The role of the communication agent in sport´s relations

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Teitelbaum, Ilton
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995
Resumo: It is noticed that the relations between marketing and sport were not restricted to Fordist ideas. Events and idols, their achievements and repercussions, today, occupy the time of the news, the pages of the press and the leisure hours of citizens all over the world.
id PUC_RS-12_12b85bb59a6ed408aa466fdde0adf31f
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2995
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling The role of the communication agent in sport´s relationsO papel do agente de comunicação nas relações com o esporteCommunicationsportmarketingSportsComunicaçãoesportemarketingEsporteIt is noticed that the relations between marketing and sport were not restricted to Fordist ideas. Events and idols, their achievements and repercussions, today, occupy the time of the news, the pages of the press and the leisure hours of citizens all over the world.Percebe-se que as relações entre marketing e esporte não ficaram restritas às idéias fordistas. Eventos e ídolos, seus feitos e repercussões ocupam hoje, no mundo inteiro, o tempo dos noticiários, as páginas da imprensa e as horas de lazer dos cidadãos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/299510.15448/1980-3729.1997.7.2995Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 151-157Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 151-157Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 151-1571980-37291415-054910.15448/1980-3729.1997.7reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995/2277Teitelbaum, Iltoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-03T12:33:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2995Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-03T12:33:29Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The role of the communication agent in sport´s relations
O papel do agente de comunicação nas relações com o esporte
title The role of the communication agent in sport´s relations
spellingShingle The role of the communication agent in sport´s relations
Teitelbaum, Ilton
Communication
sport
marketing
Sports
Comunicação
esporte
marketing
Esporte
title_short The role of the communication agent in sport´s relations
title_full The role of the communication agent in sport´s relations
title_fullStr The role of the communication agent in sport´s relations
title_full_unstemmed The role of the communication agent in sport´s relations
title_sort The role of the communication agent in sport´s relations
author Teitelbaum, Ilton
author_facet Teitelbaum, Ilton
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Teitelbaum, Ilton
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
sport
marketing
Sports
Comunicação
esporte
marketing
Esporte
topic Communication
sport
marketing
Sports
Comunicação
esporte
marketing
Esporte
description It is noticed that the relations between marketing and sport were not restricted to Fordist ideas. Events and idols, their achievements and repercussions, today, occupy the time of the news, the pages of the press and the leisure hours of citizens all over the world.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995
10.15448/1980-3729.1997.7.2995
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.1997.7.2995
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995/2277
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 151-157
Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 151-157
Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 151-157
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.1997.7
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128658357518336