Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Scripta |
Texto Completo: | http://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/26122 |
Resumo: | Review of “Initial and continuing training of Portuguese as a foreign language / Second language teachers in Brazil”, which deals with a collection of articles organized by Scaramucci and Bizon, offers an overview of the initial and continuing training of Portuguese as a foreign language teacher (PLE) ) and Portuguese as a second language (PSL or PL2), involving the four degrees already institutionalized in Brazil and other important programs that have teacher training initiatives. The compilation brings together texts by consolidated authors in the area of PLE / PL2 in Brazil and internationally. When we refer to the “PLE / PL2 area”, we refer to the notion of a field of knowledge, of knowledge. Therefore, they are teachers, researchers, political agents of consolidation, dissemination and projection of this field of knowledge, which, in turn, is strengthened by such initiatives. |
id |
PUC_MINS-6_303b2543ea7cb150a431dc6b5c5e8df3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26122 |
network_acronym_str |
PUC_MINS-6 |
network_name_str |
Revista Scripta |
repository_id_str |
|
spelling |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no BrasilPortuguês Língua EstrangeiraPortuguês Segunda LínguaFormação inicialReview of “Initial and continuing training of Portuguese as a foreign language / Second language teachers in Brazil”, which deals with a collection of articles organized by Scaramucci and Bizon, offers an overview of the initial and continuing training of Portuguese as a foreign language teacher (PLE) ) and Portuguese as a second language (PSL or PL2), involving the four degrees already institutionalized in Brazil and other important programs that have teacher training initiatives. The compilation brings together texts by consolidated authors in the area of PLE / PL2 in Brazil and internationally. When we refer to the “PLE / PL2 area”, we refer to the notion of a field of knowledge, of knowledge. Therefore, they are teachers, researchers, political agents of consolidation, dissemination and projection of this field of knowledge, which, in turn, is strengthened by such initiatives.Reseña de “Formación inicial y continua de portugués como lengua extranjera / profesores de segunda lengua en Brasil”, que trata de una colección de artículos organizados por Scaramucci y Bizon, ofrece una visión general de la formación inicial y continua de portugués como profesor de lengua extranjera (PLE)) y portugués como segunda lengua (PSL o PL2), involucrando las cuatro titulaciones ya institucionalizadas en Brasil y otros programas importantes que cuentan con iniciativas de formación docente. La compilación reúne textos de autores consolidados en el área de PLE / PL2 en Brasil e internacionalmente. Cuando nos referimos al “área PLE / PL2”, nos referimos a la noción de un campo de conocimiento, de conocimiento. Por tanto, son docentes, investigadores, agentes políticos de consolidación, difusión y proyección de este campo del conocimiento, que, a su vez, se ve reforzado por este tipo de iniciativas.Resenha de “Formação inicial e continuada de professores de português língua estrangeira/Segunda língua no Brasil”, que trata de uma coletânea de artigos organizada por Scaramucci e Bizon oferece um panorama no âmbito da formação inicial e continuada de professores de português língua estrangeira (PLE) e de português segunda língua (PSL ou PL2), envolvendo as quatro licenciaturas já institucionalizadas no Brasil e de outros programas importantes que dispõem de iniciativas de formação de professores. A compilação reúne textos de autores consolidados na área de PLE/PL2 no Brasil e internacionalmente. Quando nos referimos à “área de PLE/PL2”, remetemos à noção de um campo de saber, de conhecimento. Portanto, são professores, pesquisadores, agentes políticos de consolidação, divulgação e projeção desse campo de saber que, por sua vez, é fortalecido por tais iniciativas.PUC Minas2021-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/2612210.5752/P.2358-3428.2021v25n53p746-760Scripta; Vol 25 No 53 (2021): O Ensino de Português Língua não materna: epistemologia e metodologia; 746-760Scripta; v. 25 n. 53 (2021): O Ensino de Português Língua não materna: epistemologia e metodologia; 746-7602358-34281516-4039reponame:Revista Scriptainstname:Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC Minas)instacron:PUC_MINSporhttp://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/26122/18349Copyright (c) 2021 Editora PUC Minashttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Nildiceia AparecidaAlmeida, Jessica Chagas de2022-02-17T06:28:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26122Revistahttp://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/userhttp://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/oai||cespuc@pucminas.br2358-34281516-4039opendoar:2022-02-17T06:28:44Revista Scripta - Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC Minas)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
title |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
spellingShingle |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil Rocha, Nildiceia Aparecida Português Língua Estrangeira Português Segunda Língua Formação inicial |
title_short |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
title_full |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
title_fullStr |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
title_full_unstemmed |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
title_sort |
Formação inicial e continuada de professores de Português Língua Estrangeira/Segunda Língua no Brasil |
author |
Rocha, Nildiceia Aparecida |
author_facet |
Rocha, Nildiceia Aparecida Almeida, Jessica Chagas de |
author_role |
author |
author2 |
Almeida, Jessica Chagas de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Nildiceia Aparecida Almeida, Jessica Chagas de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Português Língua Estrangeira Português Segunda Língua Formação inicial |
topic |
Português Língua Estrangeira Português Segunda Língua Formação inicial |
description |
Review of “Initial and continuing training of Portuguese as a foreign language / Second language teachers in Brazil”, which deals with a collection of articles organized by Scaramucci and Bizon, offers an overview of the initial and continuing training of Portuguese as a foreign language teacher (PLE) ) and Portuguese as a second language (PSL or PL2), involving the four degrees already institutionalized in Brazil and other important programs that have teacher training initiatives. The compilation brings together texts by consolidated authors in the area of PLE / PL2 in Brazil and internationally. When we refer to the “PLE / PL2 area”, we refer to the notion of a field of knowledge, of knowledge. Therefore, they are teachers, researchers, political agents of consolidation, dissemination and projection of this field of knowledge, which, in turn, is strengthened by such initiatives. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/26122 10.5752/P.2358-3428.2021v25n53p746-760 |
url |
http://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/26122 |
identifier_str_mv |
10.5752/P.2358-3428.2021v25n53p746-760 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.pucminas.br/index.php/scripta/article/view/26122/18349 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Editora PUC Minas http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Editora PUC Minas http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
PUC Minas |
publisher.none.fl_str_mv |
PUC Minas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Scripta; Vol 25 No 53 (2021): O Ensino de Português Língua não materna: epistemologia e metodologia; 746-760 Scripta; v. 25 n. 53 (2021): O Ensino de Português Língua não materna: epistemologia e metodologia; 746-760 2358-3428 1516-4039 reponame:Revista Scripta instname:Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC Minas) instacron:PUC_MINS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC Minas) |
instacron_str |
PUC_MINS |
institution |
PUC_MINS |
reponame_str |
Revista Scripta |
collection |
Revista Scripta |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Scripta - Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC Minas) |
repository.mail.fl_str_mv |
||cespuc@pucminas.br |
_version_ |
1798329531884371968 |