The development of creativily in the school: possibilities and implications

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Wechsler, Solange M.
Data de Publicação: 1995
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Psicologia (Campinas)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328
Resumo: The purposc or this study was to dcmonstrate thc various possibilities of working with creativity in the schools. ln order to achievc this goal, a n:view was done of lhe masters' dissertations undertool-. in the last three years at the g;aduate school psychology program of the Pontificial Catholic Unive1·sit) of Campinas. The results obtaincd from the refered research, whcrc subjccts from rnrious ages wen: studied, using scales, tests, or specific trainning programs, indicated that creati\ it:- brings great benetits 1101 only for school achicvcmcnt but also as a way of modifing studems anel teachers' behaviors andaltitudes. ln conclusion, it was remarked lhe school psycholo­ gist's role to de,·elop creativity in the schools, leading to the question oflhe presence ofcreativily in the trainning ofth1s profcssional.
id PUC_CAMP-3_bb092365c0a17445d5dcda363e31f06b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/12328
network_acronym_str PUC_CAMP-3
network_name_str Estudos de Psicologia (Campinas)
repository_id_str
spelling The development of creativily in the school: possibilities and implicationsO Desenvolvimento da Criatividade na Escola: possibilidades e implicaçõesCriatividadeaprendizagemescolapsicologia escolarpesquisas em criatividadetestes de criatividadeCrealivitylearningschoolsschool psychologycreativity researchcreativity testsThe purposc or this study was to dcmonstrate thc various possibilities of working with creativity in the schools. ln order to achievc this goal, a n:view was done of lhe masters' dissertations undertool-. in the last three years at the g;aduate school psychology program of the Pontificial Catholic Unive1·sit) of Campinas. The results obtaincd from the refered research, whcrc subjccts from rnrious ages wen: studied, using scales, tests, or specific trainning programs, indicated that creati\ it:- brings great benetits 1101 only for school achicvcmcnt but also as a way of modifing studems anel teachers' behaviors andaltitudes. ln conclusion, it was remarked lhe school psycholo­ gist's role to de,·elop creativity in the schools, leading to the question oflhe presence ofcreativily in the trainning ofth1s profcssional.O objetivo deste trabalho foi o de demonstrar as várias possibilidades de trabalho com a criati­vidade na escola. Com este propósito foi feita uma revisão de dissertações sobre o este tema, realizadas nos últimos três anos no programa de pós-graduação em psicologia escolar da Pontifícia Universidade Católica de Campinas. Através dos resultados obtidos nas pesquisas apresentadas, onde foram estudados sujeitos de várias faixas etárias, utilizando-se escalas, testes ou programas específicos de treinamento, ficou comprovado que é a criatividade traz inúmeros benefícios, não só para o rendimento escolar como também para o comportamento e atitudes dos estudantes e professores. Conclui-se que o psicólogo escolar pode desempenhar um importante papel no desenvolvimento da criatividade no ambiente escolar, o que remete, portanto, à questão da criati\ idade na própria formação deste profissional.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1995-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328Psychological Studies; Vol. 12 No. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 12 Núm. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 12 n. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328/9601Copyright (c) 1995 Solange M. Wechslerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWechsler, Solange M.2024-04-24T18:30:22Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/12328Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-24T18:30:22Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv The development of creativily in the school: possibilities and implications
O Desenvolvimento da Criatividade na Escola: possibilidades e implicações
title The development of creativily in the school: possibilities and implications
spellingShingle The development of creativily in the school: possibilities and implications
Wechsler, Solange M.
Criatividade
aprendizagem
escola
psicologia escolar
pesquisas em criatividade
testes de criatividade
Crealivity
learning
schools
school psychology
creativity research
creativity tests
title_short The development of creativily in the school: possibilities and implications
title_full The development of creativily in the school: possibilities and implications
title_fullStr The development of creativily in the school: possibilities and implications
title_full_unstemmed The development of creativily in the school: possibilities and implications
title_sort The development of creativily in the school: possibilities and implications
author Wechsler, Solange M.
author_facet Wechsler, Solange M.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Wechsler, Solange M.
dc.subject.por.fl_str_mv Criatividade
aprendizagem
escola
psicologia escolar
pesquisas em criatividade
testes de criatividade
Crealivity
learning
schools
school psychology
creativity research
creativity tests
topic Criatividade
aprendizagem
escola
psicologia escolar
pesquisas em criatividade
testes de criatividade
Crealivity
learning
schools
school psychology
creativity research
creativity tests
description The purposc or this study was to dcmonstrate thc various possibilities of working with creativity in the schools. ln order to achievc this goal, a n:view was done of lhe masters' dissertations undertool-. in the last three years at the g;aduate school psychology program of the Pontificial Catholic Unive1·sit) of Campinas. The results obtaincd from the refered research, whcrc subjccts from rnrious ages wen: studied, using scales, tests, or specific trainning programs, indicated that creati\ it:- brings great benetits 1101 only for school achicvcmcnt but also as a way of modifing studems anel teachers' behaviors andaltitudes. ln conclusion, it was remarked lhe school psycholo­ gist's role to de,·elop creativity in the schools, leading to the question oflhe presence ofcreativily in the trainning ofth1s profcssional.
publishDate 1995
dc.date.none.fl_str_mv 1995-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/12328/9601
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 1995 Solange M. Wechsler
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 1995 Solange M. Wechsler
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Psychological Studies; Vol. 12 No. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)
Estudos de Psicologia; Vol. 12 Núm. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)
Estudos de Psicologia; v. 12 n. 1 (1995): Estudos de Psicologia (Campinas)
1982-0275
reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Estudos de Psicologia (Campinas)
collection Estudos de Psicologia (Campinas)
repository.name.fl_str_mv Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799126022967263232