MODELO DE NEGÓCIO NA EDUCAÇÃO SUPERIOR A DISTÂNCIA: UMA PESQUISA EXPLORATÓRIA DAS TENDÊNCIAS E APROXIMAÇÕES COM O FREEMIUM

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Autor(a) principal: MORGAN, SILVIA MARIA MORETTI
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Texto Completo: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1628
Resumo: The distance education in Brazil has undergone significant changes in recent years. These changes end up awakening, especially in managers, the search and implementation of new business models for the offering and distribution of content produced emphasizing this mode as easing the provision of higher education in the country.Bekkelund (2011) in his study "Succeding with freemium" suggested a set of eight propositions that should be used as guidance for companies wishing to employ freemium as a business model.The guiding question of this dissertation is: The business model of distance education have been influenced by changes in progress in the creative industry? The overall objective of this study is is to identify possible trends of changes in business models of Distance Education by means of exploratory research of a quantitative nature. This is a quantitative research study with the scale proposed application by Bekkelund via survey. The results show that there are features of replicable freemium business models in the context of business management model oriented for distance education.
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spelling Guimaraes, Luciano Sathler RosaTambosi Filho , ElmoTarcia, Rita Maria LinoMORGAN, SILVIA MARIA MORETTI2017-03-28T17:59:35Z2016-10-24MORGAN, SILVIA MARIA MORETTI. MODELO DE NEGÓCIO NA EDUCAÇÃO SUPERIOR A DISTÂNCIA: UMA PESQUISA EXPLORATÓRIA DAS TENDÊNCIAS E APROXIMAÇÕES COM O FREEMIUM. 2016. [107fs]. Dissertação( Administracao) - Universidade Metodista de Sao Paulo, [São Bernardo do Campo] .http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1628The distance education in Brazil has undergone significant changes in recent years. These changes end up awakening, especially in managers, the search and implementation of new business models for the offering and distribution of content produced emphasizing this mode as easing the provision of higher education in the country.Bekkelund (2011) in his study "Succeding with freemium" suggested a set of eight propositions that should be used as guidance for companies wishing to employ freemium as a business model.The guiding question of this dissertation is: The business model of distance education have been influenced by changes in progress in the creative industry? The overall objective of this study is is to identify possible trends of changes in business models of Distance Education by means of exploratory research of a quantitative nature. This is a quantitative research study with the scale proposed application by Bekkelund via survey. The results show that there are features of replicable freemium business models in the context of business management model oriented for distance education.A Educação a Distância no Brasil tem passado por mudanças significativas nos últimos anos. Essas mudanças acabam por despertar, principalmente nos gestores, o interesse pela aplicação de novos modelos de negócios para o oferecimento e distribuição do conteúdo produzido nesta modalidade de ensino. Bekkelund (2011), em seu estudo “Succeding with freemium” sugeriu um conjunto de oito proposições que devem ser usadas como orientação para empresas que desejam empregar o freemium como modelo de negócio. A pergunta norteadora do presente estudo é: Os modelos de negócios da Educação a Distância têm sido influenciados pelas mudanças em andamento na indústria criativa? O objetivo geral deste estudo é Identificar eventuais tendências de mudanças nos modelos de negócios da Educação a Distância Superior a Distância por meio de uma pesquisa exploratória de cunho quantitativo. Trata-se de uma pesquisa de caráter quantitativa, com aplicação da escala proposta por Bekkelund via survey. Os resultados encontrados demonstram que há características dos modelos de negócios freemium com tendência a serem replicadas no contexto da gestão de modelos de negócios orientados da Educação a Distância.Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2017-03-28T17:59:35Z No. of bitstreams: 1 Silvia Maria Moretti Morgan.pdf: 919943 bytes, checksum: 3511f82d3e4378cf8ff6524dc9a25724 (MD5)Made available in DSpace on 2017-03-28T17:59:35Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Silvia Maria Moretti Morgan.pdf: 919943 bytes, checksum: 3511f82d3e4378cf8ff6524dc9a25724 (MD5) Previous issue date: 2016-10-24application/pdfhttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/3689/Silvia%20Maria%20Moretti%20Morgan.pdf.jpgporUniversidade Metodista de Sao PauloAdministracaoIMSBrasilAdministracao::Programa de Pos Graduacao em AdministracaoREFERÊNCIAS ALLEN, J; ZOOK, C. O Poder Dos Modelos Replicáveis - 1ª ed., Campus, 2012, 241 p. ALMEIDA, A. S.; TEIXEIRA, R. M.; LUFT, M. C. M. S. Mapeando a produção científica sobre economia criativa em periódicos nacionais e internacionais de 2000 a 2013 . Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, v. 8, n. 4, p. 23-47, 2014 Disponível em: http://www.spell.org.br/documentos/ver/34408/mapeando-a-producao-cientifica-sobre-economia-criativa-em-periodicos-nacionais-e-internacionais-de-2000-a-2013--> Acesso em: 18 mar. 2016. 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description The distance education in Brazil has undergone significant changes in recent years. These changes end up awakening, especially in managers, the search and implementation of new business models for the offering and distribution of content produced emphasizing this mode as easing the provision of higher education in the country.Bekkelund (2011) in his study "Succeding with freemium" suggested a set of eight propositions that should be used as guidance for companies wishing to employ freemium as a business model.The guiding question of this dissertation is: The business model of distance education have been influenced by changes in progress in the creative industry? The overall objective of this study is is to identify possible trends of changes in business models of Distance Education by means of exploratory research of a quantitative nature. This is a quantitative research study with the scale proposed application by Bekkelund via survey. The results show that there are features of replicable freemium business models in the context of business management model oriented for distance education.
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