The universe of beliefs in the argumentation of advertising

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Castro, Maria Helena Steffens
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103
Resumo: The modo of an argumentative organization constitutes the mechanism that allows the construction of an universe of faiths, starting from assertions made concerning the world in a demonstrative or persuasive. Perspective demonstrative one establishes the causality connections and the persuasive one elaborates the proof with I aid him of the arguments, that justify the purposes about the world and the causality connections, starting from the relationship among the assertions. As the corpus is formed by advertising announcements, the argumentative organization form will be studied with larger prominence, through Patrick Charaudeau’s semiolinguistic theory, that allows the analysis of the communicative situation on purpose with the notions, of the proposition and of the persuasion, that they impose differentiation strategies, using the singularity in the speeches of the competition.
id PUC_RS-12_112aaf1cdcc790796c2ae0869d3d1f74
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4103
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling The universe of beliefs in the argumentation of advertisingO universo de crenças na argumentação da publicidadePublicityspeakargumentEmpirical experiencesPublicidadediscursoargumentaçãoExperiências empíricasThe modo of an argumentative organization constitutes the mechanism that allows the construction of an universe of faiths, starting from assertions made concerning the world in a demonstrative or persuasive. Perspective demonstrative one establishes the causality connections and the persuasive one elaborates the proof with I aid him of the arguments, that justify the purposes about the world and the causality connections, starting from the relationship among the assertions. As the corpus is formed by advertising announcements, the argumentative organization form will be studied with larger prominence, through Patrick Charaudeau’s semiolinguistic theory, that allows the analysis of the communicative situation on purpose with the notions, of the proposition and of the persuasion, that they impose differentiation strategies, using the singularity in the speeches of the competition.O modo de organização argumentativo constitui o mecanismo que permite a construção de um universo de crenças, a partir de asserções feitas a propósito do mundo numa perspectiva demonstrativa ou persuasiva. A demonstrativa estabelece as ligações de causalidade e a persuasiva elabora a prova com o auxilio dos argumentos, que justificam os propósitos sobre o mundo e as ligações de causalidade, a partir da relação entre as asserções. Como o corpus é formado por anúncios publicitários, a forma de organização argumentativa será estudada com maior destaque, através da teoria semiolinguística de Patrick Charaudeau, que permite a análise da situação comunicativa com as noções de propósito, da proposição e da persuasão, que impõem estratégias de diferenciação, utilizando a singularidade nos discursos da concorrência.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/410310.15448/1980-3729.2008.35.4103Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 35 (2008); 126-133Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 35 (2008); 126-133Revista FAMECOS; v. 15 n. 35 (2008); 126-1331980-37291415-054910.15448/1980-3729.2008.35reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103/3103de Castro, Maria Helena Steffensinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-28T15:53:47Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4103Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-28T15:53:47Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The universe of beliefs in the argumentation of advertising
O universo de crenças na argumentação da publicidade
title The universe of beliefs in the argumentation of advertising
spellingShingle The universe of beliefs in the argumentation of advertising
de Castro, Maria Helena Steffens
Publicity
speak
argument
Empirical experiences
Publicidade
discurso
argumentação
Experiências empíricas
title_short The universe of beliefs in the argumentation of advertising
title_full The universe of beliefs in the argumentation of advertising
title_fullStr The universe of beliefs in the argumentation of advertising
title_full_unstemmed The universe of beliefs in the argumentation of advertising
title_sort The universe of beliefs in the argumentation of advertising
author de Castro, Maria Helena Steffens
author_facet de Castro, Maria Helena Steffens
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Castro, Maria Helena Steffens
dc.subject.por.fl_str_mv Publicity
speak
argument
Empirical experiences
Publicidade
discurso
argumentação
Experiências empíricas
topic Publicity
speak
argument
Empirical experiences
Publicidade
discurso
argumentação
Experiências empíricas
description The modo of an argumentative organization constitutes the mechanism that allows the construction of an universe of faiths, starting from assertions made concerning the world in a demonstrative or persuasive. Perspective demonstrative one establishes the causality connections and the persuasive one elaborates the proof with I aid him of the arguments, that justify the purposes about the world and the causality connections, starting from the relationship among the assertions. As the corpus is formed by advertising announcements, the argumentative organization form will be studied with larger prominence, through Patrick Charaudeau’s semiolinguistic theory, that allows the analysis of the communicative situation on purpose with the notions, of the proposition and of the persuasion, that they impose differentiation strategies, using the singularity in the speeches of the competition.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-09-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103
10.15448/1980-3729.2008.35.4103
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2008.35.4103
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103/3103
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 35 (2008); 126-133
Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 35 (2008); 126-133
Revista FAMECOS; v. 15 n. 35 (2008); 126-133
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2008.35
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128660330938368