Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478 |
Resumo: | Typical modes of appropriation of mass communication products seek to identify some of the characteristic ways in which communicative products are received and used by people. Thus, through the methodology of interpretation, focused by John B. Thompson (1995) on Ideology and Modern Culture, we will focus on interpretation in the following aspects: separate means of structure and content, skills with the medium, how the medium relates to Young people's practices in relation to the media, activities that they maintain with the environment, the way the media is received and used by the youth through the plurality of assistance and / or repetition, and the technology altering and / or interfering in the process of appropriation By the young people surveyed. |
id |
PUC_RS-12_176cd64a7d9205343f0a70bd7336558f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5478 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Radio consumption by middle-class youth in Porto AlegreO consumo de rádio pelos jovens de classe média de Porto AlegreCommunicationradioreceptionRadio and young peopleComunicaçãorádiorecepçãoRádio e público jovemTypical modes of appropriation of mass communication products seek to identify some of the characteristic ways in which communicative products are received and used by people. Thus, through the methodology of interpretation, focused by John B. Thompson (1995) on Ideology and Modern Culture, we will focus on interpretation in the following aspects: separate means of structure and content, skills with the medium, how the medium relates to Young people's practices in relation to the media, activities that they maintain with the environment, the way the media is received and used by the youth through the plurality of assistance and / or repetition, and the technology altering and / or interfering in the process of appropriation By the young people surveyed.Os modos típicos de apropriação dos produtos de comunicação de massa buscam identificar algumas das maneiras características de como os produtos comunicativos são recebidos e usados pelas pessoas. Assim, através da metodologia da interpretação, enfocada por John B. Thompson (1995) em Ideologia e Cultura Moderna, buscaremos enfocar a interpretação nos seguintes aspectos: meios separados da estrutura e do conteúdo, habilidades com o meio, como o meio se relaciona com o jovem, práticas dos jovens em relação aos meios, atividades que mantém com o meio, a maneira como o meio é recebido e usado pelo jovem através da pluralidade de assistência e/ou repetição e a tecnologia alterando e/ou interferindo no processo de apropriação por parte dos jovens pesquisados.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/547810.15448/1980-3729.1998.8.5478Revista FAMECOS; Vol. 5 No. 8 (1998); 129-132Revista FAMECOS; Vol. 5 Núm. 8 (1998); 129-132Revista FAMECOS; v. 5 n. 8 (1998); 129-1321980-37291415-054910.15448/1980-3729.1998.8reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478/3978Martins, Sílvia Kochinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-04T19:16:10Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5478Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T19:16:10Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre O consumo de rádio pelos jovens de classe média de Porto Alegre |
title |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre |
spellingShingle |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre Martins, Sílvia Koch Communication radio reception Radio and young people Comunicação rádio recepção Rádio e público jovem |
title_short |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre |
title_full |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre |
title_fullStr |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre |
title_full_unstemmed |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre |
title_sort |
Radio consumption by middle-class youth in Porto Alegre |
author |
Martins, Sílvia Koch |
author_facet |
Martins, Sílvia Koch |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Sílvia Koch |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication radio reception Radio and young people Comunicação rádio recepção Rádio e público jovem |
topic |
Communication radio reception Radio and young people Comunicação rádio recepção Rádio e público jovem |
description |
Typical modes of appropriation of mass communication products seek to identify some of the characteristic ways in which communicative products are received and used by people. Thus, through the methodology of interpretation, focused by John B. Thompson (1995) on Ideology and Modern Culture, we will focus on interpretation in the following aspects: separate means of structure and content, skills with the medium, how the medium relates to Young people's practices in relation to the media, activities that they maintain with the environment, the way the media is received and used by the youth through the plurality of assistance and / or repetition, and the technology altering and / or interfering in the process of appropriation By the young people surveyed. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478 10.15448/1980-3729.1998.8.5478 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.1998.8.5478 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5478/3978 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 5 No. 8 (1998); 129-132 Revista FAMECOS; Vol. 5 Núm. 8 (1998); 129-132 Revista FAMECOS; v. 5 n. 8 (1998); 129-132 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.1998.8 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128661015658496 |