THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Scientia Generalis |
Texto Completo: | https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407 |
Resumo: | This article aims to demonstrate the contributions of music and its use in the classroom as a didactic learning factor. the pedagogical use of music for the development of students' affectivity in the classroom. Initially, we present a brief overview of music, its concepts, theories and relevance as an inducer of affectivity, and then analyze musicalization specifically in education. The methodological procedures used for analysis are of a qualitative nature and the type of bibliographic research, in which a brief analysis of the characteristics of the use of musicality and its potential in the educational environment is presented. In the final considerations, it is highlighted that music is a pedagogical tool that significantly contributes to the enhancement of students' affectivity. |
id |
INDEP-1_93c9dc989052011504cc1972c1a93bfa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.scientiageneralis.com.br:article/407 |
network_acronym_str |
INDEP-1 |
network_name_str |
Scientia Generalis |
repository_id_str |
|
spelling |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOREL APORTE DE LA MÚSICA Y SU UTILIZACIÓN EN EL AULA COMO FACTOR DIDÁCTICO DEL APRENDIZAJEA CONTRIBUIÇÃO DA MÚSICA E SEU USO EM SALA DE AULA COMO FATOR DIDÁTICO DE APRENDIZAGEMMusicalizaçãoafetividadeeducaçãorecurso didáticoMusicalizaciónafectividadeducaciónrecurso didácticoMusicalizationMusicaffectivityeducationdidactic resourceThis article aims to demonstrate the contributions of music and its use in the classroom as a didactic learning factor. the pedagogical use of music for the development of students' affectivity in the classroom. Initially, we present a brief overview of music, its concepts, theories and relevance as an inducer of affectivity, and then analyze musicalization specifically in education. The methodological procedures used for analysis are of a qualitative nature and the type of bibliographic research, in which a brief analysis of the characteristics of the use of musicality and its potential in the educational environment is presented. In the final considerations, it is highlighted that music is a pedagogical tool that significantly contributes to the enhancement of students' affectivity.Este artículo tiene como objetivo demostrar los aportes de la música y su uso en el aula como factor de aprendizaje didáctico. el uso pedagógico de la música para el desarrollo de la afectividad de los estudiantes en el aula. Inicialmente, presentamos un breve panorama de la música, sus conceptos, teorías y relevancia como inductor de afectividad, para luego analizar la musicalización específicamente en la educación. Los procedimientos metodológicos utilizados para el análisis son de carácter cualitativo y del tipo de investigación bibliográfica, en la que se presenta un breve análisis de las características del uso de la musicalidad y su potencialidad en el ámbito educativo. En las consideraciones finales, se destaca que la música es una herramienta pedagógica que contribuye significativamente al mejoramiento de la afectividad de los estudiantes.O presente artigo tem como objetivo apresentar e discutir as contribuições da música e seu uso em sala de aula como fator didático de aprendizagem. Inicialmente, apresenta-se um breve panorama acerca da música, seus conceitos, teorias e relevância como indutora da afetividade, para em seguida analisar a musicalização especificamente na educação. Os procedimentos metodológicos utilizados para análise configuram-se de natureza qualitativa com o tipo de pesquisa bibliográfica em que se apresenta uma breve análise das características do uso da musicalidade e sua potencialidade no ambiente educacional. Nas considerações finais destaca-se que a música é uma ferramenta pedagógica que contribui significativamente para o engrandecimento das relações e construção do aprendizado entre os estudantes. Scientia GeneralisScientia GeneralisScientia Generalis2022-05-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/40727363/v3n1a26Scientia Generalis; v. 3 n. 1 (2022); 281-286Scientia Generalis; Vol. 3 No. 1 (2022); 281-286Scientia Generalis; Vol. 3 Núm. 1 (2022); 281-2862675-299927363/v3n1reponame:Scientia Generalisinstname:Publicação independenteinstacron:INDEPporhttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407/325Copyright (c) 2022 Kyssia Lilian Pessoa Trindadehttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPessoa Trindade, Kyssia Lilian2023-08-01T03:32:17Zoai:ojs2.scientiageneralis.com.br:article/407Revistahttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SGPRIhttps://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/oaieditor@scientiageneralis.com.br2675-29992675-2999opendoar:2023-08-01T03:32:17Scientia Generalis - Publicação independentefalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR EL APORTE DE LA MÚSICA Y SU UTILIZACIÓN EN EL AULA COMO FACTOR DIDÁCTICO DEL APRENDIZAJE A CONTRIBUIÇÃO DA MÚSICA E SEU USO EM SALA DE AULA COMO FATOR DIDÁTICO DE APRENDIZAGEM |
title |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR |
spellingShingle |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR Pessoa Trindade, Kyssia Lilian Musicalização afetividade educação recurso didático Musicalización afectividad educación recurso didáctico Musicalization Music affectivity education didactic resource |
title_short |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR |
title_full |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR |
title_fullStr |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR |
title_full_unstemmed |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR |
title_sort |
THE CONTRIBUTION OF MUSIC AND ITS USE IN THE CLASSROOM AS A DIDACTIC LEARNING FACTOR |
author |
Pessoa Trindade, Kyssia Lilian |
author_facet |
Pessoa Trindade, Kyssia Lilian |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pessoa Trindade, Kyssia Lilian |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Musicalização afetividade educação recurso didático Musicalización afectividad educación recurso didáctico Musicalization Music affectivity education didactic resource |
topic |
Musicalização afetividade educação recurso didático Musicalización afectividad educación recurso didáctico Musicalization Music affectivity education didactic resource |
description |
This article aims to demonstrate the contributions of music and its use in the classroom as a didactic learning factor. the pedagogical use of music for the development of students' affectivity in the classroom. Initially, we present a brief overview of music, its concepts, theories and relevance as an inducer of affectivity, and then analyze musicalization specifically in education. The methodological procedures used for analysis are of a qualitative nature and the type of bibliographic research, in which a brief analysis of the characteristics of the use of musicality and its potential in the educational environment is presented. In the final considerations, it is highlighted that music is a pedagogical tool that significantly contributes to the enhancement of students' affectivity. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407 27363/v3n1a26 |
url |
https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407 |
identifier_str_mv |
27363/v3n1a26 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://scientiageneralis.com.br/index.php/SG/article/view/407/325 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Kyssia Lilian Pessoa Trindade https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Kyssia Lilian Pessoa Trindade https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Scientia Generalis Scientia Generalis Scientia Generalis |
publisher.none.fl_str_mv |
Scientia Generalis Scientia Generalis Scientia Generalis |
dc.source.none.fl_str_mv |
Scientia Generalis; v. 3 n. 1 (2022); 281-286 Scientia Generalis; Vol. 3 No. 1 (2022); 281-286 Scientia Generalis; Vol. 3 Núm. 1 (2022); 281-286 2675-2999 27363/v3n1 reponame:Scientia Generalis instname:Publicação independente instacron:INDEP |
instname_str |
Publicação independente |
instacron_str |
INDEP |
institution |
INDEP |
reponame_str |
Scientia Generalis |
collection |
Scientia Generalis |
repository.name.fl_str_mv |
Scientia Generalis - Publicação independente |
repository.mail.fl_str_mv |
editor@scientiageneralis.com.br |
_version_ |
1797042485833236480 |