The meaning of information from the perspective of internet marketing strategies: a reding of the CBH-PCJ website in its defense for the conservation of water resources

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carmelo, Rafaela Manzan
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Falsarella, Orandi Mina, Sugahara, Cibele Roberta
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Iniciação Científica
Texto Completo: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/463
Resumo: This research work made a study about the informational content introduced on the institutional website from Hydrographic Basins Committees, specifically who responsible for the management of water resources about Piracicaba, Capivari and Jundiaí rivers. By this way, checked whether the information adopted on this virtual page corroborates with the marketing strategies outlined on the digital environment, to share knowledge and aware society of the necessity to preserve water resources. It is a documentary research, guided by a form built from the concepts of marketing strategies and constructive elements of information, extracted from the literature review about the respective themes. As a result, it was presented the description of all informational content present on this website, and a critical analysis of these, followed by suggestions for possible improvements to be adopted in order to collaborate with the purpose of this project.
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spelling The meaning of information from the perspective of internet marketing strategies: a reding of the CBH-PCJ website in its defense for the conservation of water resources El significado de la información desde la perspectiva de las estrategias de marketing en internet: una lectura del sitio web CBH-PCJ en su defensa por la conservación de los recursos hídricosO significado da informação na perspectiva das estratégias de marketing na internet: uma leitura do site do CBH-PCJ na sua defesa pela conservação dos recursos hídricosinformaçãoconhecimentoestratégia de marketinginternetsustentabilidadeinformaçãotecnologiamarketingsustentabilidadeinformationknowledgemarketing strategiesinternetsustainabilitysustainabilityinformácionconocimientoestrategias de marketinginternetsostenibilidadsostenibilidadThis research work made a study about the informational content introduced on the institutional website from Hydrographic Basins Committees, specifically who responsible for the management of water resources about Piracicaba, Capivari and Jundiaí rivers. By this way, checked whether the information adopted on this virtual page corroborates with the marketing strategies outlined on the digital environment, to share knowledge and aware society of the necessity to preserve water resources. It is a documentary research, guided by a form built from the concepts of marketing strategies and constructive elements of information, extracted from the literature review about the respective themes. As a result, it was presented the description of all informational content present on this website, and a critical analysis of these, followed by suggestions for possible improvements to be adopted in order to collaborate with the purpose of this project.Este artículo tiene por objetivo presentar un estudio del contenido informacional presente en el portal institucional de los Comités de las Cuencas Hidrográficas de los ríos Piracicaba, Capivari y Jundiaí, en el intento de averiguar si la información adoptada en su página virtual corrobora con las estrategias de marketing delineadas, en este ambiente digital, para el intercambio del conocimiento y concientización de la conservación de los recursos hídricos por la sociedad. Se trata de un estudio documental, orientado por un formulario construido a partir de los conceptos de estrategias de marketing y de elementos constructivos de la información, extraídos de la revisión de literatura sobre los respectivos temas. Como resultado, se presentan la descripción y el análisis del contenido informacional en el portal de los Comités de las Cuencas Hidrográficas de los ríos Piracicaba, Capivari y Jundiaí, así como sugerencias de posibles mejoras a ser adoptadas de modo a colaborar con el objetivo del trabajo en cuestión.Este artigo tem por objetivo apresentar um estudo do conteúdo informacional presente no portal institucional dos Comitês das Bacias Hidrográficas dos rios Piracicaba, Capivari e Jundiaí, no intuito de averiguar se a informação adotada em sua página virtual corrobora com as estratégias de marketing delineadas, neste ambiente digital, para o compartilhamento do conhecimento e conscientização da conservação dos recursos hídricos pela sociedade. Trata-se de um levantamento documental, orientado por um formulário construído a partir dos conceitos de estratégias de marketing e de elementos construtivos da informação, extraídos da revisão de literatura sobre os respectivos temas. Como resultado, são apresentados a descrição e a análise do conteúdo informacional no portal dos Comitês das Bacias Hidrográficas dos rios Piracicaba, Capivari e Jundiaí, bem como sugestões de possíveis melhorias a serem adotadas de modo a colaborar com o intuito do trabalho em questão.Revista Brasileira de Iniciação Científica2022-02-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/463Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e0210492359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/463/286Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarmelo, Rafaela ManzanFalsarella, Orandi MinaSugahara, Cibele Roberta 2023-01-12T11:17:22Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/463Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:17:22Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false
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