The contributions of education for the formative processes in Information Science

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Albuquerque Aquino, Mirian
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Transinformação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247
Resumo: The text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science.
id PUC_CAMP-4_9068097f4cff8c5a80b140741c6b2062
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6247
network_acronym_str PUC_CAMP-4
network_name_str Transinformação (Online)
repository_id_str
spelling The contributions of education for the formative processes in Information ScienceAs contribuições da educação aos processos formativos na ciência da informaçãoprocessos formativosformação de competênciasCiência da Informaçãoformative processesformation of abilitiesInformation ScienceThe text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science.O texto propõe uma reflexão acerca dos processos formativos nos cursos de graduação. Encaminha-se na direção do novo contexto da informação, conhecimento e aprendizado, buscando a relação com a formação de competências para dar conta das demandas da sociedade contemporânea. Faz uma abordagem das concepções pedagógicas para fins de uma análise crítica e reflexiva da atuação dos formadores e educadores em um contexto de novas formas de aprendizagem. Aborda os processos formativos de competências na Ciência da Informação.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2008-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247Transinformação; Vol. 20 No. 1 (2008)Transinformação; Vol. 20 Núm. 1 (2008)Transinformação; v. 20 n. 1 (2008)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247/3944Copyright (c) 2022 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Albuquerque Aquino, Mirian 2024-04-01T12:29:55Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6247Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-04-01T12:29:55Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv The contributions of education for the formative processes in Information Science
As contribuições da educação aos processos formativos na ciência da informação
title The contributions of education for the formative processes in Information Science
spellingShingle The contributions of education for the formative processes in Information Science
de Albuquerque Aquino, Mirian
processos formativos
formação de competências
Ciência da Informação
formative processes
formation of abilities
Information Science
title_short The contributions of education for the formative processes in Information Science
title_full The contributions of education for the formative processes in Information Science
title_fullStr The contributions of education for the formative processes in Information Science
title_full_unstemmed The contributions of education for the formative processes in Information Science
title_sort The contributions of education for the formative processes in Information Science
author de Albuquerque Aquino, Mirian
author_facet de Albuquerque Aquino, Mirian
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Albuquerque Aquino, Mirian
dc.subject.por.fl_str_mv processos formativos
formação de competências
Ciência da Informação
formative processes
formation of abilities
Information Science
topic processos formativos
formação de competências
Ciência da Informação
formative processes
formation of abilities
Information Science
description The text considers a reflection concerning the formative processes in graduation courses. It takes a path in the direction of the new context of information, knowledge and learning, searching the relation with the formation of abilities to give account of the demands of the contemporary society. It includes an approach on the pedagogical conceptions in order to reach a critical and reflexive analysis of the performance of the formers and educators in a context of new forms of learning. It approaches the formative processes of abilities in Information Science.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-03-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6247/3944
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Transinformação; Vol. 20 No. 1 (2008)
Transinformação; Vol. 20 Núm. 1 (2008)
Transinformação; v. 20 n. 1 (2008)
2318-0889
0103-3786
reponame:Transinformação (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Transinformação (Online)
collection Transinformação (Online)
repository.name.fl_str_mv Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799125985610694656