PERSONAL BRANDING: REFLEXÕES E POSSIBILIDADES A PARTIR DE UMA REVISÃO BIBLIOGRÁFICA
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eixos Tech |
Texto Completo: | https://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/396 |
Resumo: | The widespread access to and development of technologies in both physical and, notably, digital environments, combined with increased global competitiveness, have spurred significant growth in a field known as personal branding. In this field, individuals apply and adapt concepts traditionally associated with organizations to their personal and professional image. However, scientific research on this topic remains scarce. This study aimed to understand and identify the main theoretical and methodological aspects related to personal branding, based on a literature review of the subject. The research adopts a qualitative approach and is descriptive in nature. The main findings point to a variety of methodologies and approaches used, despite maintaining common aspects of planning, highlighting the need for further studies in this area. |
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PERSONAL BRANDING: REFLEXÕES E POSSIBILIDADES A PARTIR DE UMA REVISÃO BIBLIOGRÁFICAThe widespread access to and development of technologies in both physical and, notably, digital environments, combined with increased global competitiveness, have spurred significant growth in a field known as personal branding. In this field, individuals apply and adapt concepts traditionally associated with organizations to their personal and professional image. However, scientific research on this topic remains scarce. This study aimed to understand and identify the main theoretical and methodological aspects related to personal branding, based on a literature review of the subject. The research adopts a qualitative approach and is descriptive in nature. The main findings point to a variety of methodologies and approaches used, despite maintaining common aspects of planning, highlighting the need for further studies in this area.O amplo acesso e desenvolvimento de tecnologias nos ambientes físicos e, sobretudo, nos digitais, atrelados à maior competitividade em nível global, provocaram um substancial crescimento de uma área denominada personal branding. Nela, indivíduos aplicam e adaptam conceitos tradicionalmente ligados às organizações à sua imagem pessoal e profissional. Contudo, ainda é escassa a produção científica nesta temática. Esta pesquisa teve como objetivo compreender e identificar os principais aspectos teórico-metodológicos relacionados ao personal branding, a partir de uma revisão bibliográfica sobre o tema. O trabalho tem enfoque qualitativo e natureza descritiva. Os principais resultados apontam para diferentes metodologias e enfoques utilizados, apesar de manter aspectos comuns de planejamento, evidenciando uma necessidade de realização de mais estudos nessa temática.IFSULDEMINAS - Campus Passos2024-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/39610.18406/2359-1269v11n32024396Revista Eixos Tech; v. 11 n. 1 (2024): Fluxo Contínuo2359-1269reponame:Revista Eixos Techinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)instacron:IFSULMGporhttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/396/225Copyright (c) 2024 Revista Eixos Techhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRógora Kawano, Diogode Oliveira Zaparoli, Flavia2024-04-01T18:48:07Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/396Revistahttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostechPUBhttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/oaijoao.gomes@ifsuldeminas.edu.br || eixostech@ifsuldeminas.edu.br2359-12692359-1269opendoar:2024-04-01T18:48:07Revista Eixos Tech - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)false |
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