A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Vianna Sapiens |
Texto Completo: | https://www.viannasapiens.com.br/revista/article/view/774 |
Resumo: | In recent years, investments in corporate education have gained space in several organizations, in view of the importance of knowledge management for maintaining competitiveness, in an increasingly challenging business environment. From this perspective, the article aims to analyze the Corporate University created by the group Berlin S.A (pseudonym), in the light of theories related to corporate education, seeking to verify in what aspects it has already been consolidated and which improvements could be sought. A qualitative research was developed, and the data were collected in the institution's documents. The analysis allowed us to determine that corporate education and the corporate university are, in the company studied, articulated with strategic planning, supporting the growth of the organization. Improvement points that should be attentioned were also pointed out, especially the greater investment in distance learning and the inclusion of other audiences in the development actions promoted. |
id |
IVJ-0_0a00111a07495b7013f581a74dea193e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/774 |
network_acronym_str |
IVJ-0 |
network_name_str |
Vianna Sapiens |
repository_id_str |
|
spelling |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimoradosEDUCAÇÃO CORPORATIVAUNIVERSIDADE CORPORATIVADESENVOLVIMENTO DE LIDERANÇAGestão de PessoasTreinamento e DesenvolvimentoIn recent years, investments in corporate education have gained space in several organizations, in view of the importance of knowledge management for maintaining competitiveness, in an increasingly challenging business environment. From this perspective, the article aims to analyze the Corporate University created by the group Berlin S.A (pseudonym), in the light of theories related to corporate education, seeking to verify in what aspects it has already been consolidated and which improvements could be sought. A qualitative research was developed, and the data were collected in the institution's documents. The analysis allowed us to determine that corporate education and the corporate university are, in the company studied, articulated with strategic planning, supporting the growth of the organization. Improvement points that should be attentioned were also pointed out, especially the greater investment in distance learning and the inclusion of other audiences in the development actions promoted.Nos últimos anos, os investimentos em educação corporativa ganharam espaço em diversas organizações, tendo em vista a importância da gestão do conhecimento para a manutenção da competitividade, em um ambiente de negócios cada vez mais desafiante. A partir dessa perspectiva, o artigo tem como objetivo analisar a Universidade Corporativa criada pelo grupo Berlim S.A (pseudônimo), à luz das teorias relacionadas à educação corporativa, buscando verificar em que aspectos ela já se consolidou e que melhorias poderiam ser buscadas. Foi desenvolvida uma pesquisa qualitativa, sendo os dados coletados nos documentos da instituição. A análise permitiu apurar que a educação corporativa e a universidade corporativa estão, na empresa estudada, articuladas com o planejamento estratégico, dando suporte ao crescimento da organização. Também foram apontados pontos de melhoria que devem ser objeto de atenção, em especial o maior investimento em ensino a distância e a inclusão de outros públicos nas ações de desenvolvimento promovidas.Faculdades Integradas Vianna Júnior2021-09-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.viannasapiens.com.br/revista/article/view/77410.31994/rvs.v12i2.774Revista Vianna Sapiens; v. 12 n. 2 (2021): Revista Vianna Sapiens - julho a dezembro de 2021; 302177-372610.31994/rvs.v12i2reponame:Vianna Sapiensinstname:Instituto Vianna Júnior (IVJ)instacron:IVJporhttps://www.viannasapiens.com.br/revista/article/view/774/403Copyright (c) 2021 Revista Vianna Sapienshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFaria Carnivali Manganelli, Anna Clara Vargas Ferreira Costa , DéboraParadela, Victor Cláudio Magalhães Kirchmair, Débora2023-09-13T18:24:08Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/774Revistawww.viannasapiens.com.brONGhttps://www.viannasapiens.com.br/revista/oai||rzacarias@vianna.edu.br2177 37262177 3726opendoar:2023-09-13T18:24:08Vianna Sapiens - Instituto Vianna Júnior (IVJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
title |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
spellingShingle |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados Faria Carnivali Manganelli, Anna Clara EDUCAÇÃO CORPORATIVA UNIVERSIDADE CORPORATIVA DESENVOLVIMENTO DE LIDERANÇA Gestão de Pessoas Treinamento e Desenvolvimento |
title_short |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
title_full |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
title_fullStr |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
title_full_unstemmed |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
title_sort |
A universidade corporativa do Grupo Berlim S.A.: uma análise de seus pontos fortes e dos aspectos que deveriam ser aprimorados |
author |
Faria Carnivali Manganelli, Anna Clara |
author_facet |
Faria Carnivali Manganelli, Anna Clara Vargas Ferreira Costa , Débora Paradela, Victor Cláudio Magalhães Kirchmair, Débora |
author_role |
author |
author2 |
Vargas Ferreira Costa , Débora Paradela, Victor Cláudio Magalhães Kirchmair, Débora |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Faria Carnivali Manganelli, Anna Clara Vargas Ferreira Costa , Débora Paradela, Victor Cláudio Magalhães Kirchmair, Débora |
dc.subject.por.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA UNIVERSIDADE CORPORATIVA DESENVOLVIMENTO DE LIDERANÇA Gestão de Pessoas Treinamento e Desenvolvimento |
topic |
EDUCAÇÃO CORPORATIVA UNIVERSIDADE CORPORATIVA DESENVOLVIMENTO DE LIDERANÇA Gestão de Pessoas Treinamento e Desenvolvimento |
description |
In recent years, investments in corporate education have gained space in several organizations, in view of the importance of knowledge management for maintaining competitiveness, in an increasingly challenging business environment. From this perspective, the article aims to analyze the Corporate University created by the group Berlin S.A (pseudonym), in the light of theories related to corporate education, seeking to verify in what aspects it has already been consolidated and which improvements could be sought. A qualitative research was developed, and the data were collected in the institution's documents. The analysis allowed us to determine that corporate education and the corporate university are, in the company studied, articulated with strategic planning, supporting the growth of the organization. Improvement points that should be attentioned were also pointed out, especially the greater investment in distance learning and the inclusion of other audiences in the development actions promoted. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.viannasapiens.com.br/revista/article/view/774 10.31994/rvs.v12i2.774 |
url |
https://www.viannasapiens.com.br/revista/article/view/774 |
identifier_str_mv |
10.31994/rvs.v12i2.774 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.viannasapiens.com.br/revista/article/view/774/403 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Vianna Sapiens https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Vianna Sapiens https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdades Integradas Vianna Júnior |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdades Integradas Vianna Júnior |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Vianna Sapiens; v. 12 n. 2 (2021): Revista Vianna Sapiens - julho a dezembro de 2021; 30 2177-3726 10.31994/rvs.v12i2 reponame:Vianna Sapiens instname:Instituto Vianna Júnior (IVJ) instacron:IVJ |
instname_str |
Instituto Vianna Júnior (IVJ) |
instacron_str |
IVJ |
institution |
IVJ |
reponame_str |
Vianna Sapiens |
collection |
Vianna Sapiens |
repository.name.fl_str_mv |
Vianna Sapiens - Instituto Vianna Júnior (IVJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rzacarias@vianna.edu.br |
_version_ |
1798042480514433024 |