Methodological analysis on the different bibliographic research configurations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/113 |
Resumo: | This paper intent search and discuss methodologic differences between bibliographic research and definitions. Starting from the qualitative approach, three repositories of scientific productions were consulted, we found 14 types of research associated with the theme, where some compatibilities and incompatibilities were detected in the literature, added to certain descriptive imprecision of the procedures and functions attributed to each method. With this picture, there is a need to expand studies that inquire the specificity of each method, in order to contribute to academic work at different levels and areas of knowledge. |
id |
IFSP-2_e365949f5ab3ebe5d4989e386f94a168 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/113 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurationsAnálisis metodológico sobre las diferentes configuraciones de la investigación bibliográficaAnálise metodológica sobre as diferentes configurações da pesquisa bibliográficaMetodologia de pesquisaRevisão de LiteraturaNatureza das fonteseducaçãoResearch methodologyLiterature reviewNature of the sourceseducationMetodología de investigaciónRevisión de literaturaNaturaleza de las fuenteseducaciónThis paper intent search and discuss methodologic differences between bibliographic research and definitions. Starting from the qualitative approach, three repositories of scientific productions were consulted, we found 14 types of research associated with the theme, where some compatibilities and incompatibilities were detected in the literature, added to certain descriptive imprecision of the procedures and functions attributed to each method. With this picture, there is a need to expand studies that inquire the specificity of each method, in order to contribute to academic work at different levels and areas of knowledge.El presente artículo tiene por objetivo examinar y discutir las diferentes metodologías de los tipos de investigación de cuño bibliográfico y sus definiciones. Partiendo del enfoque cualitativo, se realizó una consulta a tres repositorios de producción científica, siendo encontrados 14 tipos de investigaciones asociadas a la revisión bibliográfica, donde percibimos algunas compatibilidades e incompatibilidades, sumadas a determinadas imprecisiones descriptiva de los procedimientos y de las funciones atribuidas a cada método. Con ese cuadro, se nota la necesidad de ampliar los estudios que investigan la especificidad de cada método, con el fin de contribuir con el trabajo académico en diferentes niveles y áreas de conocimiento.O presente artigo tem por objetivo investigar e discutir as diferenças metodológicas dos tipos de pesquisas de cunho bibliográfico e suas definições. Partindo da abordagem qualitativa, foi realizada a consulta a três repositórios de produções científicas, sendo encontrados 14 tipos de pesquisas associadas à revisão bibliográfica, onde percebemos algumas compatibilidades e incompatibilidades, somados à certa imprecisão descritiva dos procedimentos e das funções atribuídas a cada método. Com este quadro, nota-se a necessidade de ampliar estudos que investiguem a especificidade de cada método, de forma a contribuir com o trabalho acadêmico em diferentes níveis e áreas do conhecimento.Revista Brasileira de Iniciação Científica2021-07-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/113Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e0210292359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/113/235Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBatista, Leonardo dos Santos Kumada, Kate Mamhy Oliveira2023-01-12T11:17:22Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/113Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2023-01-12T11:17:22Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations Análisis metodológico sobre las diferentes configuraciones de la investigación bibliográfica Análise metodológica sobre as diferentes configurações da pesquisa bibliográfica |
title |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations |
spellingShingle |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations Batista, Leonardo dos Santos Metodologia de pesquisa Revisão de Literatura Natureza das fontes educação Research methodology Literature review Nature of the sources education Metodología de investigación Revisión de literatura Naturaleza de las fuentes educación |
title_short |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations |
title_full |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations |
title_fullStr |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations |
title_full_unstemmed |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations |
title_sort |
Methodological analysis on the different bibliographic research configurations |
author |
Batista, Leonardo dos Santos |
author_facet |
Batista, Leonardo dos Santos Kumada, Kate Mamhy Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Kumada, Kate Mamhy Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Batista, Leonardo dos Santos Kumada, Kate Mamhy Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Metodologia de pesquisa Revisão de Literatura Natureza das fontes educação Research methodology Literature review Nature of the sources education Metodología de investigación Revisión de literatura Naturaleza de las fuentes educación |
topic |
Metodologia de pesquisa Revisão de Literatura Natureza das fontes educação Research methodology Literature review Nature of the sources education Metodología de investigación Revisión de literatura Naturaleza de las fuentes educación |
description |
This paper intent search and discuss methodologic differences between bibliographic research and definitions. Starting from the qualitative approach, three repositories of scientific productions were consulted, we found 14 types of research associated with the theme, where some compatibilities and incompatibilities were detected in the literature, added to certain descriptive imprecision of the procedures and functions attributed to each method. With this picture, there is a need to expand studies that inquire the specificity of each method, in order to contribute to academic work at different levels and areas of knowledge. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/113 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/113 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/113/235 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 8, 2021 – publicação Contínua; e021029 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951678502764544 |