EVENTOS DE ENTRETENIMENTO AO VIVO & MARCAS: UMA ALIANÇA DE REPERTÓRIOS COMUNICACIONAIS DE IMPACTO E CONSOLIDAÇÃO DE IMAGENS
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/2052 |
Resumo: | The Thesis in question addresses the study of how a vehicle of directed communication, events, specially those entitled live entertainment, represented by music festivals and how they can foster communication alliances aiming to generate relationships between companies/brands and people involved in this relation. The work was divided into three distinct but complementary phases, including documentary and bibliographic study, quantitative research and multiple cases studies, analysing information from the main actors involved in these connections, seeking to identify the tactic and catalyzing strategies, not only making use of marketing images but also alliances that generate solidity and longevity that boost not only manifestations related to consumption but also to the sense of belonging, dialog and experiential interactivity, based on the emotions evoked by the musical environment and by the planning of each sponsor's projects, in order to optimize their investiment and win effectively the aimed public 's mind and heart. |
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Farias, Doutor Luiz Alberto deCanton, MarisaTrigo, Luiz Gonzaga GodoiJosgrilberg, FabioChiachiri, RobertoNakane, Andréa Miranda2021-02-02T18:24:11Z2020-03-25Nakane, Andréa Miranda. EVENTOS DE ENTRETENIMENTO AO VIVO & MARCAS: UMA ALIANÇA DE REPERTÓRIOS COMUNICACIONAIS DE IMPACTO E CONSOLIDAÇÃO DE IMAGENS. 2020. 275 folhas. Tese( Comunicacao Social) - Universidade Metodista de Sao Paulo, Sao Bernardo do Campo.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/2052The Thesis in question addresses the study of how a vehicle of directed communication, events, specially those entitled live entertainment, represented by music festivals and how they can foster communication alliances aiming to generate relationships between companies/brands and people involved in this relation. The work was divided into three distinct but complementary phases, including documentary and bibliographic study, quantitative research and multiple cases studies, analysing information from the main actors involved in these connections, seeking to identify the tactic and catalyzing strategies, not only making use of marketing images but also alliances that generate solidity and longevity that boost not only manifestations related to consumption but also to the sense of belonging, dialog and experiential interactivity, based on the emotions evoked by the musical environment and by the planning of each sponsor's projects, in order to optimize their investiment and win effectively the aimed public 's mind and heart.A tese em questão aborda o estudo de como um veículo de comunicação dirigida, eventos, especificamente os intitulados de entretenimento ao vivo, representados pelos festivais de música e de como eles podem fomentar alianças comunicacionais que visem gerar relacionamentos entre empresas/marcas e os participantes dos mesmos. O trabalho foi dividido em três fases distintas, porém complementares, com estudo documental e bibliográfico, pesquisa quantitativa e estudo de casos múltiplos, analisando informações dos principais atores envolvidos nessas conexões, buscando identificar as estratégias e táticas catalisadoras, não só de imagens mercadológicas, mas também de alianças que gerem solidez e longevidade e impulsionem não só manifestações relacionadas ao consumo, mas também ao sentido de pertencimento, interatividade dialogal e experencial, tendo como base as emoções evocadas pelo ambiente musical e pelo planejamento dos projetos de cada patrocinador, com o intuito de otimizar seus investimentos e efetivamente ganhar a mente e o coração do público em questão.Submitted by Noeme Timbo (noeme.timbo@metodista.br) on 2021-02-02T18:24:11Z No. of bitstreams: 1 Andrea Nakane2.pdf: 6133174 bytes, checksum: 384ad5db84549d8bb622e3b0d0e8ebea (MD5)Made available in DSpace on 2021-02-02T18:24:11Z (GMT). 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