Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Sílvia Koch
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478
Resumo: Typical modes of appropriation of mass communication products seek to identify some of the characteristic ways in which communicative products are received and used by people. Thus, through the methodology of interpretation, focused by John B. Thompson (1995) on Ideology and Modern Culture, we will focus on interpretation in the following aspects: separate means of structure and content, skills with the medium, how the medium relates to Young people's practices in relation to the media, activities that they maintain with the environment, the way the media is received and used by the youth through the plurality of assistance and / or repetition, and the technology altering and / or interfering in the process of appropriation By the young people surveyed.
id PUC_RS-12_176cd64a7d9205343f0a70bd7336558f
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5478
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Radio consumption by middle-class youth in Porto AlegreO consumo de rádio pelos jovens de classe média de Porto AlegreCommunicationradioreceptionRadio and young peopleComunicaçãorádiorecepçãoRádio e público jovemTypical modes of appropriation of mass communication products seek to identify some of the characteristic ways in which communicative products are received and used by people. Thus, through the methodology of interpretation, focused by John B. Thompson (1995) on Ideology and Modern Culture, we will focus on interpretation in the following aspects: separate means of structure and content, skills with the medium, how the medium relates to Young people's practices in relation to the media, activities that they maintain with the environment, the way the media is received and used by the youth through the plurality of assistance and / or repetition, and the technology altering and / or interfering in the process of appropriation By the young people surveyed.Os modos típicos de apropriação dos produtos de comunicação de massa buscam identificar algumas das maneiras características de como os produtos comunicativos são recebidos e usados pelas pessoas. Assim, através da metodologia da interpretação, enfocada por John B. Thompson (1995) em Ideologia e Cultura Moderna, buscaremos enfocar a interpretação nos seguintes aspectos: meios separados da estrutura e do conteúdo, habilidades com o meio, como o meio se relaciona com o jovem, práticas dos jovens em relação aos meios, atividades que mantém com o meio, a maneira como o meio é recebido e usado pelo jovem através da pluralidade de assistência e/ou repetição e a tecnologia alterando e/ou interferindo no processo de apropriação por parte dos jovens pesquisados.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/547810.15448/1980-3729.1998.8.5478Revista FAMECOS; Vol. 5 No. 8 (1998); 129-132Revista FAMECOS; Vol. 5 Núm. 8 (1998); 129-132Revista FAMECOS; v. 5 n. 8 (1998); 129-1321980-37291415-054910.15448/1980-3729.1998.8reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478/3978Martins, Sílvia Kochinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-04T19:16:10Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5478Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T19:16:10Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
O consumo de rádio pelos jovens de classe média de Porto Alegre
title Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
spellingShingle Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
Martins, Sílvia Koch
Communication
radio
reception
Radio and young people
Comunicação
rádio
recepção
Rádio e público jovem
title_short Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
title_full Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
title_fullStr Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
title_full_unstemmed Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
title_sort Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
author Martins, Sílvia Koch
author_facet Martins, Sílvia Koch
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Sílvia Koch
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
radio
reception
Radio and young people
Comunicação
rádio
recepção
Rádio e público jovem
topic Communication
radio
reception
Radio and young people
Comunicação
rádio
recepção
Rádio e público jovem
description Typical modes of appropriation of mass communication products seek to identify some of the characteristic ways in which communicative products are received and used by people. Thus, through the methodology of interpretation, focused by John B. Thompson (1995) on Ideology and Modern Culture, we will focus on interpretation in the following aspects: separate means of structure and content, skills with the medium, how the medium relates to Young people's practices in relation to the media, activities that they maintain with the environment, the way the media is received and used by the youth through the plurality of assistance and / or repetition, and the technology altering and / or interfering in the process of appropriation By the young people surveyed.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-06-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478
10.15448/1980-3729.1998.8.5478
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.1998.8.5478
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478/3978
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 5 No. 8 (1998); 129-132
Revista FAMECOS; Vol. 5 Núm. 8 (1998); 129-132
Revista FAMECOS; v. 5 n. 8 (1998); 129-132
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.1998.8
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128661015658496