALITY OF CORUMBÁ-MS
author Oliveira, Isabella Amorim de
author_facet Oliveira, Isabella Amorim de
Ribeiro, Maria de Fátima
Silva, Fernanda Ribeiro da
Rodrigues, Sílvia Adriana
author_role author
author2 Ribeiro, Maria de Fátima
Silva, Fernanda Ribeiro da
Rodrigues, Sílvia Adriana
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Isabella Amorim de
Ribeiro, Maria de Fátima
Silva, Fernanda Ribeiro da
Rodrigues, Sílvia Adriana
dc.subject.por.fl_str_mv educação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação Infantil
topic educação; Creche; Função social da creche; Profissionais da Educação Infantil
description In this article, we discuss the perception of the professionals who work in Early Childhood Education about the social function of day care center in the municipality of Corumbá-MS. This research was based on the quantitative-qualitative approach and adopted as an instrument for data collection the mixed questionnaire. The analysis points to the professionals' understanding of the day care center as a space for coexistence, socialization, interaction; integral development; and also care for and educate the children. In addition, we note that the vision of professionals linked to daycare as a place of custody and right of working parents still persists.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153
url https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/943
https://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/article/view/1153/1360
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica; v. 5 n. 4 (2018): v.5, n.4, jul./set. (2018); 70-85
2359-232X
reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
instacron:IFSP
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
instacron_str IFSP
institution IFSP
reponame_str Revista Brasileira de Iniciação Científica
collection Revista Brasileira de Iniciação Científica
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)
repository.mail.fl_str_mv shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com
_version_ 1752129780390559744