Formation and work: a evoluation study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1992 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1656 |
Resumo: | Re/evant aspects concerníng the educatíonal polítícs of the Escolade Bíblíoteconomía e Documentação de São Carlos (EBDSC)have been collected in order to eva/uate the adjustment of the School courses to theworlcmarketrequirements. According to the data fromEBDSCand Conselhoquestíonaires applied to the School a/umní-graduatefrom 1960 to 1985 - íthas been found out that, ín the majoríty. the professíonals were women, marríed,and ín tull maturíty.They believed havíng the necessary skílls for a good professíona/ perfomance, and emphasízed the ímportance of professíona/izing - subject concents. They apprecíated the school as a who/e, as wel/ as the facultyand the subjects. They crítícízed conceptual aspects.and aspects of the currículum. The main suggestíon was re/ated to the content of the subjects. On the who/e. the eva/uatíonof the School has been positive. |
id |
PUC_CAMP-4_f9a83e9974654dedb313fd0d7a7d1738 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1656 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-4 |
network_name_str |
Transinformação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Formation and work: a evoluation studyFormação e trabalho: um estudo de avaliaçãoinstitutional evaluationprofessionaJ formationcurriculumavaliação institucionalformação profissionalcurrículoRe/evant aspects concerníng the educatíonal polítícs of the Escolade Bíblíoteconomía e Documentação de São Carlos (EBDSC)have been collected in order to eva/uate the adjustment of the School courses to theworlcmarketrequirements. According to the data fromEBDSCand Conselhoquestíonaires applied to the School a/umní-graduatefrom 1960 to 1985 - íthas been found out that, ín the majoríty. the professíonals were women, marríed,and ín tull maturíty.They believed havíng the necessary skílls for a good professíona/ perfomance, and emphasízed the ímportance of professíona/izing - subject concents. They apprecíated the school as a who/e, as wel/ as the facultyand the subjects. They crítícízed conceptual aspects.and aspects of the currículum. The main suggestíon was re/ated to the content of the subjects. On the who/e. the eva/uatíonof the School has been positive.Com o objetivo de avaliar a adequação do curso da Escola de Biblioteconomia e Documentação de São Carlos (EBDSC) em relação as exigências do mercado de trabalho, levantou-se aspectos relevantes para a polfticaeducacional da Escola. Atravésde levantamentode dados naEBDSC e no Conselho Regional de Biblioteconomia - 88 Região (CRB-8) e da aplicação de questionário aos ex-alunos da Escola, formados entre 1960 e 1985, verificou-se que esses profissionais eram, em sua maioria, do sexo feminino, casados e em plena maturidade. Consideraram ter habilidades necessárias ao desempenho profissional e ressanaram a importância doconteúdo das disciplinas profissionalizantes.Valorizarama Escola como um todo, o corpo docente eas disciplinas. Criticaramaspectos conceituais edas disciplinas do currfculo. A principal sugestão foi quanto ao conteúdo das disciplinas. No todo, a avaliação da Escola foi positiva. Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1992-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1656Transinformação; Vol. 4 No. 1/2/3 (1992)Transinformação; Vol. 4 Núm. 1/2/3 (1992)Transinformação; v. 4 n. 1/2/3 (1992)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1656/1627Copyright (c) 2012 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNastri, Rosemeire Marino2024-03-25T16:23:13Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1656Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-25T16:23:13Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formation and work: a evoluation study Formação e trabalho: um estudo de avaliação |
title |
Formation and work: a evoluation study |
spellingShingle |
Formation and work: a evoluation study Nastri, Rosemeire Marino institutional evaluation professionaJ formation curriculum avaliação institucional formação profissional currículo |
title_short |
Formation and work: a evoluation study |
title_full |
Formation and work: a evoluation study |
title_fullStr |
Formation and work: a evoluation study |
title_full_unstemmed |
Formation and work: a evoluation study |
title_sort |
Formation and work: a evoluation study |
author |
Nastri, Rosemeire Marino |
author_facet |
Nastri, Rosemeire Marino |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nastri, Rosemeire Marino |
dc.subject.por.fl_str_mv |
institutional evaluation professionaJ formation curriculum avaliação institucional formação profissional currículo |
topic |
institutional evaluation professionaJ formation curriculum avaliação institucional formação profissional currículo |
description |
Re/evant aspects concerníng the educatíonal polítícs of the Escolade Bíblíoteconomía e Documentação de São Carlos (EBDSC)have been collected in order to eva/uate the adjustment of the School courses to theworlcmarketrequirements. According to the data fromEBDSCand Conselhoquestíonaires applied to the School a/umní-graduatefrom 1960 to 1985 - íthas been found out that, ín the majoríty. the professíonals were women, marríed,and ín tull maturíty.They believed havíng the necessary skílls for a good professíona/ perfomance, and emphasízed the ímportance of professíona/izing - subject concents. They apprecíated the school as a who/e, as wel/ as the facultyand the subjects. They crítícízed conceptual aspects.and aspects of the currículum. The main suggestíon was re/ated to the content of the subjects. On the who/e. the eva/uatíonof the School has been positive. |
publishDate |
1992 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1992-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article Artículo revisado por pares Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1656 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1656 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1656/1627 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Transinformação; Vol. 4 No. 1/2/3 (1992) Transinformação; Vol. 4 Núm. 1/2/3 (1992) Transinformação; v. 4 n. 1/2/3 (1992) 2318-0889 0103-3786 reponame:Transinformação (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Transinformação (Online) |
collection |
Transinformação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799125983850135552 |