THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pessoa Trindade, Kyssia Lilian
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Scientia Generalis
Texto Completo: https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407
Resumo: This article aims to demonstrate the contributions of music and its use in the classroom as a didactic learning factor. the pedagogical use of music for the development of students' affectivity in the classroom. Initially, we present a brief overview of music, its concepts, theories and relevance as an inducer of affectivity, and then analyze musicalization specifically in education. The methodological procedures used for analysis are of a qualitative nature and the type of bibliographic research, in which a brief analysis of the characteristics of the use of musicality and its potential in the educational environment is presented. In the final considerations, it is highlighted that music is a pedagogical tool that significantly contributes to the enhancement of students' affectivity.
id INDEP-1_93c9dc989052011504cc1972c1a93bfa
oai_identifier_str oai:ojs2.scientiageneralis.com.br:article/407
network_acronym_str INDEP-1
network_name_str Scientia Generalis
repository_id_str
spelling THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOREL APORTE DE LA MÚSICA Y SU UTILIZACIÓN EN EL AULA COMO FACTOR DIDÁCTICO DEL APRENDIZAJEA CONTRIBUIÇÃO DA MÚSICA E SEU USO EM SALA DE AULA COMO FATOR DIDÁTICO DE APRENDIZAGEMMusicalizaçãoafetividadeeducaçãorecurso didáticoMusicalizaciónafectividadeducaciónrecurso didácticoMusicalizationMusicaffectivityeducationdidactic resourceThis article aims to demonstrate the contributions of music and its use in the classroom as a didactic learning factor. the pedagogical use of music for the development of students' affectivity in the classroom. Initially, we present a brief overview of music, its concepts, theories and relevance as an inducer of affectivity, and then analyze musicalization specifically in education. The methodological procedures used for analysis are of a qualitative nature and the type of bibliographic research, in which a brief analysis of the characteristics of the use of musicality and its potential in the educational environment is presented. In the final considerations, it is highlighted that music is a pedagogical tool that significantly contributes to the enhancement of students' affectivity.Este artículo tiene como objetivo demostrar los aportes de la música y su uso en el aula como factor de aprendizaje didáctico. el uso pedagógico de la música para el desarrollo de la afectividad de los estudiantes en el aula. Inicialmente, presentamos un breve panorama de la música, sus conceptos, teorías y relevancia como inductor de afectividad, para luego analizar la musicalización específicamente en la educación. Los procedimientos metodológicos utilizados para el análisis son de carácter cualitativo y del tipo de investigación bibliográfica, en la que se presenta un breve análisis de las características del uso de la musicalidad y su potencialidad en el ámbito educativo. En las consideraciones finales, se destaca que la música es una herramienta pedagógica que contribuye significativamente al mejoramiento de la afectividad de los estudiantes.O presente artigo tem como objetivo apresentar e discutir as contribuições  da música e seu uso em sala de aula como fator didático de aprendizagem. Inicialmente, apresenta-se um breve panorama acerca da música, seus conceitos, teorias e relevância como indutora da afetividade, para em seguida analisar a musicalização especificamente na educação. Os procedimentos metodológicos utilizados para análise configuram-se de natureza qualitativa com o tipo de pesquisa bibliográfica em que se apresenta uma breve análise das características do uso da musicalidade e sua potencialidade no ambiente educacional. Nas considerações finais destaca-se que a música é uma ferramenta pedagógica que contribui significativamente para o engrandecimento das relações e construção do aprendizado entre os estudantes.  Scientia GeneralisScientia GeneralisScientia Generalis2022-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/40727363/v3n1a26Scientia Generalis; v. 3 n. 1 (2022); 281-286Scientia Generalis; Vol. 3 No. 1 (2022); 281-286Scientia Generalis; Vol. 3 Núm. 1 (2022); 281-2862675-299927363/v3n1reponame:Scientia Generalisinstname:Publicação independenteinstacron:INDEPporhttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407/325Copyright (c) 2022 Kyssia Lilian Pessoa Trindadehttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPessoa Trindade, Kyssia Lilian2023-08-01T03:32:17Zoai:ojs2.scientiageneralis.com.br:article/407Revistahttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SGPRIhttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/oaieditor@scientiageneralis.com.br2675-29992675-2999opendoar:2023-08-01T03:32:17Scientia Generalis - Publicação independentefalse
dc.title.none.fl_str_mv THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
EL APORTE DE LA MÚSICA Y SU UTILIZACIÓN EN EL AULA COMO FACTOR DIDÁCTICO DEL APRENDIZAJE
A CONTRIBUIÇÃO DA MÚSICA E SEU USO EM SALA DE AULA COMO FATOR DIDÁTICO DE APRENDIZAGEM
title THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
spellingShingle THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
Pessoa Trindade, Kyssia Lilian
Musicalização
afetividade
educação
recurso didático
Musicalización
afectividad
educación
recurso didáctico
Musicalization
Music
affectivity
education
didactic resource
title_short THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
title_full THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
title_fullStr THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
title_full_unstemmed THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
title_sort THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
author Pessoa Trindade, Kyssia Lilian
author_facet Pessoa Trindade, Kyssia Lilian
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pessoa Trindade, Kyssia Lilian
dc.subject.por.fl_str_mv Musicalização
afetividade
educação
recurso didático
Musicalización
afectividad
educación
recurso didáctico
Musicalization
Music
affectivity
education
didactic resource
topic Musicalização
afetividade
educação
recurso didático
Musicalización
afectividad
educación
recurso didáctico
Musicalization
Music
affectivity
education
didactic resource
description This article aims to demonstrate the contributions of music and its use in the classroom as a didactic learning factor. the pedagogical use of music for the development of students' affectivity in the classroom. Initially, we present a brief overview of music, its concepts, theories and relevance as an inducer of affectivity, and then analyze musicalization specifically in education. The methodological procedures used for analysis are of a qualitative nature and the type of bibliographic research, in which a brief analysis of the characteristics of the use of musicality and its potential in the educational environment is presented. In the final considerations, it is highlighted that music is a pedagogical tool that significantly contributes to the enhancement of students' affectivity.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407
27363/v3n1a26
url https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407
identifier_str_mv 27363/v3n1a26
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407/325
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Kyssia Lilian Pessoa Trindade
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Kyssia Lilian Pessoa Trindade
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Scientia Generalis
Scientia Generalis
Scientia Generalis
publisher.none.fl_str_mv Scientia Generalis
Scientia Generalis
Scientia Generalis
dc.source.none.fl_str_mv Scientia Generalis; v. 3 n. 1 (2022); 281-286
Scientia Generalis; Vol. 3 No. 1 (2022); 281-286
Scientia Generalis; Vol. 3 Núm. 1 (2022); 281-286
2675-2999
27363/v3n1
reponame:Scientia Generalis
instname:Publicação independente
instacron:INDEP
instname_str Publicação independente
instacron_str INDEP
institution INDEP
reponame_str Scientia Generalis
collection Scientia Generalis
repository.name.fl_str_mv Scientia Generalis - Publicação independente
repository.mail.fl_str_mv editor@scientiageneralis.com.br
_version_ 1797042485833236480