A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bueno dos Santos, Luana Aparecida
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Alexandre Oliveira Candido, Renato
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eixos Tech
Texto Completo: https://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/388
Resumo: This article aim to reflections on the importance of teacher's continuing education of EJA (Educatication of Youngs and Adults), in order to ensure quality teaching for students. Through continued training, teachers guarantee qualifications in their professional career and improve their teaching practice, developing new pedagogical practices, awakening students' interest in classes, enabling students to remain at school. The teacher who works in this modality (EJA) has a great responsibility, which is understanding the student's life experiences to plan their pedagogical activities. In initial undergraduate courses, EJA is still little studied, hence the need for continued education in this area. The pedagogical manager is a great ally in the formation of your pedagogical team.
id IFSULMG-1_546b2b61f9dd773b3f3217546ea9b595
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/388
network_acronym_str IFSULMG-1
network_name_str Revista Eixos Tech
repository_id_str
spelling A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente This article aim to reflections on the importance of teacher's continuing education of EJA (Educatication of Youngs and Adults), in order to ensure quality teaching for students. Through continued training, teachers guarantee qualifications in their professional career and improve their teaching practice, developing new pedagogical practices, awakening students' interest in classes, enabling students to remain at school. The teacher who works in this modality (EJA) has a great responsibility, which is understanding the student's life experiences to plan their pedagogical activities. In initial undergraduate courses, EJA is still little studied, hence the need for continued education in this area. The pedagogical manager is a great ally in the formation of your pedagogical team.O presente artigo apresenta reflexões sobre a importância da formação continuada de professores de jovens e adultos, a fim de assegurar um ensino de qualidade aos educandos. Através da formação continuada o professor garante uma qualificação na sua trajetória profissional e melhora a sua prática docente, desenvolvendo novas práticas pedagógicas, despertando o interesse dos alunos nas aulas, possibilitando a permanência dos alunos na escola. Tem-se que o educador que atua nessa modalidade possui uma grande responsabilidade, que é a compreensão das experiências de vida do aluno para planejamento de suas atividades pedagógicas. Nos cursos de graduação inicial, ainda é pouco trabalhado a EJA, por isso a necessidade da formação continuada nessa área. O coordenador pedagógico é um grande aliado na formação de sua equipe pedagógica.IFSULDEMINAS - Campus Passos2024-04-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/38810.18406/2359-1269v11n22024388Revista Eixos Tech; v. 11 n. 2 (2024): Edição Especial - Especialização em Gestão Escolar2359-1269reponame:Revista Eixos Techinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)instacron:IFSULMGporhttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/388/229Copyright (c) 2024 Revista Eixos Techhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBueno dos Santos, Luana AparecidaAlexandre Oliveira Candido, Renato2024-04-16T18:55:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/388Revistahttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostechPUBhttps://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/oaijoao.gomes@ifsuldeminas.edu.br || eixostech@ifsuldeminas.edu.br2359-12692359-1269opendoar:2024-04-16T18:55:25Revista Eixos Tech - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
title A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
spellingShingle A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
Bueno dos Santos, Luana Aparecida
title_short A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
title_full A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
title_fullStr A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
title_full_unstemmed A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
title_sort A Formação Continuada de Professores da Educação de Jovens e Adultos como aprimoramento da prática docente
author Bueno dos Santos, Luana Aparecida
author_facet Bueno dos Santos, Luana Aparecida
Alexandre Oliveira Candido, Renato
author_role author
author2 Alexandre Oliveira Candido, Renato
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bueno dos Santos, Luana Aparecida
Alexandre Oliveira Candido, Renato
description This article aim to reflections on the importance of teacher's continuing education of EJA (Educatication of Youngs and Adults), in order to ensure quality teaching for students. Through continued training, teachers guarantee qualifications in their professional career and improve their teaching practice, developing new pedagogical practices, awakening students' interest in classes, enabling students to remain at school. The teacher who works in this modality (EJA) has a great responsibility, which is understanding the student's life experiences to plan their pedagogical activities. In initial undergraduate courses, EJA is still little studied, hence the need for continued education in this area. The pedagogical manager is a great ally in the formation of your pedagogical team.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/388
10.18406/2359-1269v11n22024388
url https://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/388
identifier_str_mv 10.18406/2359-1269v11n22024388
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/388/229
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv IFSULDEMINAS - Campus Passos
publisher.none.fl_str_mv IFSULDEMINAS - Campus Passos
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eixos Tech; v. 11 n. 2 (2024): Edição Especial - Especialização em Gestão Escolar
2359-1269
reponame:Revista Eixos Tech
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)
instacron:IFSULMG
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)
instacron_str IFSULMG
institution IFSULMG
reponame_str Revista Eixos Tech
collection Revista Eixos Tech
repository.name.fl_str_mv Revista Eixos Tech - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas Gerais (IFSULDEMINAS)
repository.mail.fl_str_mv joao.gomes@ifsuldeminas.edu.br || eixostech@ifsuldeminas.edu.br
_version_ 1797041886177787904