The contributions of education for the formative processes in Information Science
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247 |
Resumo: | The text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science. |
id |
PUC_CAMP-4_9068097f4cff8c5a80b140741c6b2062 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6247 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-4 |
network_name_str |
Transinformação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The contributions of education for the formative processes in Information ScienceAs contribuições da educação aos processos formativos na ciência da informaçãoprocessos formativosformação de competênciasCiência da Informaçãoformative processesformation of abilitiesInformation ScienceThe text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science.O texto propõe uma reflexão acerca dos processos formativos nos cursos de graduação. Encaminha-se na direção do novo contexto da informação, conhecimento e aprendizado, buscando a relação com a formação de competências para dar conta das demandas da sociedade contemporânea. Faz uma abordagem das concepções pedagógicas para fins de uma análise crítica e reflexiva da atuação dos formadores e educadores em um contexto de novas formas de aprendizagem. Aborda os processos formativos de competências na Ciência da Informação.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2008-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247Transinformação; Vol. 20 No. 1 (2008)Transinformação; Vol. 20 Núm. 1 (2008)Transinformação; v. 20 n. 1 (2008)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247/3944Copyright (c) 2022 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Albuquerque Aquino, Mirian 2024-04-01T12:29:55Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6247Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-04-01T12:29:55Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The contributions of education for the formative processes in Information Science As contribuições da educação aos processos formativos na ciência da informação |
title |
The contributions of education for the formative processes in Information Science |
spellingShingle |
The contributions of education for the formative processes in Information Science de Albuquerque Aquino, Mirian processos formativos formação de competências Ciência da Informação formative processes formation of abilities Information Science |
title_short |
The contributions of education for the formative processes in Information Science |
title_full |
The contributions of education for the formative processes in Information Science |
title_fullStr |
The contributions of education for the formative processes in Information Science |
title_full_unstemmed |
The contributions of education for the formative processes in Information Science |
title_sort |
The contributions of education for the formative processes in Information Science |
author |
de Albuquerque Aquino, Mirian |
author_facet |
de Albuquerque Aquino, Mirian |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Albuquerque Aquino, Mirian |
dc.subject.por.fl_str_mv |
processos formativos formação de competências Ciência da Informação formative processes formation of abilities Information Science |
topic |
processos formativos formação de competências Ciência da Informação formative processes formation of abilities Information Science |
description |
The text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247/3944 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Transinformação; Vol. 20 No. 1 (2008) Transinformação; Vol. 20 Núm. 1 (2008) Transinformação; v. 20 n. 1 (2008) 2318-0889 0103-3786 reponame:Transinformação (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Transinformação (Online) |
collection |
Transinformação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799125985610694656 |