Article 01: SPORT AS A BUSINESS GENERATOR FOR FINANCIAL INSTITUTIONS IN BRAZIL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Huller, Aline Velloso
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Processus de Estudos de Gestão, Jurídicos e Financeiros (Online)
Texto Completo: https://periodicos.processus.com.br/index.php/egjf/article/view/33
Resumo: The sport emerged for marketers as an alternative to traditional advertising, because through it, companies are able to reach the consumer in their leisure time, where he is more receptive to their messages and products, thus offering the creation of strategies to get a competitive edge and get the attention of your audience. One of the first segments in Brazil to use sport as a communication tool with its clients was banking, between the late 70's and early 80's. Today, the sector is one of the biggest investors in the sport, going from football to golf courses. In a survey carried out by TNS Sport and published by Isto É Dinheiro magazine on 10/09/2008, the sector was associated with football by 15.20% of respondents, with Itaú being the financial institution most remembered by the fans, since the same sponsors the Brazilian Championship this year. Of the 10 brands that grew the most in the memory of the public, 50% were banks.
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spelling Article 01: SPORT AS A BUSINESS GENERATOR FOR FINANCIAL INSTITUTIONS IN BRAZILArtigo 01: O ESPORTE COMO GERADOR DE NEGÓCIOS PARA AS INSTITUIÇÕES FINANCEIRAS NO BRASILESPORTEGERADOR DE NEGÓCIOSINSTITUIÇÕES FINANCEIRASFINANCIAL INSTITUTIONSPORTBUSINESS GENERATORThe sport emerged for marketers as an alternative to traditional advertising, because through it, companies are able to reach the consumer in their leisure time, where he is more receptive to their messages and products, thus offering the creation of strategies to get a competitive edge and get the attention of your audience. One of the first segments in Brazil to use sport as a communication tool with its clients was banking, between the late 70's and early 80's. Today, the sector is one of the biggest investors in the sport, going from football to golf courses. In a survey carried out by TNS Sport and published by Isto É Dinheiro magazine on 10/09/2008, the sector was associated with football by 15.20% of respondents, with Itaú being the financial institution most remembered by the fans, since the same sponsors the Brazilian Championship this year. Of the 10 brands that grew the most in the memory of the public, 50% were banks. O esporte surgiu para os profissionais de marketing como uma alternativa aÌ€ publicidade tradicional, pois, através dele, as empresas conseguem atingir o consumidor em seu momento de lazer, onde ele está mais receptivo aÌ€s suas mensagens e produtos, oportunizando assim, a criação de estratégias de mercado para obter um diferencial da concorrência e chamar a atenção de seu público. Um dos primeiros segmentos no Brasil a utilizar o esporte como ferramenta de comunicação com seus clientes foi o bancário, entre o final da década de 70 e início da de 80. Atualmente, o setor é um dos maiores investidores do esporte, indo do futebol aos campos de golfe. Em pesquisa realizada pela TNS Sport e divulgada pela revista Isto É Dinheiro de 10/09/2008, o setor foi associado ao futebol por 15,20% dos entrevistados, destacando-se o Itaú como instituição financeira mais lembrada pelos torcedores, uma vez que o mesmo patrocina o Campeonato Brasileiro deste ano. Das 10 marcas que mais cresceram na lembrança do público, 50% eram bancos. Biografia do AutorPossui graduação em Ciências Sociais pela Universidade Federal de Santa Catarina(2002).ReferênciasAFIF, Antó‚nio. A Bola da Vez: o marketing esportivo como estratégia de sucesso. São Paulo: Editora Infinito, 2000.ATLETAS olímpicos estrelam segunda fase de "Promoção Ourocard". Disponível em: <http://www.meioemensagem.com.br/novomm/br/ultimas_conteudo Atletas_olimpico s_estrelam_segunda_fase_de Promocao_Ourocard_>. Acesso em: 10 set. 2008.BANCO do Brasil patrocina etapa do Mundial de Vó‚lei de Praia. 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