The role of the communication agent in sport´s relations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995 |
Resumo: | It is noticed that the relations between marketing and sport were not restricted to Fordist ideas. Events and idols, their achievements and repercussions, today, occupy the time of the news, the pages of the press and the leisure hours of citizens all over the world. |
id |
PUC_RS-12_12b85bb59a6ed408aa466fdde0adf31f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2995 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The role of the communication agent in sport´s relationsO papel do agente de comunicação nas relações com o esporteCommunicationsportmarketingSportsComunicaçãoesportemarketingEsporteIt is noticed that the relations between marketing and sport were not restricted to Fordist ideas. Events and idols, their achievements and repercussions, today, occupy the time of the news, the pages of the press and the leisure hours of citizens all over the world.Percebe-se que as relações entre marketing e esporte não ficaram restritas às idéias fordistas. Eventos e ídolos, seus feitos e repercussões ocupam hoje, no mundo inteiro, o tempo dos noticiários, as páginas da imprensa e as horas de lazer dos cidadãos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/299510.15448/1980-3729.1997.7.2995Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 151-157Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 151-157Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 151-1571980-37291415-054910.15448/1980-3729.1997.7reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995/2277Teitelbaum, Iltoninfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-03T12:33:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2995Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-03T12:33:29Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The role of the communication agent in sport´s relations O papel do agente de comunicação nas relações com o esporte |
title |
The role of the communication agent in sport´s relations |
spellingShingle |
The role of the communication agent in sport´s relations Teitelbaum, Ilton Communication sport marketing Sports Comunicação esporte marketing Esporte |
title_short |
The role of the communication agent in sport´s relations |
title_full |
The role of the communication agent in sport´s relations |
title_fullStr |
The role of the communication agent in sport´s relations |
title_full_unstemmed |
The role of the communication agent in sport´s relations |
title_sort |
The role of the communication agent in sport´s relations |
author |
Teitelbaum, Ilton |
author_facet |
Teitelbaum, Ilton |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teitelbaum, Ilton |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication sport marketing Sports Comunicação esporte marketing Esporte |
topic |
Communication sport marketing Sports Comunicação esporte marketing Esporte |
description |
It is noticed that the relations between marketing and sport were not restricted to Fordist ideas. Events and idols, their achievements and repercussions, today, occupy the time of the news, the pages of the press and the leisure hours of citizens all over the world. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995 10.15448/1980-3729.1997.7.2995 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.1997.7.2995 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2995/2277 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 151-157 Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 151-157 Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 151-157 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.1997.7 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658357518336 |