CREATIVITY MEASUREMENTS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17143 |
Resumo: | Creativity researchers are often accused of not knowingwhat they are talking about. One of the reasons for this is related to thefact that there are various definitions of creativity, because of the highcomplexity of the construct. As a consequence of this complexity, othersignificam problems appear, such as measurement validity and reliability.The present study discusses the difficulties encountered by creativityresearchers in the definition and measurement of this construct, as wellas the most frequently used creativity measures and their validity andrealibility problems. |
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CREATIVITY MEASUREMENTSMedidas de criatividadeCriatividadeMedidas de criatividadeDefinição de criatividadeValidade e fidedignidade das medidas de criatividadeCreativityCreativity measurementsDefinition of creativityCreativity measurements validity and reliabilityCreativity researchers are often accused of not knowingwhat they are talking about. One of the reasons for this is related to thefact that there are various definitions of creativity, because of the highcomplexity of the construct. As a consequence of this complexity, othersignificam problems appear, such as measurement validity and reliability.The present study discusses the difficulties encountered by creativityresearchers in the definition and measurement of this construct, as wellas the most frequently used creativity measures and their validity andrealibility problems.Os pesquisadores da área de criatividade têm sido frequentemente acusados de não saberem o que estão investigando. Uma das razões para tal diz respeito ao fato de que existem inúmeras definições sobre criatividade, em função de ser esse constructo extremamente complexo e difuso. Em decorrência dessa complexidade, outros problemas significativos surgem, tais como a questão da medida, sua validade e fidedignidade. O presente estudo aborda as dificuldades encontradas pelos pesquisadores da área de criatividade na definição e mensuração desse constructo, bem como discute as medidas de criatividade mais utilizadas e seus problemas de validação e fidedignidade.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17143Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 8 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 319-326Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 8 Núm. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 319-326Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 8 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 319-326Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 8 n. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 319-3261806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17143/15452https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17143/15666Fleith, Denise de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-17T14:32:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17143Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-17T14:32:48Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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Creativity researchers are often accused of not knowingwhat they are talking about. One of the reasons for this is related to thefact that there are various definitions of creativity, because of the highcomplexity of the construct. As a consequence of this complexity, othersignificam problems appear, such as measurement validity and reliability.The present study discusses the difficulties encountered by creativityresearchers in the definition and measurement of this construct, as wellas the most frequently used creativity measures and their validity andrealibility problems. |
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