Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove |
Texto Completo: | http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/782 |
Resumo: | This study presents the results of research undertaken on the training of basic education teachers I designated to exercise the function coordinators at the State of S??o Paulo Public Network service. Constituted the research proposition shares of continuing education for the financial coordination such actions have been developed in eight guidelines developed in the formative encounters with a group of 24 newly appointed teachers. As the horizon of these meetings was : ( 1 ) creating a space that offers grants and opportunities for reflection on practice , ( 2 ) interaction between engineers, ( 3 ) design possible significant interventions in primary education schools , ( 4 ) reflecting starting this context training on probability of moving from a culture of individual work for the collective and cooperative work . The relevance of this research is to point out the strengths and needs of these beginning teachers on the job coordinator. It is postulated that the work allows building devices for a new design of training consistent with the needs of the professional pedagogical coordinator. |
id |
NOVE_060e1e9906ccfbde9a97ea754b2c9dcf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:tede/782 |
network_acronym_str |
NOVE |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove |
repository_id_str |
|
spelling |
Bioto-Cavalcanti, Patricia Aparecidahttp://lattes.cnpq.br/6578081301023507Haas, C??lia Mariahttp://lattes.cnpq.br/9653389289239837Roggero, RosemaryCPF:00000000000http://lattes.cnpq.br/6133043453679958Souto, Rosiley Aparecida TeixeiraCPF:34923904890CPF:05955429808Tardeli, ??lida Aparecida2015-04-22T17:18:00Z2014-09-232014-03-26TARDELI, ??lida Aparecida. Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica. 2014. 151 f. Disserta????o (Mestrado em Educa????o) - Universidade Nove de Julho, S??o Paulo, 2014.http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/782This study presents the results of research undertaken on the training of basic education teachers I designated to exercise the function coordinators at the State of S??o Paulo Public Network service. Constituted the research proposition shares of continuing education for the financial coordination such actions have been developed in eight guidelines developed in the formative encounters with a group of 24 newly appointed teachers. As the horizon of these meetings was : ( 1 ) creating a space that offers grants and opportunities for reflection on practice , ( 2 ) interaction between engineers, ( 3 ) design possible significant interventions in primary education schools , ( 4 ) reflecting starting this context training on probability of moving from a culture of individual work for the collective and cooperative work . The relevance of this research is to point out the strengths and needs of these beginning teachers on the job coordinator. It is postulated that the work allows building devices for a new design of training consistent with the needs of the professional pedagogical coordinator.Este estudo apresenta os resultados de pesquisa empreendida acerca da forma????o em servi??o de professores de educa????o b??sica I, designados ao exerc??cio da fun????o de coordenadores pedag??gicos na Rede P??blica Estadual de S??o Paulo. Constituiu o trabalho de pesquisa a proposi????o de a????es de forma????o continuada para o exerc??cio da coordena????o. Tais a????es desenvolveram-se em oito pautas desenvolvidas nos encontros de forma????o com um grupo de 24 professores rec??m-designados. Como horizonte destes encontros estava: (1) cria????o de um espa??o que oferecesse subs??dios e oportunidades de reflex??o sobre a pr??tica, (2) intera????o entre os coordenadores, (3) desenho de poss??veis interven????es significativas no cotidiano das escolas, (4) refletir, partindo deste contexto de forma????o, sobre possibilidades de passagem de uma cultura de trabalho individual para o trabalho coletivo e cooperativo. A relev??ncia desta pesquisa est?? em apontar as potencialidades e as necessidades destes professores iniciantes no exerc??cio da fun????o de coordenador. Postula-se que o trabalho desenvolvido possibilite a constru????o de dispositivos para um novo desenho de forma????o condizente com as necessidades profissionais pedag??gicas do coordenador.Made available in DSpace on 2015-04-22T17:18:00Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Elida Aparecida Tardeli.pdf: 3425251 bytes, checksum: ccff30da046bb66c07d20ff2350922e2 (MD5) Previous issue date: 2014-03-26application/pdfporUniversidade Nove de JulhoPrograma de Mestrado em Gest??o e Pr??ticas EducacionaisUninoveBREduca????ocoordenador pedag??gicoforma????o continuadaproposta de interven????opedagogical coordinatorcontinuing educationmotion for interventionCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOUma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blicainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis-240345818910352367600info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninoveinstname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE)instacron:UNINOVEORIGINALElida Aparecida Tardeli.pdfapplication/pdf3425251http://localhost:8080/tede/bitstream/tede/782/1/Elida+Aparecida+Tardeli.pdfccff30da046bb66c07d20ff2350922e2MD51tede/7822017-05-24 12:36:47.741oai:localhost:tede/782Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://bibliotecatede.uninove.br/PRIhttp://bibliotecatede.uninove.br/oai/requestbibliotecatede@uninove.br||bibliotecatede@uninove.bropendoar:2017-05-24T15:36:47Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove - Universidade Nove de Julho (UNINOVE)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
title |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
spellingShingle |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica Tardeli, ??lida Aparecida coordenador pedag??gico forma????o continuada proposta de interven????o pedagogical coordinator continuing education motion for intervention CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
title_full |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
title_fullStr |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
title_full_unstemmed |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
title_sort |
Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica |
author |
Tardeli, ??lida Aparecida |
author_facet |
Tardeli, ??lida Aparecida |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Bioto-Cavalcanti, Patricia Aparecida |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/6578081301023507 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Haas, C??lia Maria |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/9653389289239837 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Roggero, Rosemary |
dc.contributor.referee2ID.fl_str_mv |
CPF:00000000000 |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/6133043453679958 |
dc.contributor.referee3.fl_str_mv |
Souto, Rosiley Aparecida Teixeira |
dc.contributor.referee3ID.fl_str_mv |
CPF:34923904890 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
CPF:05955429808 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tardeli, ??lida Aparecida |
contributor_str_mv |
Bioto-Cavalcanti, Patricia Aparecida Haas, C??lia Maria Roggero, Rosemary Souto, Rosiley Aparecida Teixeira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
coordenador pedag??gico forma????o continuada proposta de interven????o |
topic |
coordenador pedag??gico forma????o continuada proposta de interven????o pedagogical coordinator continuing education motion for intervention CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
pedagogical coordinator continuing education motion for intervention |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This study presents the results of research undertaken on the training of basic education teachers I designated to exercise the function coordinators at the State of S??o Paulo Public Network service. Constituted the research proposition shares of continuing education for the financial coordination such actions have been developed in eight guidelines developed in the formative encounters with a group of 24 newly appointed teachers. As the horizon of these meetings was : ( 1 ) creating a space that offers grants and opportunities for reflection on practice , ( 2 ) interaction between engineers, ( 3 ) design possible significant interventions in primary education schools , ( 4 ) reflecting starting this context training on probability of moving from a culture of individual work for the collective and cooperative work . The relevance of this research is to point out the strengths and needs of these beginning teachers on the job coordinator. It is postulated that the work allows building devices for a new design of training consistent with the needs of the professional pedagogical coordinator. |
publishDate |
2014 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2014-09-23 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2014-03-26 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2015-04-22T17:18:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
TARDELI, ??lida Aparecida. Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica. 2014. 151 f. Disserta????o (Mestrado em Educa????o) - Universidade Nove de Julho, S??o Paulo, 2014. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/782 |
identifier_str_mv |
TARDELI, ??lida Aparecida. Uma proposta de forma????o em servi??o: professores na fun????o de coordenadores pedag??gicos na rede p??blica. 2014. 151 f. Disserta????o (Mestrado em Educa????o) - Universidade Nove de Julho, S??o Paulo, 2014. |
url |
http://bibliotecatede.uninove.br/tede/handle/tede/782 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-240345818910352367 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
600 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Mestrado em Gest??o e Pr??ticas Educacionais |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
Uninove |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Educa????o |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove instname:Universidade Nove de Julho (UNINOVE) instacron:UNINOVE |
instname_str |
Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
instacron_str |
UNINOVE |
institution |
UNINOVE |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://localhost:8080/tede/bitstream/tede/782/1/Elida+Aparecida+Tardeli.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
ccff30da046bb66c07d20ff2350922e2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da Uninove - Universidade Nove de Julho (UNINOVE) |
repository.mail.fl_str_mv |
bibliotecatede@uninove.br||bibliotecatede@uninove.br |
_version_ |
1811016862967791616 |