The development of creativily in the school: possibilities and implications
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1995 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328 |
Resumo: | The purposc or this study was to dcmonstrate thc various possibilities of working with creativity in the schools. ln order to achievc this goal, a n:view was done of lhe masters' dissertations undertool-. in the last three years at the g;aduate school psychology program of the Pontificial Catholic Unive1·sit) of Campinas. The results obtaincd from the refered research, whcrc subjccts from rnrious ages wen: studied, using scales, tests, or specific trainning programs, indicated that creati\ it:- brings great benetits 1101 only for school achicvcmcnt but also as a way of modifing studems anel teachers' behaviors andaltitudes. ln conclusion, it was remarked lhe school psycholo gist's role to de,·elop creativity in the schools, leading to the question oflhe presence ofcreativily in the trainning ofth1s profcssional. |
id |
PUC_CAMP-3_bb092365c0a17445d5dcda363e31f06b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/12328 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-3 |
network_name_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository_id_str |
|
spelling |
The development of creativily in the school: possibilities and implicationsO Desenvolvimento da Criatividade na Escola: possibilidades e implicaçõesCriatividadeaprendizagemescolapsicologia escolarpesquisas em criatividadetestes de criatividadeCrealivitylearningschoolsschool psychologycreativity researchcreativity testsThe purposc or this study was to dcmonstrate thc various possibilities of working with creativity in the schools. ln order to achievc this goal, a n:view was done of lhe masters' dissertations undertool-. in the last three years at the g;aduate school psychology program of the Pontificial Catholic Unive1·sit) of Campinas. The results obtaincd from the refered research, whcrc subjccts from rnrious ages wen: studied, using scales, tests, or specific trainning programs, indicated that creati\ it:- brings great benetits 1101 only for school achicvcmcnt but also as a way of modifing studems anel teachers' behaviors andaltitudes. ln conclusion, it was remarked lhe school psycholo gist's role to de,·elop creativity in the schools, leading to the question oflhe presence ofcreativily in the trainning ofth1s profcssional.O objetivo deste trabalho foi o de demonstrar as várias possibilidades de trabalho com a criatividade na escola. Com este propósito foi feita uma revisão de dissertações sobre o este tema, realizadas nos últimos três anos no programa de pós-graduação em psicologia escolar da Pontifícia Universidade Católica de Campinas. Através dos resultados obtidos nas pesquisas apresentadas, onde foram estudados sujeitos de várias faixas etárias, utilizando-se escalas, testes ou programas específicos de treinamento, ficou comprovado que é a criatividade traz inúmeros benefícios, não só para o rendimento escolar como também para o comportamento e atitudes dos estudantes e professores. Conclui-se que o psicólogo escolar pode desempenhar um importante papel no desenvolvimento da criatividade no ambiente escolar, o que remete, portanto, à questão da criati\ idade na própria formação deste profissional.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1995-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328Psychological Studies; Vol. 12 No. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 12 Núm. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 12 n. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328/9601Copyright (c) 1995 Solange M. Wechslerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWechsler, Solange M.2024-04-24T18:30:22Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/12328Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-24T18:30:22Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The development of creativily in the school: possibilities and implications O Desenvolvimento da Criatividade na Escola: possibilidades e implicações |
title |
The development of creativily in the school: possibilities and implications |
spellingShingle |
The development of creativily in the school: possibilities and implications Wechsler, Solange M. Criatividade aprendizagem escola psicologia escolar pesquisas em criatividade testes de criatividade Crealivity learning schools school psychology creativity research creativity tests |
title_short |
The development of creativily in the school: possibilities and implications |
title_full |
The development of creativily in the school: possibilities and implications |
title_fullStr |
The development of creativily in the school: possibilities and implications |
title_full_unstemmed |
The development of creativily in the school: possibilities and implications |
title_sort |
The development of creativily in the school: possibilities and implications |
author |
Wechsler, Solange M. |
author_facet |
Wechsler, Solange M. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Wechsler, Solange M. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Criatividade aprendizagem escola psicologia escolar pesquisas em criatividade testes de criatividade Crealivity learning schools school psychology creativity research creativity tests |
topic |
Criatividade aprendizagem escola psicologia escolar pesquisas em criatividade testes de criatividade Crealivity learning schools school psychology creativity research creativity tests |
description |
The purposc or this study was to dcmonstrate thc various possibilities of working with creativity in the schools. ln order to achievc this goal, a n:view was done of lhe masters' dissertations undertool-. in the last three years at the g;aduate school psychology program of the Pontificial Catholic Unive1·sit) of Campinas. The results obtaincd from the refered research, whcrc subjccts from rnrious ages wen: studied, using scales, tests, or specific trainning programs, indicated that creati\ it:- brings great benetits 1101 only for school achicvcmcnt but also as a way of modifing studems anel teachers' behaviors andaltitudes. ln conclusion, it was remarked lhe school psycholo gist's role to de,·elop creativity in the schools, leading to the question oflhe presence ofcreativily in the trainning ofth1s profcssional. |
publishDate |
1995 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1995-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328/9601 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 1995 Solange M. Wechsler https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 1995 Solange M. Wechsler https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psychological Studies; Vol. 12 No. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas) Estudos de Psicologia; Vol. 12 Núm. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas) Estudos de Psicologia; v. 12 n. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas) 1982-0275 reponame:Estudos de Psicologia (Campinas) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
collection |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799126022967263232 |