The universe of beliefs in the argumentation of advertising
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103 |
Resumo: | The modo of an argumentative organization constitutes the mechanism that allows the construction of an universe of faiths, starting from assertions made concerning the world in a demonstrative or persuasive. Perspective demonstrative one establishes the causality connections and the persuasive one elaborates the proof with I aid him of the arguments, that justify the purposes about the world and the causality connections, starting from the relationship among the assertions. As the corpus is formed by advertising announcements, the argumentative organization form will be studied with larger prominence, through Patrick Charaudeau’s semiolinguistic theory, that allows the analysis of the communicative situation on purpose with the notions, of the proposition and of the persuasion, that they impose differentiation strategies, using the singularity in the speeches of the competition. |
id |
PUC_RS-12_112aaf1cdcc790796c2ae0869d3d1f74 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4103 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The universe of beliefs in the argumentation of advertisingO universo de crenças na argumentação da publicidadePublicityspeakargumentEmpirical experiencesPublicidadediscursoargumentaçãoExperiências empíricasThe modo of an argumentative organization constitutes the mechanism that allows the construction of an universe of faiths, starting from assertions made concerning the world in a demonstrative or persuasive. Perspective demonstrative one establishes the causality connections and the persuasive one elaborates the proof with I aid him of the arguments, that justify the purposes about the world and the causality connections, starting from the relationship among the assertions. As the corpus is formed by advertising announcements, the argumentative organization form will be studied with larger prominence, through Patrick Charaudeau’s semiolinguistic theory, that allows the analysis of the communicative situation on purpose with the notions, of the proposition and of the persuasion, that they impose differentiation strategies, using the singularity in the speeches of the competition.O modo de organização argumentativo constitui o mecanismo que permite a construção de um universo de crenças, a partir de asserções feitas a propósito do mundo numa perspectiva demonstrativa ou persuasiva. A demonstrativa estabelece as ligações de causalidade e a persuasiva elabora a prova com o auxilio dos argumentos, que justificam os propósitos sobre o mundo e as ligações de causalidade, a partir da relação entre as asserções. Como o corpus é formado por anúncios publicitários, a forma de organização argumentativa será estudada com maior destaque, através da teoria semiolinguística de Patrick Charaudeau, que permite a análise da situação comunicativa com as noções de propósito, da proposição e da persuasão, que impõem estratégias de diferenciação, utilizando a singularidade nos discursos da concorrência.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-09-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/410310.15448/1980-3729.2008.35.4103Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 35 (2008); 126-133Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 35 (2008); 126-133Revista FAMECOS; v. 15 n. 35 (2008); 126-1331980-37291415-054910.15448/1980-3729.2008.35reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103/3103de Castro, Maria Helena Steffensinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-28T15:53:47Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4103Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-28T15:53:47Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising O universo de crenças na argumentação da publicidade |
title |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising |
spellingShingle |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising de Castro, Maria Helena Steffens Publicity speak argument Empirical experiences Publicidade discurso argumentação Experiências empíricas |
title_short |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising |
title_full |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising |
title_fullStr |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising |
title_full_unstemmed |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising |
title_sort |
The universe of beliefs in the argumentation of advertising |
author |
de Castro, Maria Helena Steffens |
author_facet |
de Castro, Maria Helena Steffens |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Castro, Maria Helena Steffens |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Publicity speak argument Empirical experiences Publicidade discurso argumentação Experiências empíricas |
topic |
Publicity speak argument Empirical experiences Publicidade discurso argumentação Experiências empíricas |
description |
The modo of an argumentative organization constitutes the mechanism that allows the construction of an universe of faiths, starting from assertions made concerning the world in a demonstrative or persuasive. Perspective demonstrative one establishes the causality connections and the persuasive one elaborates the proof with I aid him of the arguments, that justify the purposes about the world and the causality connections, starting from the relationship among the assertions. As the corpus is formed by advertising announcements, the argumentative organization form will be studied with larger prominence, through Patrick Charaudeau’s semiolinguistic theory, that allows the analysis of the communicative situation on purpose with the notions, of the proposition and of the persuasion, that they impose differentiation strategies, using the singularity in the speeches of the competition. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-09-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103 10.15448/1980-3729.2008.35.4103 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2008.35.4103 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4103/3103 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 35 (2008); 126-133 Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 35 (2008); 126-133 Revista FAMECOS; v. 15 n. 35 (2008); 126-133 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2008.35 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128660330938368 |